ארגנטינה זכתה בגביע העולם השלישי שלה לאחר שניצחה את צרפת בפנדלים בגמר המונדיאל הגדול בהיסטוריה. האלביסלסטה היא אלופת העולם הכי לא מרשימה בתולדות המונדיאלים בלשון המעטה, לפחות מבחינת הנתונים היבשים:
כדי להגיע לגמר ארגנטינה הפסידה לסעודיה במשחק הפתיחה, ניצחה את פולין ומקסיקו בשלב הבתים ואת אוסטרליה וקרואטיה בשלבי הנוקאאוט. את הולנד בשלב רבע הגמר ארגנטינה עברה לאחר דו קרב פנדלים.
1 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
לאו מסי
(צילום: גטי אימג'ס)
במהלך הטורניר היא נעזרה במספר שיא של 5 פנדלים. מאז 1930 ועד המונדיאל הנוכחי אף נבחרת לא קיבלה מעל ל-4 פנדלים במהלך טורניר שלם. הולנד קיבלה ארבעה פנדלים ב-1978 (רובי רנסנברינק הבקיע את ארבעתם) ופורטוגל קיבלה ארבעה פנדלים ב-1966 (יוזביו הבקיע גם את כולם). שתי הנבחרות הללו לא זכו בגביע המוזהב.
היו כבר נבחרות שזכו לאחר ניצחון בדו קרב פנדלים כמו ברזיל ב-1994 ואיטליה ב-2006 במשחקי הגמר או צרפת ב-1998 שניצחה את איטליה בפנדלים ברבע הגמר, והיה גם את גרמניה ב-1990 שניצחה את אנגליה בחצי הגמר לאחר מאבק מהנקודה הלבנה, אך מעולם לא הייתה אלופה אשר נאלצה לנצח פעמיים מהנקודה הלבנה כדי לזכות בגביע.
ארגנטינה ספגה 8 שערים במהלך הטורניר, למעט גרמניה ב-1954 (12 ספיגות). זהו למעשה מספר הספיגות הגבוה ביותר של נבחרת זוכה. גרמניה הפסידה במשחק הפתיחה שלה 3:8 להונגריה ומכאן מספר הספיגות החריג שלה (בגמר נקמה באותה הונגריה עם "הנס מברן" המפורסם). הפרש השערים, +7, הוא גם כן נמוך ורק ארבע נבחרות השיגו הפרש שערים נמוך יותר של +6. 15 הבקעות הוא מספר גבוה אך היו מספר נבחרות שהבקיעו יותר בדרך לזכייה. ארבעה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו והפסד מציבים אותה עם אחוז הצלחה של 66.66%, הגרוע ביותר בהיסטוריית המונדיאלים לזוכה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.