איגוד האופניים ערך היום (רביעי) מסיבת עיתונאים חגיגית בוולדרום שבת"א לכבוד מיכאל יעקובלב, שחזר מאליפות העולם באופני מסלול, שנערכה בדנמרק, עם מדליית כסף היסטורית במקצה הקיירין.
יעקובלב בן ה-24, שהיה הנציג הישראלי הראשון בענף זה במשחקים האולימפיים כשעשה זאת בפריז, כבר זכה בעבר במדליית ארד באליפות העולם, אולם הפעם השיג את מדליית הכסף תחת דגל ישראל (בניגוד לדגל רוסיה בפעם הקודמת), וזו הייתה המדליה כחול-לבן הראשונה אי פעם בתחרות.
3 צפייה בגלריה
מיכאל יעקובלב עם סילבן אדאמס ודפנה לנג
מיכאל יעקובלב עם סילבן אדאמס ודפנה לנג
"זה ההישג הכי טוב שלי עד כה". יעקובלב
(צילום: גור אלפנדרי עברון)
יעקובלב, שבמשחקים בפריז שבר שיא אולימפי שהחזיק לשתי דקות במקצה הספרינט, משך הפעם הרבה יותר תשומת לב, והיה מודע לכך. "זה ההישג הכי טוב שלי עד כה", הוא סיפר בהתרגשות. "אני מאוד שמח, לראות את דגל ישראל עולה. אני יודע שיום אחד אהיה במקום הראשון. אני עובד קשה בשביל זה ועושה כל מה שאני יכול".
"אני רוצה להודות לכל מי שתמך בי, לאיגוד האופניים, לסילבן אדאמס, הספונסר שלי שהפך את כל זה לאפשרי", הוסיף הרוכב, שעלה לישראל מרוסיה רק לפני שנתיים בעקבות המלחמה באוקראינה. "שנה שעברה הייתה קשה, ואני בטוח שקשה כאן לכולם, והמדליה עשתה את הכל מיוחד יותר. אחרי האולימפיאדה עבדתי מנטלית והבנתי שלא אעשה עוד טעויות. אני מקווה שאמשיך להשתפר בזה. אליפות אירופה בפברואר זו התחרות הבאה שלי והפנים לשם. אני מכוון לזכייה במדליית זהב בכל תחרות שלי".
3 צפייה בגלריה
יעקובלב עם מאמנו אולג לוגונוב
יעקובלב עם מאמנו אולג לוגונוב
מדלית היסטורית. יעקובלב עם מאמנו אולג לוגונוב
(צילום: גור אלפנדרי עברון)
יו"ר איגוד האופניים בישראל דפנה לנג אמרה: "האליפות הזו היא ציון דרך לענף האופניים בישראל. ההישג של מיכאל הוא אדיר. אנחנו מלווים את מיכאל מלפני שהוא עלה לארץ, כולנו הוקסמנו לא רק מהיכולות הפנומנליות שלו כספורטאי אלא מהיכולות האישיות שלו, האינטליגנציה שלו. הוא כל כך מוכשר, עם אישיות חיובית, מהווה דוגמה אישית יוצאת דופן לילדים ולבני נוער, לרוכבים ולרוכבות שמגיעים. יש לו תרומה אדירה לפיתוח הספורט פה והוא תורם בהישגים שלו לפיתוח הענף".
לנג חשפה שהענף יתחיל להיכנס לבתי ספר בכל רחבי הארץ, במטרה לגדול. "האליפות הזו הייתה הישג אדיר מבחינתנו", היא הסבירה. "אנחנו מדברים על ענף ספורט חדש לחלוטין. המתקן הזה קם רק לפני חמש שנים ופתח את הענף לכניסה לישראל. זה מראה איזה פוטנציאל אדיר יש לענף הזה בישראל. אני מקווה ומאמינה שכל מקבלי ההחלטות בספורט שאמרו לנו כמה הם מלאי התרשמות יתנו לנו דחיפה למימוש הפוטנציאל הזה. נכון לעכשיו ענף האופניים יוצא ב-2025 מהענפים המועדפים וזו פגיעה בתקציב. אני מקבלת גיבוי רחב מגורמים בישראל שהענף חייב להיות במועדפים. אני מאמינה ששר הספורט יתייחס לזה, ישקול את זה".
הסופנסר של יעקובלב סילבן אדאמס הוסיף: "זה ניצחון כפול. זה צעד נוסף לכיוון הפסגה ולמיכאל יש את היכולות להגיע לשם. זה ניצחון גם למדינה כולה. אנחנו טובים בתרבות, מים, הייטק, מדעים, וגם בספורט, כמו שראינו במשחקים האולימפיים האחרונים, אנחנו שם. כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה לשים במחשבה שאנחנו אלופים. שמתי את ענף האופניים על הגב שלי כדי שנהיה אומת רכיבה. אני נרגש מהפרויקט הזה, לסחוב את השם הטוב של ישראל ברחבי העולם. תשובתנו לשונאים ינמשיך לנצח".
3 צפייה בגלריה
מיכאל יעקובלב
מיכאל יעקובלב
עלה ארצה במבצע בזק. יעקובלב
(צילום: REUTERS/Agustin Marcarian)
יעקובלב עלה ארצה במבצע בזק, לא פחות. הרוכב היהודי הבין שלא יוכל להגשים את החלום האולימפי שלו כנציג רוסיה, בשל הסנקציות שהוטלו על הספורטאים במדינה בעקבות הפלישה לאוקראינה. לכן הוא החליט להיכנס לתקופת צינון של שנה וחצי, שבה לא התחרה בכלל, כדי לעבור לייצג מדינה אחרת, ישראל. מה שמדהים הוא שמרגע ההחלטה ועד העלייה למטוס עברה יממה בלבד, תוך שהוא משאיר מאחור חיים שלמים במולדתו כדי להתחיל פרק חדש.
"היה לי רק ערב אחד לארוז ולעזוב", הוא סיפר במארס בראיון ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet. המשפחה שלי עלתה לישראל חודשיים אחריי, כך שעזבתי לבד. המעבר היה קשה. גרתי במוסקבה כל חיי, ופתאום לעזוב הכל לתמיד. הייתי לחוץ, אבל בו־זמנית ידעתי למה אני עושה את זה. הייתי צריך לזכור שזו הבחירה הנכונה. עם הזמן הכל נעשה פשוט יותר. הייתי בשוק כי הכל קרה כל כך מהר, לא הייתה לי את האופציה להסתכל לאחור. עדיין לא ביקרתי שם. אני לא חושב שזה בטוח בשבילי לחזור לרוסיה עכשיו. אני כמו בוגד בשבילם. ישראל עכשיו היא המדינה שלי, הבית שלי".