האימון המסכם של נבחרת ישראל לקראת משחק הפתיחה בטורניר האולימפי מחר (רביעי, 22:00) נערך אי שם מחוץ לפריז לאור דרישות מטעם האבטחה לא לעדכן היכן האירוע. גם אנשי התקשורת הבינלאומיים הרבים שהגיעו לאור האטרקטיביות של אבטחה יוצאת דופן, נבדקו בקפידה אחד אחרי השני.
ברמה הספורטיבית אנשי התקשורת הרבים שיצרו תור ענק מחוץ לשער הכניסה למתחם האימונים לא ממש מתעניינים בנבחרת הישראלית, אלא בכל נושא האבטחה ובמיוחד הסקרנות סביב המדינה שנלחמת בשבע חזיתות ועדיין מוצאת זמן להתעסק בספורט. עד כמה המשחק מעורר עניין? לא פחות מ-35 אלף כרטיסים נמכרו, כאשר אשת עסקים יהודייה-צרפתייה מימנה רכישה של 2,000 כרטיסים לאוהדים ישראלים ויהודים, כולל טיסות".
3 צפייה בגלריה
מאמן הנבחרת האולימפית של ישראל גיא לוזון
מאמן הנבחרת האולימפית של ישראל גיא לוזון
הנבחרת שלו מעוררת הרבה עניין. גיא לוזון
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שחקן הנבחרת האולימפית של ישראל רוי רביבו
שחקן הנבחרת האולימפית של ישראל רוי רביבו
לא ישחק בעקבות השעיה. רוי רביבו
(צילום: עוז מועלם)
האימון המסכם של הנבחרת האולימפית של ישראל לקראת מאלי
(צילום: עוז מועלם)
מתחם האימונים שהנבחרת מגיעה אליו באיחור של למעלה משעה, הוא חלום לכל קבוצה בליגת העל, בו הנבחרת האנגלית השתמשה בעבר כבסיס אימונים לקראת אחד מהטורנירים הבינלאומיים שלה.
הסיפור המרכזי לקראת המשחק מול מאלי הוא כמובן רוי רביבו, שלא ישחק בשני המשחקים הקרובים לאור מחדל התנהלותי שנחשף הבוקר ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet. ההתאחדות הגישה עתירה לבית הדין לערעורים בספורט (CAS) והתשובה תתקבל בתוך יממה (שעות ספורות לפני ההתמודדות). את מקומו בהרכב יתפוס נועם בן הרוש. בין הקורות יפתח עומר ניראון לאור פציעותיהם של דניאל פרץ (שלא טס לפריז) וניב אליאסי (שהצטרף היום, אך אינו כשיר).

"הדרך הכי טובה לייצג את המדינה"

מאמן הנבחרת גיא לוזון התייחס למשחקה הראשון של הנבחרת באולימפיאדה מאז 1976: "מתרגשים מאוד מהכול, אבל צריכים להביא תוצאות בסופו של דבר. אנחנו מפוקסים במשחק ובשיטה שלנו". על היריבה: "מאלי פיזית מאוד, יש לה שחקנים מהירים עם יכולת אישית גבוהה".
לוזון לא ממש רצה להתייחס לפארסה סביב רביבו: "זה לא עניין מקצועי, אז אני לא מתעסק בזה". עוד הוסיף: "מי שנמצא כאן הוא הטוב ביותר". על מחאות אפשריות בזמן המשחקים: "מחאות רחוקות מלהטריד אותי, אני לא מתעסק בשטויות. שהצרות שלנו יהיו ששחקנים שלנו יחגגו מול יציעים עם דגלים".
3 צפייה בגלריה
שחקן הנבחרת האולימפית של ישראל עומרי גאנדלמן עם אוסקר גלוך, שון גולדברג
שחקן הנבחרת האולימפית של ישראל עומרי גאנדלמן עם אוסקר גלוך, שון גולדברג
"מקווים לא לאכזב". עומרי גאנדלמן עם אוסקר גלוך
(צילום: עוז מועלם)
אוסקר גלוך: "זו הדרך הכי טובה לייצג את המדינה. נעשה הכל בשביל החטופים והחיילים. נלחמתי כדי להיות פה רוצה לייצג את המדינה. יש ציפיות מאיתנו, מסתכלים עלינו הרבה. מקווים לא לאכזב. אנחנו מתרגשים מאוד, מחכים למשחק ורוצים לראות תוצאות". על המשחק נגד מאלי: "ראינו כמה קליפים שלהם. מתרכזים בעצמנו. יש לנו נבחרת טובה אביא מעצמי כמה שאני יכול".
על התחושות סביב האבטחה הרבה לה הוא זוכה יחד עם שאר שחקני ואנשי הנבחרת: "אני מרגיש נוח בצרפת, אנחנו מרגישים בטוח פה, מרוכזים בכדורגל ומתכוננים למשחק". על ההצטרפות המאוחרת לנבחרת: "הייתי עם רוב השחקנים ביורו האחרון, גיא לא מקשה עליי על כך שלא הייתי בהכנה. רוצים לעשות טורניר נהדר ומקווים להשיג נקודות חשובות מחר".
הקפטן עומרי גאנדלמן: "מדהים להיות באולימפיאדה ובכפר האולימפי. אנשים יושבים בבית ורוצים שניתן להם שמחה וגאווה. אין כמו לייצג את המדינה, עשיתי את כל המאמצים להיות פה". על כך שהוא נבחר להיות הקפטן בהיעדרו של דניאל פרץ: "זה כבוד גדול, הייתי מעדיף שדניאל יהיה כאן". לקראת המשחק מחר: "אנחנו מאוד מאומנים, עבדנו עם ניתוחי וידאו נגיע הכי טוב שאפשר".