בשיתוף הטוטו
(הפקה: אינטרוויזיה)
שם: אהבת גורדון
גיל: 16
מקום מגורים: זיכרון יעקב
ענף: קיקבוקס
איך הגעתי לספורט הזה: "אבא שלי נולד בארה"ב ואמא שלי נולדה בהונג קונג. יש לי שבעה אחים שכולם עוסקים בספורט ואני הצעיר. זה משהו שזורם בדם במשפחה", מספר אהבת שהתחיל להתאמן באגרוף כבר מגיל שבע. "אחים שלי היו באגרוף תאילנדי, הייתי רואה אותם מתאמנים ורוצה גם, נמשכתי לאווירה הזאת".
אהבת מספר שהיה נוסע שלוש פעמים בשבוע בטרמפים כדי להגיע לאימון. "היה בזה משהו שלא הרגשתי בעבר", הוא אומר בעיניים נוצצות, "שזה מצד אחד אלים, אבל זה בעצם גם לא אלים. זה ספורט חברי שנותן ביטחון עצמי".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 אהבת השם גורדון
טופ טאלנט 2 אהבת השם גורדון
אהבת גורדון
(צילום: אלעד גרשגורן)
לפני כשנתיים החליט לעשות שינוי ולעבור מאגרוף תאילנדי לענף הקיקבוקס, בו הוא מתחרה כיום.
הישגים בולטים: "בגיל עשר המאמן ראה את הפוטנציאל ושלח אותי יחד עם אחים שלי לגביע אירופה. שם לקחתי מקום ראשון ומשם המשכתי הלאה לכל מיני תחרויות. זכיתי במקום השני באליפות עולם, מקום ראשון באליפות אירופה ובמקום ראשון באליפות העולם עד למשקל 60 ק"ג לשנת 2022".
הישגים נוספים שרשם אהבת הם מקום ראשון באליפות העולם באיטליה בשנת 2022 ובאותה שנה זכה במקומות הראשונים בגביע אירופה בקרואטיה, סרביה וטורקיה למשקל 60 ק"ג. ובנוסף במקום הראשון בגביע המדינה.
כמה אני מתאמן: "בקיקבוקס צריך כושר ואירובי ברמה גבוהה. אני מתאמן שעתיים בכל בוקר ושעתיים נוספות בערב והאגרוף נמצא אצלי במקום הראשון. צריך לדחוף את עצמך באימונים לרמה של 100 אחוז כי מי שיש לו יותר כוח בסוף ינצח".
אהבת משתף שלפני כשנה התמודד עם משבר אישי כשאביו נפטר. "אף פעם לא חשבתי שאגיע למצב כזה של שפל", הוא אומר, "החלטתי שזה או שאני נופל או שאני קם ובזכות המשפחה, אחים שלי, אימא שלי זה נתן לי מוטיבציה לחזור כמה שיותר מהר להתאמן ולהמשיך הלאה".
מה החלום:
"אני שואף להגיע לזירה הכי גבוהה בעולם: ל-UFC. זה החלום שלי ולשם אני מכוון. אני מאחל לעצמי להמשיך להתמודד עם הקשיים, להמשיך לתת מאה אחוז מעצמי ולהניף את הדגל בזירות הכי גבוהות בעולם".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 אהבת השם גורדון
טופ טאלנט 2 אהבת השם גורדון
"האגרוף נמצא אצלי במקום הראשון"
(צילום: אלעד גרשגורן)
דבר המומחים: "נראה שהוא בחר בענף שמאוד מתאים לו. זה ענף שמאוד מחדד אותך ונותן לך המון ביטחון עצמי ורואים את זה עליו. מרגישים את זה עליו", אומרת השייטת האולימפית ורד בוסקילה.
"הוא נראה לי בחור, בגיל כזה, שספג אבדה במשפחה, שיש לו ראש חזק מאוד והוא יכול להצליח" אומר בביטחון מאמן הכדורסל הבכיר פיני גרשון.
"אני חושב שיש לו את הכל בשביל להצליח", אומר הספורטאי האולימפי אלכס אברבוך, "ולהרים את דגל ישראל כמה שיותר גבוה".
3 צפייה בגלריה
דבר המומחים
דבר המומחים
המומחים: גרשון, בוסקילה ואברבוך
(צילום: אינטרוויזיה)
בשיתוף הטוטו