2024 מסתמנת כשנה של יאניק סינר. לאחר שרשם שתי זכיות ראשונות בקריירה שלו בטורניר גראנד סלאם (אוסטרליה וארה"ב), המדורג מספר 1 בעולם ניצח 6:7 (4), 3:6 את נובאק ג'וקוביץ' בגמר טורניר שנגחאי וזכה בתואר השביעי שלו השנה.
מלבד העובדה שסינר זכה בשני תארי המייג'ור הראשונים בקריירה שלו באותה שנה - הראשון שעושה זאת מאז גיז'רמו וילאס ב-1977 - הוא רשם ניצחון שלישי ברציפות על ג'וקוביץ' (גביע דייויס, חצי גמר אליפות אוסטרליה וכעת בשנגחאי), והשווה את המאזן ביניהם ל-4:4.
2 צפייה בגלריה
הטניסאי האיטלקי יאניק סינר
הטניסאי האיטלקי יאניק סינר
השנה הנפלאה נמשכת. יאניק סינר
(AP Photo/Andy Wong)
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
עוד הפסד מאכזב. נובאק ג'וקוביץ'
(Lintao Zhang/Getty Images)
באשר ל'נולה', הוא אומנם זכה השנה בתואר היחיד שעדיין לא זכה בו - מדליית הזהב האולימפית - אך שנת 2024 היא מהחלשות שידע הפנומן בן ה-37 בקריירה שלו. בשנה החולפת הוא ירד למקום הרביעי בעולם ולא זכה באף טורניר גראנד סלאם - דבר שלא קרה לו מאז 2017.
ג'וקוביץ' קיווה להמתיק מעט את השנה החלשה עם זכייה בטורניר המאה בקריירה שלו, ובכך להפוך לטניסאי השלישי אי-פעם שעושה זאת בעידן הפתוח (החל מ-1968) אחרי ג'ימי קונורס (109) ורוג'ר פדרר (103) - אך זה יצטרך לחכות.
המערכה הראשונה הייתה צמודה לכל אורכה, כשאף אחד לא הצליח לשבור את יריבו עד שובר השוויון - בו סינר הראה עליונות ושבר שלוש פעמים בדרך לניצחון במערכה. המערכה השנייה הייתה כבר בשליטתו של האיטלקי, ששבר במשחקון הרביעי, וזה הספיק לו כדי לשמור על היתרון עד הסוף בדרך להנפה נוספת.