ב-13 בינואר תעלה סדרת הדוקו "נקודת שבירה" בנטפליקס. זו סדרה שתלווה את עולם הטניס מקרוב ותביא את כל מאחורי הקלעים של מה שקורה בסבב. חמשת הפרקים הראשונים יעלו בעוד כשבועיים וחמשת הפרקים שלאחר מכן יעלו ביוני 2023.
הפרקים יתמקדו בשחקנים פליקס אוז'ה עליאסים, פאולה באדוסה, מתאו ברטיני, טיילור פריץ, אונס ג'אבור, ניק קיריוס, קספר רוד, ארינה סבאלנקה, מריה סקארי ואילה טומליאנוביץ'. בנוסף, נקבל הצצה גם לחייהם של תנאסי קוקינאקיס, סלואן סטיבנס, איגה שביונטק, פרנסיס טיאפו, סטפנוס ציציפאס וגם של אגדות עבר כמו מריה שראפובה, אנדי רודיק וג'ון מקנרו.
3 צפייה בגלריה
ניק קיריוס טניסאי אוסטרלי
ניק קיריוס טניסאי אוסטרלי
לא שכח לסגור חשבונות. קיריוס
(צילום: EPA)
בעולם הטניס מקווים למשוך לסבב אנשים שלא עוקבים אחרי הענף בדרך כלל בעזרת הסדרה, בדומה למה שעשתה סדרת הדוקו לפורמולה 1. היוצרים הם אותם יוצרים מסדרת מירוצי המכוניות ומקווים לשחזר את ההצלחה או אפילו לעלות עליה. לכן גם בחרו להתמקד בעיקר בשחקנים צעירים יותר ולא ברפאל נדאל או נובאק ג'וקוביץ'.
מי שכבר הספיק לעקוץ הוא כמובן ניק קיריוס, שהפרק הראשון בסדרה יתמקד בו ובעיקר בהגעה שלו לגמר ווימבלדון בשנה שעברה. "חה חה, אז אחרי הכול, כל התקשורת, העיתונאים וכל מי שאמר כמה שאני רע בשביל הטניס, לא מכבד את המשחק וממש רשע טהור, אני אהיה בפרק מספר 1 בנטפליקס", כתב האוסטרלי, "כל זאת כדי להגדיל את כמות האוהדים, בעצם כדי להעלות את הטניס שוב על המפה ובסופו של דבר גם להכניס יותר כסף לכיסים של כל מי שמעורב בטניס. כולכם נראים כל כך מגוחכים עכשיו. ההתנצלות שלכם צריכה להיות רועשת כמו חוסר הכבוד שהראיתם כלפיי".
גם דן אוואנס הבריטי, שמדורג 27 בעולם, לא התלהב מהסדרה ואמר בריאיון ל"טיימס": "היה ברור במי הם יבחרו. הכול היה כל כך צפוי. אתה רוצה לשמוע מה לרפא היה להגיד כשהוא נאלץ לפרוש מווימבלדון. במקום זה נצטרך לשמוע את ציציפאס ואבא שלו. תמיד יהיו אבות של טניסאים. זה לא בשבילי, הכול כל כך משוחק שם, אפשר לראות את זה גם".
3 צפייה בגלריה
דן אוואנס
דן אוואנס
"הכול כל כך משוחק בסדרה". אוואנס
(צילום: AP)
לעומתו, פליקס אוז'ה עליאסים הקנדי בן ה-22 (6 בעולם) דווקא נשמע נלהב לקראת הסדרה. "אני חושב שזו תהיה סדרה נהדרת ונתנו להם חומר טוב לעבוד איתו. בשביל המטרה הכי חשובה היא שזה יעזור לטניס ואני מאמין שזה יכול לעזור לטניס. זה יהיה מדהים אם נראה עלייה במספר הצופים ובתשומת הלב בזכות הסדרה".
גם הטניסאית הטוניסאית אונס ג'אבור בת ה-28, שמדורגת במקום השני בעולם, נשמעה שמחה מההשפעה שעשויה להיות לסדרה. "אני רוצה שהאוהדים יראו איך אנחנו חיים ביום-יום ויבינו שאנחנו רק בני אדם. אני רוצה שיראו איך אנחנו מתמודדים עם האימונים, עם ההכנות, עם הלחץ. הם יראו שאנחנו בני אדם ויתמכו בנו ללא תנאי".
3 צפייה בגלריה
פליקס אוז'ה עליאסים טניסאי קנדי
פליקס אוז'ה עליאסים טניסאי קנדי
הוא דווקא בעד. אוז'ה עליאסים
(צילום: רויטרס)
די ברור שהסדרה והפתיחות של הסבב ושל הטניסאים עצמם נולדו בשל הקושי והחשש מאיבוד פופולאריות בעקבות הפרישה של רוג'ר פדרר והעובדה שגם רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ' כבר לא צעירים. כלומר יש כאן יחסי תן וקח בהם שני הצדדים מרוויחים: נטפליקס מקבלת הצצה אל מאחורי הקלעים וסדרה עם פוטנציאל מעולה, הטניס מקבל הזדמנות לחשיפה רבה, עלייה בפופולאריות וחיבור לדור צעיר. "קשה לדמיין ענף ספורט שהיו בו כל כך הרבה ספורטאים דומיננטים במשך כל כך הרבה זמן. אבל הם בסוף המעגל, חוץ מנובאק ורפא כמובן, שעדיין בעניינים. חילופי הדורות מתרחש כעת", אמר הבמאי ג'יימס גיי ריס, "התזמון היה נהדר. אני אוהב טניס, אבל תמיד חשבתי מי זה ציציפאס? אתם מבינים למה אני מתכוון? הוא במקום החמישי בעולם, הוא שחקן טניס מעולה ובחור מעניין ואני רוצה לדעת יותר עליו. ב-20-15 שנים האחרונות שמעתי כל הזמן 'רוג'ר, רוג'ר, רוג'ר' או 'סרינה, סרינה, סרינה'. זה היה מסיבה מוצדקת, כן? הם אגדות. אבל אני חושב שהגיע הזמן להעביר את הזרקור לדור הצעיר".
גיי ריס הוסיף: "אתה כמובן רוצה לשמור על הליבה של הצופים מרוצים, את אוהדי הטניס, אבל אם נעשה את העבודה שלנו כמו שצריך, אז הסדרה תעניין גם אנשים שלא מתעניינים בטניס בכלל. אני חושב שהסדרה על הפורמולה 1 תרמה לשינוי דמוגרפי בעניין בספורט ומשכה צעירים רבים לספורט הזה".