ארבעה מחזורים עברו בליגת העל לנשים ושתי קבוצות מוליכות את הטבלה עם מאזן מושלם. את האמת, שתיים שאף אחד לא ממש ציפה שיהיו שם: הפועל ראשל"צ ומכבי חיפה. הערב (19:00) בגן נחום הן נפגשות ואם האדומות ישיגו ניצחון חמישי ברציפות - זו תהיה פתיחת העונה הטובה ביותר בתולדות המועדון.
אם תרצו חזון כדורסל הנשים הישראלי מתנקז לקבוצה אחת בארץ: הפועל ראשל"צ. מבט על הסגל של זיו ארז מספר את הסיפור: תשע בנות מתוך ה-12 בגיל 19 ומטה, רובן עדיין לומדות בבית ספר תיכון. למעשה ה"מבוגרות האחראיות", אם תרצו לקרוא להן כך, הן שלוש הזרות, היחידות שנולדו במילניום הקודם: קריסטי בלוק (31), ג'ני סימס (27) ודקייה כהן (25).
5 צפייה בגלריה
הפועל ראשון לציון
הפועל ראשון לציון
יש להן על מה לחייך. שחקניות הפועל ראשל"צ
(צילום: באדיבות מינהלת ליגת העל לנשים)
5 צפייה בגלריה
כהן ובלוק
כהן ובלוק
מושלמות. כהן ובלוק
(צילום: באדיבות מינהלת ליגת העל לנשים)

ותודה למחלקת הנערות

מחלקת הנערות המשובחת של המועדון, זו ששלחה כמעט את כל הסגל לנבחרות הצעירות בשנים האחרונות, אחראית לייצור והרוסטר של ראשל"צ הוא לא רק הצעיר ביותר בארץ, אלא גם היחידי (אם נשים לרגע את הזרות בצד) שמושתת כולו על בוגרות המחלקה. כפי ששמתם לב, זה לא אומר כלום על האיכות.
בעוד חיפה, שגם היא יכולה להתהדר במאזן 0:4, זכתה ללוח משחקים נוח יותר על הנייר, ראשל"צ גברה בארבעת מחזורי הפתיחה על האלופה (מכבי עירוני ר"ג) וסגניתה (מכבי אשדוד). טוב, לא רק גברה, אלא הביסה. 60:80 את אשדוד וביום חמישי האחרון 69:85 בחוץ את ר"ג, במשחק שהפך לגארבג'-טיים כבר בתחילת הרבע השלישי.
5 צפייה בגלריה
עדן ציפל
עדן ציפל
"זה לא סוד שמופתעים מאיתנו". ציפל
(צילום: באדיבות מינהלת ליגת העל לנשים)
מנצח התזמורת הוא זיו ארז. האיש שלקח את המועדון על כתפיו לפני שני קייצים ועושה בו הכל מהכל. "אני עושה הכל בקבוצה. השחקניות מכירות אותי כמאמן, כמוטיבטור, כאיש הנוזף, כאדם המשלם וכדמות המשפיעה", סיפר בתחילת החודש לאתר מינהלת ליגת העל לנשים. ארז הוא דמות סופר מוכרת וידועה בכדורסל הישראלי. הוא הדריך גם בליגת העל לגברים, אבל ידוע כמאמן הצעירים הטוב ביותר בארץ. כבר שלושה עשורים מורה ומאמן בגימנסיה הריאלית ראשל"צ, שכל השחקניות עברו תחתיו עוד בבית הספר.
"לכל מאמן יש את היתרונות שלו. במקרה שלי, אני שנים עוסק במתודיקה ומתעסק יום יום המון שעות עם דרכי אימון של צעירים – בעיקר במגמת כדורסל מכל הגילאים. אני בטוח שזה עוזר כשמנסים להנחיל לקבוצה שיטת משחק", הוסיף ארז באותו ראיון.

"בכל פעם שאני לא במקום ראשון, אני כישלון"

העובדה שהשחקניות הישראליות מתאמנות יחד ומכירות אחת את השנייה כמה שנים טובות, עוזרת כמובן בפתיחת הליגה - כשרוב הקבוצות עוד עסוקות בשפצורים והתאמות. שלוש הישראליות הבכירות הן עדן ציפל, מאי רווח והילה קארש, האחות של דניאל, שגם כן גדלה במועדון ובשנתיים האחרונות מככבת ברמת השרון. ציפל בת ה-19 נמצאת מגיל צעיר בקבוצה הבוגרת והיום היא כבר שחקנית חמישייה גם בנבחרת ישראל.
5 צפייה בגלריה
זיו ארז
זיו ארז
האיש שבנה את הפרויקט. ארז
(צילום: באדיבות מינהלת ליגת העל לנשים)
ציפל: "אני לא יודעת אם הפתעה זאת המילה הנכונה, אבל אני בהחלט שמחה ומאושרת, למרות שיש עוד דרך ארוכה. העניין של ההיכרות שלנו אחת עם השניה לאורך השנים מאוד עוזר לנו ומשפיע על המשחק בצורה מיוחדת. מצד שני, יש לנו גם זרות חדשות שבחיים לא שיחקנו איתן. בזמן הקצר שאנחנו משחקות ביחד הצלחנו להתחבר, מה שגם תורם להצלחה".
ארז: "המועדון שלנו בנוי רק על שחקניות מקומיות וחצי מהליגה בנויה על שחקניות שלנו. כשזה יסתדר כספית נוכל לכוון למקומות יותר גבוהים. אני מסתכל על עצמי כפלטפורמה ולא כקבוצה לאליפות, אבל האמת היא שזה לא סותר. אם שחקניות רוצות להיות טובות כדי לעזוב, הן קודם כל צריכות להביא הישגים".
צריך להודות, ראשל"צ מצליחה גם כי ארז פגע, לפחות בינתיים, בול בבחירת הזרות. קריסטי בולוק וג'ני סימס כבר שיחקו בארץ הקודש ודקייה כהן (אמריקאית, למרות שם המשפחה) מתבררת כבינגו רציני והיא השחקנית היחידה בארץ שלא ירדה מהפרקט אפילו לשנייה בכל ארבעת המחזורים האחרונים.
5 צפייה בגלריה
ג'ני סימס
ג'ני סימס
ה-MVP של העונה, לפחות כעת. סימס
(צילום: באדיבות מינהלת ליגת העל לנשים)
סימס עד כה היא ה-MVP של העונה. סווינגמנית שעושה הכל מהכל. היא מלכת הסלים של הליגה עם 28 נקודות בממוצע וביום חמישי המטירה 40 (שיא עונתי) על הראש של ר"ג. מעמידה ממוצעים של 59 אחוז משתיים ו-43 משלוש ומוסיפה 7.5 ריבאונדים ו-5.3 אסיסטים לערב.
ציפל: "הצבנו לעצמנו מטרה של להצליח בענק, לשחק בלי להרגיש אנדרדוג ולתת את הכל. זה לא סוד שמופתעים מאיתנו כי אנשים לא ציפו לפתיחה כזו. אנחנו הוכחנו ונמשיך להוכיח שהכל אפשרי אם רוצים ועובדים קשה. אני בטוחה שאפשר לעשות דברים יפים בליגה. אין סיבה שלא, יש המון קבוצות טובות אבל בסופו של דבר מי שמגיעה לשלבים הסופיים היא ו שרוצה יותר. ואנחנו רעבות להצליח העונה".
ארז: "המטרה אצלי היא תמיד מקום ראשון. בכל פעם שאני לא במקום ראשון, אני כישלון. ונכשלתי הרבה. אפשר לתת תירוצים, כי יש ילדות שגדלות אצלנו, הוותיקות עזבו למקומות שמשלמים יותר, אבל אנחנו רוצים תמיד להצליח. לפני שנתיים היינו בפיינל-פור, ובאופן כללי אנחנו קבוצה שיכולה הכל. זו ליגה מאוד צפופה, יש זרות דומיננטיות. מטרת העל היא למצות את עצמנו וכל יום להשתפר - ואז יגיעו תוצאות ואחריהן גם ייצאו מכאן שחקניות בסדר גודל שאני באמת חולם עליו".