נבחרת ישראל המריאה אתמול לגרמניה לקראת משחק הידידות כשהיא מאובטחת בידי חברה פרטית. הסיבה: עיצומים של ועד העובדים של משרד החוץ, שמנעו יציאת מאבטחי שב"כ. אבטחת נבחרות ישראל בענפים שונים, שלא כמו הקבוצות, ממומנת על-ידי המדינה. המתיחות בין משרד החוץ להתאחדות לכדורגל פורסמה לראשונה ב-ynet.
במכתב ששלח יו"ר ההתאחדות, אורן חסון – בין היתר לראש הממשלה, נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד – הוא התריע על יציאת הנבחרת ללא אבטחה מטעם המדינה. במכתב נאמר בין היתר: "הידיעה כי הפעם יש מי שהחליטו להפקיר אותם לגורלם לא רק תעורר הדים רבים אלא גם תוליד פגיעה אמיתית. האפשרות להשאיר כאן את שחקני הנבחרות אינה על הפרק מאחר שהיא עלולה להמיט נזק חסר תקדים על הספורט הישראלי".
1 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג עם החברים
ערן זהבי חוגג עם החברים
יוצאים עם אבטחה פרטית. שחקני הנבחרת
(צילום: עוז מועלם)
עוד כתב חסון לשר התרבות והספורט, חילי טרופר: "כל נסיעה של משלחת כזאת מהווה מטרה ואבטחת הנסיעה הינה יסוד בסיסי. הנסיעות האמורות מחייבות אבטחה צמודה וכבדה 24/7 לכל אורך המסע".
אחרי שהתברר כי מאבטחים מטעם המדינה לא יוכלו לצאת עם המשלחת לגרמניה, החליטו בהתאחדות לשכור חברת אבטחה פרטית, כשגם לנבחרת הנוער שהמריאה אתמול לטורניר העילית עד גיל 19 בהונגריה, הוצמדה חברת אבטחה פרטית.
מוועד עובדי משרד החוץ נמסר בתגובה: "משרד החוץ נמצא על סיפו של שיתוק וקריסה. אנו מבהירים כי לא נחריג ולא נטפל בסוגיות חשובות ככל שיהיו. אם אפשר להתעלם מאיתנו כל כך הרבה זמן אזי ראוי לבוא בטענה לנושאים באחריות ובסמכות".