ברק בכר אמר בראיון בסיום המשחק מול מכבי: "באנו לנצח מול קבוצה שבאה לשחק על תוצאה". האמת היא שהמשפט הזה מסכם הכי טוב את המשחק. בניגוד להופעות הקודמות במשחקי הליגה, מכבי ת"א נראתה עייפה ומותשת והייתה מאוד רכה, במיוחד בקישור. ולדימיר איביץ' לא הגיב טוב למתרחש במגרש, ועלה בלי שחקנים עם יכולת כדרור גבוהה.
בדיוק בשביל המשחקים האלה למכבי ת"א יש את פארפה גיאגון וג'ורג'ה יובאנוביץ', ובמיוחד את אוסקר גלוך, שידע להוכיח את עצמו בעבר מול מכבי חיפה ועלה מהספסל רק אחרי שחיפה עלתה ליתרון. מבחינת איביץ' וברק יצחקי, ובמיוחד מיץ' גולדהאר שיכול להכניס המון כסף ממכירה שלו, אז זה חייב להיות גלוך ועוד 10. בכלל, המערך איתו איביץ' עלה לא היה מתאים: ערן זהבי היה החלוץ היחיד בהרכב למרות שהוא בתקופה לא טובה ולא קיבל לידו את יובאנוביץ'; איביץ' בחר לעלות עם שני קשרים הגנתיים, דור פרץ ודן גלזר. לדעתי איביץ' היה חייב להוריד את פרץ מדרגה אחורה, לתת לו לנהל את המשחק ולהעלות את גלוך או גויאגון שיוכלו לסדר לזהבי את המצבים מהם הוא יכול להבקיע.

1 צפייה בגלריה
איביץ'
איביץ'
איביץ'
(צילום: גיל נחושתן)

מבחינת ההגנה, דניאל פרץ הוא שוער גדול. למרות ההפסד הוא הציג יכולת טובה והציל את הצהובים ממכה קשה וכואבת יותר. לפניו, אנריק סאבוריט לא יכול להמשיך להוביל את מערך שלושת הבלמים, ולדעתי חייב לחזור לעמדת המגן השמאלי, משם איביץ' הוציא ממנו את המיטב בעבר. לא יכול להיות שמכבי ת"א, אחד המועדונים הכי גדולים בארץ, עולה למשחק עונה עם בלמים כאלה. אנחנו יודעים ששרן ייני נשאר בגלל שהוא בן אדם מדהים וקפטן למופת, אבל הוא לא יכול להיות שחקן הרכב קבוע. אני מאוד אוהב ומעריך את שחר פיבן, אבל הוא רחוק משיא היכולת שלו, אחרי שנפצע במהלך העונה שעברה והחמיץ את ההכנה. גם הוא לא מתאים ל-11 בקבוצה כזו. ואם עד עכשיו לא היו מספיק חותמות, אז המשחק הזה הוא עוד הוכחה לכך שאנדרה ז'ראלדש לא יכול להמשיך בקבוצה.
לאופיר דודזאדה יש נשמה ורצון להוכיח את עצמו. הוא חילץ כדורים וניסה ליזום התקפות, אך עם זאת היה לבד על הקו ולדעתי במצב הזה הוא לא מספיק טוב; גלזר תמיד מבצע פעולות הגנה טובות, אבל הוא לא יודע לנווט משחק ולא מספק כדורי עומק כמו פעם. לדעתי יש ירידה קטנה ברמתו; אחד השחקנים היחידים שרצו לנצח היה דור פרץ, שהציג משחק לחימה אדיר ומנהיגות, אבל הוא מסוגל להרבה יותר; משחק רך במיוחד ולא מורגש של אייל גולסה. לדעתי הוא היה מהוסס קצת וחשש מהקהל של מכבי חיפה. הוא הוחלף בצדק רב במחצית על ידי יוריס ואן אובריים; גבי קניקובסקי לא הורגש והיה רך. הוא התקשה מול נטע לביא ומוחמד אבו פאני שמנעו ממנו כדורים. הוא גם לא הרבה לאיים על השער; זהבי התאמץ, אבל מכבי ת"א לא צריכה שהוא יהיה זה שיזיז את הכדור ממקום למקום בטווח של 40 מטר מהשער. זהבי תמיד חייב להיות ליד השער, משם הוא מפחיד ומסוכן.
איביץ' צריך לקחת אחריות על ההפסד ולהרים את השחקנים לקראת הדרבי. מכבי ת"א חייבת לשנות מערך, הרכב וגישה, ולדעתי בדרבי איביץ' חייב לפתוח במערך של 3-3-4: דניאל פרץ, קנדיל, ניר ביטון, לוקאסן, סאבוריט, דור פרץ, קניקובסקי, גלוך, יונתן כהן, יובאנוביץ', זהבי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.