עוד לפני שנפתח חלון ההעברות, עוד לפני שבכלל הסתיימה העונה, שמענו מה קורה עם שני השחקנים המבוקשים ביותר בעולם: ארלינג הולאנד חתם במנצ'סטר סיטי; קיליאן אמבאפה נשאר בפריז, הודעה מפתיעה וחשובה בעוצמתה כאילו עבר קבוצה. אבל זה לא הסוף. הולאנד ואמבאפה הם אולי שני השמות הגדולים ביותר, אבל שיגעון ההעברות אולי נמצא רק בתחילתו.
קשה להתעלות על קיץ כמו הקודם, שבו גם לאו מסי וגם כריסטיאנו רונאלדו עברו קבוצות, אבל נדמה שלכולם נפתח התיאבון ושום דבר כבר לא בגדר בלתי אפשרי. הנה כמה מהסיפורים המרכזיים שילוו אותנו בקיץ הקרוב, שלפיהם נדע מהם יחסי הכוחות בכדורגל האירופי בעונה הבאה.
5 צפייה בגלריה
צ'ומאני, לבנדובסקי וסלאח
צ'ומאני, לבנדובסקי וסלאח
צ'ואמני, לבנדובסקי וסלאח
(צילום: gettyimages)

שרשרת המזון

רוברט לבנדובסקי זכה לא מזמן בתואר שחקן השנה של פיפ"א. זה לא "כדור הזהב" אלא הפרס המקביל, ולבנדובסקי - למרות המספרים המדהימים שלו - לא ייזכר בראי ההיסטוריה כמו מסי או רונאלדו. ובכל זאת, מעבר שלו יהיה אחד הזעזועים הגדולים ביותר בענף. מעבר כזה אמור לקרות בשבועות הקרובים.
ללבנדובסקי, שנמצא שמונה שנים בבאיירן מינכן, נותרה שנה אחרונה לחוזה, אבל הוא רוצה אתגר חדש ונראה שהאתגר הזה מאוד ספציפי - ברצלונה. מעבר של אחד מגדולי הדור לבארסה, אם יתרחש, הוא כמובן סיפור ענק בפני עצמו, אבל האפקט שלו יורגש בכל היבשת. באיירן תצטרך מחליף, היא תרכוש שחקן התקפה אחד לפחות ונראה שמי שמחזיק בסיכויים הכי גדולים להיות אחד מהם הוא סאדיו מאנה, מעבר שיגרור תגובה מליברפול וכך הלאה. שרשרת המזון.
5 צפייה בגלריה
סדיו מאנה
סדיו מאנה
מאנה. יחליף את לבנדובסקי בבאיירן?
(צילום: gettyimages)
גרורה נוספת קשורה לברצלונה עצמה, שנראה שכרגע, מבלי למכור עוד שחקנים, תתקשה לרשום את לבנדובסקי כשחקן שלה. האם היא תחליט להעביר, למשל, את פרנקי דה יונג, אחד השחקנים הטובים ביותר שלה?

המהפכה הצרפתית

עוד אחת, כמובן. רק לפני שנה התהדרה פריז סן-ז'רמן באינספור רכישות חינמיות, בראשן זו של מסי כמובן, אבל גם סרחיו ראמוס, ג'יאנלואיג'י דונארומה ואחרים. על פניו, הודעת ההישארות של אמבאפה אמורה להשאיר את הצרפתים במצב טוב, אבל אמבאפה גם זכה להבטחות ופ.ס.ז' תתחזק, בטח בקישור.
בערך עשרה שחקנים, כך לפי דיווחים שונים, אמורים לעזוב את פריז. כוכב אחד שבטוח ימצא יעד חדש הוא אנחל די מריה בן ה-34, ששיחק בקבוצה שבע שנים. אבל אולי די מריה לא יהיה השם הגדול ביותר שיעזוב כיוון שניימאר ממשיך להיות מוזכר בהקשר הזה.
5 צפייה בגלריה
אנחל די מריה
אנחל די מריה
לא יהיה השם הגדול ביותר שיעזוב את פריז. די מריה
(צילום: AFP)

המחליף של קיליאן

לא בפריז אלא דווקא במדריד. נכון, אמבאפה לא היה שחקן ריאל מדריד מעולם, אבל אלופת אירופה חיכתה לו זמן רב, פינתה משאבים, ואז הגיעה פניית הפרסה. ריאל כבר התחזקה אתמול בהגנה עם הצירוף של אנטוניו רודיגר מצ'לסי, אבל ההתקפה היא המפתח ושם ריאל תנסה להוסיף לסגל שני שחקנים, אחד לאגף ימין ואחד למרכז ההתקפה, שם אין אף אחד חוץ מקארים בנזמה.
התחושה היא שלפחות אחד השחקנים החדשים יבוא בהפתעה גמורה. החלום של ריאל הוא מוחמד סלאח, ההחתמה המושלמת, אבל קשה להאמין שזה יקרה. עם זאת, סלאח עוד לא חידש את החוזה שלו שמסתיים בעוד שנה. שמות נוספים שהוזכרו הם של רישארליסון מאברטון וראחים סטרלינג ממנצ'סטר סיטי, אבל העולם צריך להתכונן לכל דבר. אי אפשר לדעת איך פלורנטינו פרס יגיב לסיפור אמבאפה.
5 צפייה בגלריה
מוחמד סלאח
מוחמד סלאח
סלאח. ריאל מפנטזת עליו
(צילום: רויטרס)

מתנות להולנדי

מנצ'סטר יונייטד לא תשחק בליגת האלופות בעונה הבאה, וקשה להאמין שתתקרב למאבק אליפות באנגליה, אבל לקיץ שלה יכולה להיות השפעה גדולה על הכדורגל האירופי במבט קדימה. אם אריק טן האח, המאמן החדש, יזכה למענה לכמה מהדרישות שלו, יונייטד יכולה לחזור לאט-לאט למשחק.
תשעה שחקנים, כולל פול פוגבה, אמורים לעזוב את יונייטד הקיץ ואחרים יגיעו במקומם. השם האחרון שהוזכר הוא זה של אנגולו קאנטה, אבל ככל הנראה בראש הרשימה של טן האח נמצאים שחקנים אחרים, ביניהם דה יונג, שכבר הוזכר פה בסיפור קודם, יוריאן טימבר ששיחק אצל טן האח באיאקס ויכול להופיע כבלם, מגן ימני וקשר אחורי, וגם חלוץ בנפיקה דרווין נונייס. בעבר, כשיונייטד רצתה שחקן היה לה סיכוי מצוין לרכוש אותו. היום הסיפור הרבה יותר מסובך.
5 צפייה בגלריה
אריק טן האח
אריק טן האח
טאן האח. יונייטד תתחזק
(צילום: gettyimages)

קיץ כלכלי

יחסי הכוחות מבחינה מקצועית מושפעים יותר מהכל מיחסי הכוחות מבחינה כלכלית. כסף מדבר, יותר מהכל, ויכול להיות שאנחנו צופים בכמה שינויים בהקשר הזה. יש את מפזרות הכספים הקבועות - פ.ס.ז' כמובן, סיטי בטח תרצה להתחדש מעבר להולאנד ולחוליאן אלבארס - אבל מה יקרה עם צ'לסי? הכחולים פותחים עונה ללא רומן אברמוביץ' לראשונה זה 19 שנה והולכים לאבד כמעט את כל שחקני ההגנה שלהם ללא תמורה.
לצד זאת, פורחים להם כוחות כלכליים חדשים. מילאן נמכרה השבוע לבעלים חדשים ואמורה לחזור להיות כוח מאיים גם מבחינה כספית. הרוסונרי ירצו למנף את הזכייה באליפות כדי להיאבק גם בליגת האלופות. המשימה הראשונה שלהם היא השארת הכוכב הגדול רפאל לאאו, אבל אין ספק שנראה מהלכים נוספים, בעיקר מהליגה הצרפתית שם מילאן שולטת בקשרים ובידע.

ולא לשכוח את ניוקאסל

נכון, היא לא נחשבת ליעד אטרקטיבי מספיק, לפחות לא כרגע, אבל הסכומים שמוכנים לשלם בעלי הבית הסעודים יכולים לסנוור כל אחד. וכך, כמה מהשמות המבוקשים ביותר בעולם, דוגמת נונייס או אורליאן צ'ואמני, הקשר האחורי של מונאקו שעשוי בסוף לנחות בריאל, מוזכרים גם בהקשר שלה. עוד כוח חדש שיוסיף עניין לאחד הקייצים הכי מעניינים גם ככה.