עם תום משחק האליפות של מכבי ת"א נכנס שמעון מזרחי לחדר ההלבשה והצהיר: הפועל ת"א תמתין עוד 55 שנים עד להשגת התואר הנכסף. נדמה ששמחת האליפות ואדי השמפניה טשטשו במעט את ההיגיון שכל כך אפיין את היו"ר המיתולוגי בשנים עברו. הדברים נאמרו בעיתוי הגרוע ביותר מבחינת מועדון הפאר, שכן ארבעה שחקני חמישייה בכירים עזבו את הקבוצה.
שמעון בחר לעקוץ את הפועל ת"א במקום לעסוק ביום שאחרי עזיבת הכוכבים. במקום לחשוב על בניית קבוצה ראויה לעונה הבאה, הוא מציב אתגר בפני עופר ינאי, ששאיפת חייו היא למגר את ההגמוניה המכביסטית בכדורסל הישראלי, שמוכן ויכול להציג תקציב גבוה יותר משל מכבי ת"א.
1 צפייה בגלריה
הפועל ת"א מכבי ת"א כדורסל דרבי
הפועל ת"א מכבי ת"א כדורסל דרבי
קטש בדרבי
(צילום: עוז מועלם)
אז עופר ינאי נענה לאתגר, "הרים את הכפפה" שהניח מזרחי על רצפת חדר ההלבשה והגיב לדברי הרהב, ברכישת שחקנים בכירים שבקלות יכלו לשחק בקבוצת יורוליג. אט אט הפועל ת"א נבנית כקבוצת יורוליג, שתתמודד על כל התארים בעונה הבאה, בכל הזירות.
ומכבי? נדמה שאין לה תחליף לארבעת המופלאים שנטשו אותה. לכן היא מפנה את כל יהבה "לגניבת" שחקנים מהיריבות כאקט של תקיעת "אצבע בעין". שחקנים שבמקסימום יכולים להוביל את קבוצתם לסגנות אליפות. העזיבה של ג'יילן הורד את הפועל ת"א היא רק מכה קלה בכנף, כי לעופר ינאי יש את המשאבים להביא שחקן ברמה גבוהה יותר מהורד, כולל רומן סורקין, השחקן המשמעותי ביותר שעוד נותר למכבי ת"א.
מסקנה מר מזרחי, עליך להתעורר במהרה ולחזור להיות שמעון הישן והטוב. הווינר שבונה את הקבוצות הטובות ביותר, לפחות מבחינת הליגה הישראלית. וכן! היה גם צנוע, אל תקניט ואל תשתחצן. כי כפי שהדברים נראים כרגע, האליפות הבאה של מכבי ת"א תהיה בעוד 55 שנים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.