התגובות בסיום הדרבי הירושלמי
(באדיבות one)
לפעמים תיקו משרת את שתי הקבוצות, וזה מה שקרה אתמול בדרבי הירושלמי. מצד אחד בית"ר ירושלים, שפתחה את העונה בצורה נוראית, רשמה עוד משחק ללא הפסד. מצד שני, הפועל ירושלים חגגה שוויון דרמטי בדקה ה-96. שתיהן הרוויחו ותרמו למותג שנקרא "הדרבי הירושלמי", שקיבל דרמה אדירה שמוכיחה שהקלישאה "לדרבי חוקים משלו" היא נכונה מאוד.
הדרבי הירושלמי יכול להתגאות בכך שבניגוד לדרבים החד צדדיים בת"א ובחיפה, אצלו הכל יכול לקרות ושתי הקבוצות יכולות לנצח. הוא הרבה יותר שוויוני ומותח, ואם שתי הקבוצות באות לשחק כדורגל אז זאת בכלל חגיגה.
3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
שתי קבוצות מעולות שמקבלות דחיפה מהקהל. אוהדי בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
שתי הירושלמיות הן כנראה הקבוצות היחידות כרגע שיכולות להפריע לשלוש הגדולות בצמרת ולקחת מהן נקודות, לשתיהן יש מספיק כישרון ואומץ כדי לנצח כל קבוצה, ובניגוד לקבוצות אחרות בליגה גם יש להן קהל שדוחף אותן לניצחונות. ליגת העל זקוקה באופן נואש למאבקי צמרת נוספים, ושתי הירושלמיות יכולות וצריכות לספק לה את זה. בשבוע הבא הפועל ירושלים יוצאת לסמי עופר כדי לשחק נגד האלופה מכבי חיפה ובית"ר ירוושלים תארח את מכבי ת"א בטדי, הזדמנות לשתיהן להשפיע. אף אוהד לא רוצה שהפלייאוף העליון יורכב מקבוצות שיהיו השטיח של הגדולות, מאבק אליפות טוב תלוי גם בקבוצות שלא משתתפות בו באופן ישיר. שתיים או שלוש קבוצות שרק מנצחות כל הזמן זה מאוד משעמם.

הבכורה של אייטור

אייטור קראנקה עלה עם הרכב "הגנתי" מול אשדוד, שמר על שיטת שלושת הבלמים וניצח 0:3 בקלות. הספרדי נמצא פחות משבוע בתפקיד וכבר ציפו ממנו שיהפוך את מכבי ת"א לקבוצה שלו. הוא חטף ביקורת ברשת על ההרכב הזה, אבל גם אם היה מפסיד זאת לא הייתה אשמתו כי הוא לא מכיר את הקבוצה. החיים הם לא כמו משחק המחשב פוטבול מנג'ר, בו מה שקורה במחזור הראשון כבר משפיע על הקבוצה. גם מצחיק לקרוא להרכב שכולל שני חלוצים כמו ג'ורג'ה יובאנוביץ' וערן זהבי "הגנתי". צריך גם לוותר על התפיסה המיושנת שהרכב בעל שלושה בלמים הוא הגנתי רק כי יש בו עוד בלם, במיוחד אחרי שראינו אתמול את ניר ביטון עמוק בתוך החצי של אשדוד.
3 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה
אייטור קראנקה
זו עדיין לא הקבוצה שלו. קראנקה
(צילום: נדב אבס)

נתניה איבדה את זה

כמויות של מחמאות נשפכו על מכבי נתניה בעונה שעברה, ובצדק רב. היא הייתה קבוצה עם דרך ועמוד שדרה, שיחקה כדורגל התקפי והקהל חגג ביציעים. בני לם היה המאמן המושלם עבורה, אבל היא החליטה לזרוק את הכל לפח בהחלטה להיפרד ממנו. כל הדיבורים על זהות ודרך זזו הצידה לטובת תוצאות. עכשיו אנחנו רואים שגם תוצאות אין. גם כשמכבי נתניה מנצחת, היא עושה זאת בדרך הגנרית של שאר הקבוצות בליגה ונראית כמו עוד קבוצה שמחליפה מאמן כל יומיים ולא חשוב לה איך היא משיגה את הנקודות שלה. היא תצבור את הנקודות שהיא צריכה ותישאר בליגת העל, אבל האם זה מה שאוהדי מכבי נתניה היו רוצים? זאת רוח המועדון?