בהתאחדות לכדורגל החליטו להיפרד מיידית מהמאמן הלאומי, וילי רוטנשטיינר, המחזיק בחוזה עד למאי. המהלך צפוי להיסגר לכל היותר עד לתחילת השבוע הבא ובמסגרתו צפוי האוסטרי לקבל 700 אלף שקל.
אחרי שכבר הציג את דוח הסיכום המפורט שלו על הקמפיין האחרון, בהתאחדות שקלו כיצד לנהוג ברוטנשטיינר, ששב ארצה מחופשה בימים האחרונים. על פי חוזהו, רוטנשטיינר אמור היה להמשיך בהתאחדות עד למאי ולפעול במחלקה הטכנית ובפיתוח קורסי המאמנים, ואף לעמוד על הקווים בשני משחקי הידידות במארס הקרוב (רומניה וגרמניה), אלא שאחרי שיחות בין הגורמים הקובעים בהתאחדות, הוחלט לסיים את ההתקשרות באופן מיידי.
2 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר. סיים את תפקידו
(צילום: עוז מועלם)
בהתאחדות ינסו להגיע עם רוטנשטיינר להסכם פרידה עם פיצוי מופחת, אבל צופים כי הוא לא יסכים ולכן יצאו מתוך הנחה שייאלצו לשלם את מלוא סכום החוזה שנותר - 700 אלף שקל - כדי להיפרד ממנו בימים הקרובים.
היו"ר אורן חסון החליט למנות מאמן לאומי בשלושת השבועות הקרובים, כשהמטרה היא שיעמוד על הקווים כבר במשחקי הידידות הקרובים, ולאחר מכן במשחקי ליגת האומות בחודשים יוני וספטמבר - וכמובן במוקדמות יורו 2024.
2 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון. הנטייה הראשונית היא למנות מאמן זר
(צילום: עוז מועלם)
הנטייה הראשונית היא למנות מאמן זר, אבל טרם התקבלה החלטה ברורה בנושא ותיתכן גם אופציית מאמן ישראלי. עם זאת, אין כוונה ללכת על פורמט מאמן הליגה המצליח ולייבא אותו לנבחרת, ולכן מראש מועמדותו של ברק בכר ירדה מהפרק. גם לעובדה כי נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, מעוניין שבכר ימשיך באלופה, היה משקל משמעותי בהחלטה.
בהתאחדות אמרו: "אין כרגע שום החלטה אם זה יהיה ישראלי או זר. עד לסוף החודש יהיה מאמן נבחרת חדש".