בני סכנין צפויה לעונש כבד בעקבות המחדל שגרם לביטול המשחק אתמול מול מכבי חיפה: תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף, שכבר הודיע היום (שלישי) כי החליט להעמיד אותה לדין בשל פארסת המאבטחים באצטדיון בפ"ת, ידרוש להטיל עליה עונש חסר תקדים - הפחתת נקודות בפועל בעונה הבאה.
מאחר שהפחתת נקודות עוד העונה תהיה חסרת משמעות (הליגה כבר עומדת להסתיים), התביעה תדרוש להטיל את העונש החמור רק בעונה הבאה. אם תתקבל דרישתו של עו"ד רשף, הדיינים יצטרכו להחליט כמה נקודות להפחית – בין אחת לשלוש. בנוסף, סכנין צפויה לספוג הפסד טכני, ולא ייערך משחק חוזר.
3 צפייה בגלריה
הבלגן במושבה
הבלגן במושבה
האוהדים מחוץ לאצטדיון המושבה, אתמול
(צילום: עוז מועלם)
מוקדם יותר היום, יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון החליט לקנוס את בני סכנין ב-250 אלף שקל בעקבות ביטול המשחק. סביר להניח שגם בית הדין של ההתאחדות יטיל עליה קנס, אך הוא יהיה בסכום נמוך משמעותית.
כזכור, אלפי הירוקים, שעשו את הדרך הארוכה לפ"ת, התבשרו אתמול כשעתיים לפני תחילת המשחק מול סכנין שהם יכולים לחזור הביתה. הסיבה: המשטרה הוציאה צו סגירה לאצטדיון המושבה בעקבות התנהלות חסרת אחריות של המארחת, שלא הצליחה לגייס מספיק מאבטחים. האוהדים ההמומים זעמו, ובצדק, ואת התסכול הם הוציאו באמצעות חגיגות ספונטניות מחוץ לאצטדיון, שכללו הדלקת אבוקות ואף חסימת צומת מרכזי.
3 צפייה בגלריה
בני סכנין חוגגת בבלומפילד
בני סכנין חוגגת בבלומפילד
יפתחו את העונה הבאה עם הפחתת נקודות? בני סכנין
(צילום: עוז מועלם)
סכנין נענשה בעונש רדיוס וביקשה מבית הדין של ההתאחדות להקדים את ריצויו במשחק מול מכבי חיפה, כדי ליהנות מהכנסה גבוהה, והחליטה לקיימו במושבה. כבר אתמול הודיעו במועדון למינהלת ולמשטרה כי הם מתקשים לגייס אנשי אבטחה בשל קיום אירועי ספורט מקבילים ובעיקר כתוצאה מההילולה במירון, אך בסופו של דבר התחייבה להציב 205 סדרנים.
במינהלת עוד מסרו כמה שעות לפני תחילת המשחק כי נמצא פתרון ושבסכנין הבטיחו להם שיעמדו בסידורי האבטחה, אלא שבפועל נציגי המשטרה מצאו באצטדיון כ-100 סדרנים בלבד – פחות ממחצית מהכוח הנדרש. ואם זה לא מספיק, השוטרים גילו כי חלקם לא הציגו תעודה מתאימה, ולכן הוחלט להוציא צו סגירה של ארבעה ימים לאצטדיון, שמשמעותו ביטול המשחק.
יו"ר המינהלת, ארז כלפון, כאמור הודיע היום על הטלת קנס כבד לסכנין: "החלטתי בשלב זה על קיזוז סך של 250,000 שקל מהסכומים המגיעים למועדון מהמנהלת; בנוסף הנחיתי על עצירת כל העברת כספים למועדון עד לבירור מלוא הנזקים, כמו גם להחזר כספי מלא לאוהדים שרכשו כרטיסים במיטב כספם".
3 צפייה בגלריה
הגרלת המשחקים
הגרלת המשחקים
"לצערנו אין המדובר ב'תקלה' או בחוסר תשומת לב". כלפון
(צילום: עוז מועלם)
כלפון הוסיף: "לצערנו אין המדובר ב'תקלה' או בחוסר תשומת לב רגעי אלא בדפוס פעולה עקבי, מזלזל ולא מקצועי מתוך ראייה קצרת טווח, רצון להגדיל הכנסות (בין היתר על חשבון בטחון האוהדים ורווחתם) ותפיסה לקויה של בעלי התפקידים את מחויבויותיהם ותוך ביזוי כלפי הכדורגל הישראלי, הגופים המנהלים אותו ומעל הכל תוך פגיעה חמורה באוהדי הכדורגל הישראלי. ביטול המשחק מהווה אירוע מחפיר ומביש בתולדות הכדורגל והמנהלת, לא פחות מיריקה בפרצופם של מיליוני אוהדי כדורגל ואלפי אוהדי מכבי חיפה".
בני סכנין הגיבו עוד אתמול לאירועים: "שעתיים לפני פתיחת המשחק החליטה משטרת ישראל לסגור את המושבה. מצער מאוד שרק כאשר בני סכנין בתמונה כל הקשיים השגרתיים והידועים בקרב כל הקבוצות והאצטדיונים, מקבלים נפח אדיר וחוסר רגישות וסל ריק למציאת פתרונות. אנחנו בדעה שלמה שניתן היה לקיים את המשחק עם התנאים אשר סופקו עד להחלטת המשטרה לסגירה. חובה על כולנו כאנשי ספורט לשקוד בכל האמונה לקיום הערך הספוטיבי ולהביא אותו לכר הדשא ולנטרל אותו מכל הלוגיסטיה שמסביב. מכאן אנחנו פונים לאלופה מכבי חיפה להיות יחד אתנו לקיום ערכי הספורט על כר הדשא".