כל עונת 23/24 התנקזה בשבת ל-90 דקות (פלוס כמה דקות תוספת). 90 דקות שבסופן ניצחה ריאל מדריד וזכתה בפעם ה15 בתולדותיה בתואר, ובפעם ה-6 בעשור האחרון!
ריאל היא קבוצה צעירה ומתחדשת שמסמלת יותר מכל חילופי דורות. הסופרסטארים של הקבוצה הם ויניסיוס ג'וניור וג'וד בלינגהאם, ונעזרים בקמאבינגה עם משחק נהדר, צ'ואמני שהיה פצוע אך הרשים מאוד העונה, ואלוורדה שמתגלה כמנהיג ולוחם, רודריגו שגם הוא מופיע ברגעים הקריטיים עם שערים חשובים, לצד המבוגרים כמו שר ההגנה רודיגר, הקפטן נאצ'ו, קרבחאל האגדי, קורטואה עם הופעה מדהימה ועוד בהופעה הראשונה השנה בליגת האלופות, עם טוני קרוס ולוקה מודריץ' הבלתי נגמרים.

1 צפייה בגלריה
ריאל מדריד דורטמונד
ריאל מדריד דורטמונד
קרוס והחברים
(צילום:David Ramos/Getty Images)

הגיבור של הערב הוא לא אחר מאשר ויניסיוס שכבש את השער שחתם את הגמר והעניק לריאל את הגביע, אותו ויניסיוס שהכריע גם את הגמר בפריז וניצח לריאל את הגמר ב-2022. לכל אורך המשחק ויניסיוס היה השחקן הכי מסוכן על המגרש, היכולת האישית והטכניקה שלו היו ברמה גבוהה מדי בעבור ריירסון הנורבגי והוא עשה מה שהוא רוצה על המגרש, כולל אותו שער נהדר.
עם כל הכבוד לאגדה שנוצרת, ריאל נפרדה מאגדה אמיתית בדמות אחד הקשרים הגדולים בהיסטוריה, טוני קרוס, מספר 8 האגדי של שסגר עשור במועדון - כולל 6 זכיות בליגת האלופות וחלק משמעותי בשלישיית הקישור האגדית שכוללת את מודריץ' וקאסמירו. יש כאלה שירימו גבה על הפרישה שלו כשהוא עדיין אחד השחקנים הטובים בעולם. ההופעה שלו בגמר עוד תיזכר לדורות עם הבישול לקרבאחל הנהדר בשער הראשון. טוני תמיד ייזכר כשחקן שהוא רובוט, כל מסירה למקום הנכון באופן שאפילו מעורר חשד על היותו בן אדם אמיתי ולא מכונה. כל מסירה מגיעה ליעד באמנות. באמת שחקן שיחסר למשחק, פשוט אגדה! (מי יודע, אולי לאחר היורו גם יזכה בכדור זהב).
ונמשיך עם בלינגהאם, כוכב נולד! בעונה הראשונה שלו בריאל מדריד ועוד בגיל 20, ועם תג מחיר מאוד גבוה. מצדיק כל אגורה עם עונה מדהימה שמסתיימת עם בישול בגמר ורק הבכי מסגיר את היותו בן 20 ולא 30 כפי שנדמה ביכולת ובבגרות שלו במשחק. גם ביכולת פחות טובה תמיד רץ הכי הרבה ונמצא שם בשביל לתקל ברגעים הנכונים.
יש עוד המון שחקנים ושיאים שנשברו אתמול בזכייה הזאת כמו העובדה שארבעה משחקני ריאל זכו בפעם ה-6!!! כן כן, זו לא טעות. נאצ'ו, קרוס, מודריץ' וקרבחאל זכו בפעם ה-6 בקריירה שלהם בליגת האלופות והשוו את השיא מהקבוצה ההיסטורית של פושקאש ודי סטפנו בשנות ה-60 וה-70.
הדבר שצריך להדאיג את אוהדי שאר הקבוצות הוא לא העובדה שהקבוצה הזאת זכתה בתואר, ועוד בשנת מעבר ללא חלוץ אמיתי (עם כל הכבוד לחוסלו הנהדר), עם המון פציעות לאורך הדרך, כולל כמעט של כל קו ההגנה הפותח. הבעיה של היריבות היא שריאל עוד עתידה להתחזק, ולא סתם, אלא בשחקן הטוב בעולם לדעת רבים - קיליאן אמבפה - ואחד הכישרונות המעניינים, אנדריק.
אי אפשר בלי להוסיף כמה מילים על המאסטרו קרלו אנצ'לוטי, שזכה בפעם ה-5 כמאמן בליגת האלופות לצד פעמיים כשחקן!! מאמן היסטורי שלא נלחץ מכלום, תמיד משדר רוגע לשחקנים שלו עם המסטיקים המפורסמים ועם ניהול משחק מושלם בכל פעם מחדש. אחד המאמנים הגדולים בהיסטוריה, אם לא הגדול שבהם. לא נשאר עוד הרבה חוץ מלרחם על דורטמונד ומרקו רויס, שפגשו את מפלצת הגמרים הזאת שפשוט שיתקה אותם עם הכישרון והקרח בוורידים אצל השחקנים שלה.
ריאל מדריד היא פשוט קבוצה מדהימה שמדגימה מה זו ווינריות. בכל פעם מחדש, גם עם סגל פחות טוב ופציעות שהיו שוברות מועדונים אחרים, עדיין מנצחת בכל משחק, לא משנה מה היה במהלכו. אפשר לכתוב עליה עוד כל כך הרבה דברים וסיפורים, אבל פשוט מזל טוב למועדון הגדול בעולם על עוד זכייה אגדית של קבוצה מתחדשת וצעירה, שעוד תהיה בגמרים רבים בשנים הקרובות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.