"חכה בסבלנות, עם הזמן זה יגיע". המשפט הזה יכול להיאמר על כל דבר בחיים. אבל לא בכדורגל. בכדורגל אין זמן לחכות. מי שמחכה עם ההתקדמות שלו, בסוף יפספס את הרכבת. ההתקדמות צריכה להיות מיידית, כאן ועכשיו.
בעונתו הראשונה של ז'ואו פליקס בקבוצה בוגרת, הכדורגל האיר לו פנים באצטדיון האור. כשהוא בן 18 בלבד, פליקס כבש 20 שערים ב-43 הופעות במדי בנפיקה ליסבון. אבל מה שמשך את עיני האוהדים היו המהירות, הסיומת, הכדרור והטכניקה העילאית שהפגין. היו אוהדים שהשוו אותו לרונאלדו, בעיקר בגלל הלאום, חלק השוו אותו לקאקה, בכל זאת, התסרוקת... אבל לכולם היה ברור שהכישרון שלו ייחודי ולא נכנס לשום משוואה. ושההתקדמות שלו צריכה להיות מיידית.

1 צפייה בגלריה
ז'ואו פליקס
ז'ואו פליקס
ז'ואו פליקס
(צילום: AFP)

כשאתלטיקו מדריד הודיעה בקיץ שלאחר מכן על רכישתו תמורת 127 מיליון אירו (ההחתמה הכי יקרה של אתלטיקו בהיסטוריה, וסכום ההעברה הרביעי בגובהו אי פעם), היה ברור שסימאונה לוקח הימור. האם הוא יצליח להתאים את היהלום הפורטוגלי לשיטה ולסגנון של אתלטיקו מדריד? הרי בכדורגל של אתלטיקו, הוא לא יקבל הרבה מסירות במשחק בשביל לעשות דריבלים וכד'. אך מצד שני, יש לו את הטכניקה הנדרשת על מנת להשתלט על כדורים ארוכים ולהבקיע, תכונות הנדרשות עבור חלוץ באתלטיקו.
בעונתו הראשונה במדי הקולצ'ונרוס פליקס כבש תשעה שערים בלבד ב-36 הופעות, אבל אף אחד לא שפט אותו על כך, הרי קשיי התאקלמות קיימים בכל מקום. אך בעונה שלאחר מכן הוא גם לא הצליח להרשים, ולצד עשרה שערים בכל המסגרות, פתח ב-14 משחקי ליגה בלבד. למרות האליפות המתוקה הוא נשאר עם טעם מריר, כשעוד לא מצא את מקומו בהרכב הקבוצה.
העונה הנוכחית והשלישית שלו במדי אתלטיקו התחילה ברגל שמאל, כשהחמיץ את שלושת המשחקים הראשונים בעקבות פציעה בקרסול. בנוסף, לא היה ברור אם יצליח להשתחל להרכב, הרי סוארס קנה את מקומו ביושר, ועל עמדת החלוץ השני הוא התחרה עם קוניה, קוראה, למאר וגריזמן. בהמשך העונה, במשחק נגד אתלטיק בילבאו, הוא הורחק לראשונה בחייו בגלל שכינה את השופט "משוגע", ובנוסף צצו שמועות לפיהן הוא מסוכסך עם המאמן. היה ברור שהוא מתוסכל ממצבו. בדצמבר, סימאונה לא שלל עזיבה אפשרית שלו בינואר: "הכל יכול לקרות. ברור שז'ואו שחקן איכותי, אבל הוא עובר תהליך של התבגרות. המטרה היא למצוא את היציבות וההמשכיות שדרושות בכדורגל".
ינואר הגיע. עם 4 משחקים בהרכב בליגה ו-3 שערים בכל המסגרות. עכשיו היה ברור לכולם שההימור לא הצליח ושהוא פיספס את הרכבת. הכישרון הנדיר לא הצליח להתאים את עצמו לשיטה ונדחק לספסל. נראה היה שבריא ועדיף לכל הצדדים שפליקס יעזוב כבר בינואר, לאור הסיטואציה ומיעוט הדקות שאיימו על מקומו בסגל נבחרת פורטוגל למונדיאל. מנצ'סטר סיטי עלתה כאופציה, כשהתפנה מקום עם עזיבתו של פראן טורס לברצלונה. גם פ.ס.ז' הוזכרה בגלל העזיבה המסתמנת של אמבאפה. אך בסופו של דבר נשיא המועדון אמר שפליקס לא ניתן להעברה ושהם מאמינים בו. והוא נשאר.
כנראה כל מה שהיה חסר לז'ואו פליקס זה שפשוט יאמינו בו, כי כרגע הוא נמצא בכושר הכי טוב שלו מאז הגיע לאתלטיקו, עם שמונה שערים וארבעה בישולים רק מאז ינואר. נתון מעניין נוסף שמוכיח את התשוקה והרצון שחזרו אליו: בחמישה מתוך עשרת המשחקים האחרונים הוא כבש שער בדקות הראשונות למשחק - זה התחיל עם שער בדקה ה-3 נגד אוסאסונה, המשיך עם השער הכי חשוב שלו בקבוצה עד כה, הנגיחה האדירה בדקה השביעית לרשת של מנצ'סטר יונייטד בשמינית גמר ליגת האלופות, צמד נגד בטיס, כשהראשון נכבש בדקה השנייה למשחק, שער בדקה השלישית מול קאדיס ועוד צמד נגד אלאבס עם שער בדקה ה-11.
ביום רביעי, נגד מנצ’סטר סיטי הגדולה ולעיני הקהל הביתי, ז׳'או פליקס ינסה להמשיך בכושר הנפלא שלו, אולי אפילו לכבוש שוב בדקות הראשונות, ולעזור לקבוצתו להעפיל לחצי גמר ליגת האלופות. עדיין מוקדם לומר אם הוא יחזיר את ההשקעה עליו, אך דבר אחד בטוח. לאחר שנתיים וחצי של כישלונות, החמצות, אכזבות ותסכול אדיר, אבל עם הרבה הרבה סבלנות, הכדורגל חזר להאיר לו פנים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.