אגודת מכבי ת"אב קיימה היום (שני) מסיבת עיתונאים במרכז הספורט הדר יוסף, לסיכום שנת תשפ"ג, בהשתתפות זוכי המדליות באליפויות העולם השונות שהתקיימו אשתקד ומאמניהם. בנוסף, אופיר פינס הוצג כיו"ר מכבי ישראל.
בין הספורטאים שזכו להוקרה היו האלוף האולימפי ומתעמל הקרקע ארטיום דולגופיאט, זוכה מדליית הכסף בריצת מרתון באליפות העולם מארו טאפרי, לונה צ'מטאי סלפטר (שסיימה רביעית במרתון), האצן בלסינג אפריפה (אלוף אירופה עד גיל 23), רומי פריצקי קפטנית נבחרת ההתעמלות האמנותית ודיאנה סראצוב, שזכו בזהב באליפות העולם בוולנסיה, ושחקני הכדורעף, שהגיעו כזכור עד לגמר גביע האתגר במרץ האחרון.
1 צפייה בגלריה
הספורטאים בטקס, בהדר יוסף
הספורטאים בטקס, בהדר יוסף
הספורטאים בטקס, בהדר יוסף
(צילום באדיבות מכבי ת"א)
דורון שיטרוק, יו"ר האגודה, אמר: "לא משנה כמה פעמים הייתי במעמד, זה מרגש מחדש לראות את כמות הספורטאים. 312 ימים לטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בפריז 2024, ומכבי ת"א שלחה את כמות הספורטאים הגדולה ביותר באגודה. היום יש לנו 15 ספורטאים מועמדים להיות שם. 45% מהאגודה הן נשים. שמנו את זה כאג'נדה מרכזית שלנו. בסוף אנחנו מהווים חלק בלתי פורמלי מהחינוך בישראל".
טאפרי דיבר בשם הספורטאים: "מכבי ת"א זה הבית שלי מאז שהתחלתי לרוץ. אני מקבל הרבה תמיכה, אהבה ועידוד. ש לכם חלק גדול בהצלחה שלי. ואני רוצה לאחל לאתלטים שלנו, שיהיה לכם בהצלחה בכל התחרויות ותודה".
אלה סמופאלוב, מצוות האימון של נבחרת ההתעמלות האמנותית, אמרה: "קל לדבר כשאנחנו אחרי אליפות העולם. ההצלחה של הילדות שלנו חשובה, וזה הרבה בזכות צוות מאמנים הטוב שיש לנו במכבי ת"א".
דולגופיאט, שזכה במדליית כסף באליפות אירופה אשתקד ומאמנו סרגיי וייסבורג זכו לברכת הדרך. בשבוע הבא השניים יתחרו באליפות העולם בליברפול. פינס, ששימש בעבר כיו"ר איגוד ההתעמלות, אמר: "זו גאווה לראות את האגודה שמחזיקה את הענפים האלה בצורה מרשימה, עם כל כך הרבה הישגים. זה ייחודי לספורט הישראלי".