ישנם היום בישראל אלפי ילדים של עובדים זרים שנולדו בארץ, גדלו בארץ, מדברים עברית, שרים את ההמנון, מוכנים ללכת לצה"ל ולמעשה למות בשביל המדינה והם לא יכולים לקבל אזרחות. אבל הגיעו גאוני הדור, מקבלי ההחלטות של איגוד הכדורסל, וקבעו שבשביל שנבחרת ישראל תקלע עוד 4 נקודות במשחק הם צריכים לאזרח את הטאלנט של הפועל ירושלים, קאדין קרינגטון.
לא רק שלעניות דעתי זאת החלטה שערורייתית היא גם מטופשת. הנבחרת מלאה בגארדים. אם כבר, למה לא ניסיתם סנטר? לדוגמה, ג'וש ניבו שעכשיו בטוח שר בגאווה את ההימנון הסלובני, כי אין לנו אף סנטר נורמלי. (כן, גם רומן סורקין הנהדר, מה לעשות, הוא לא סנטר).
1 צפייה בגלריה
קרינגטון
קרינגטון
קרינגטון
(צילום: עוז מועלם)
הגארד הירושלמי לא עומד בשום קריטריון שדורש משרד הפנים כדי לאזרח מישהו. הוא לא נשוי לישראלית, אין לו שורשים יהודיים, אפילו הסבתא של הסבתא שלו לא יהודייה משני הצדדים. הוא פשוט שחקן כדורסל מוכשר שהאנשים מהוועדה המקצועית באיגוד הכדורסל חשבו שהוא עשוי להתאים לנבחרת. זאת למעשה הסיבה היחידה שהשחקן עבר תהליך איזרוח מזורז, רק בשביל שישחק בנבחרת.
אי לכך ובהתאם לזאת אז בליגת הכדורסל הוא אמור לשחק גם על תקן ישראלי ומאמנו וקבוצתו יזכו לפריבילגיה של "לא לשבור את הראש" אם להרכיב אותו בחמישיית הזרים או לא. אם זה היה מתאזרח מן המניין שעמד בסעיפי חוק השבות וחוקי משרד הפנים האחרים אז לא היו צריכות להיות טענות (עבדכם הנאמן היה בזמנו בין המתנגדים הגדולים לחוק בריסקר).
אבל ברגע שבו שחקן קיבל אזרחות רק בשביל שיתרום לנבחרת ישראל אז כן, קודם כל שישחק ויוכיח את עצמו ואז יקבל שכר על עמלו. גם במשק, כשאתה בא למעביד והוא מסכם איתך לצורך העניין על הטבה של קרן השתלמות, אתה צריך להוכיח במשך שנה שהמעביד לא קיבל חתול בשק ואחרי שנה קרן ההשתלמות מתחילה לפעול.
עכשיו לנבחרת הכדורסל אין קמפיין. אם קרינגטון ישחק השנה כישראלי והוא וקבוצתו יהנו מההטבה הזאת וכשבפגרה יתחיל הקמפייין השחקן ומשפחתו יחליטו שהם מפחדים מהמלחמה ויברחו מהארץ, מה אז? אם טורניר המוקדמות של פיב"א יתנגש עם היורוקאפ והפועל ירושלים תחליט שעל קרניגטון היא לא מוותרת, מה אז?
בטורקיה השנה היה תקדים, מיודענו סקוטי ווילבקין לא הגיע לקמפיין של הנבחרת והם בתגובה שללו לו את האזרחות. אין מה לעשות, מי שמקבל קודם כל צריך לדעת גם לתת. מקווה שעוד קבוצות יצטרפו לבקשה הזאת.
זאת לגמרי לא בקשה פופוליסטית!!!
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.