הקריירה של שחקן העבר, תומאס גראבסן, לא הייתה דבר שצריך להתבייש בו. להיפך, הוא שיחק בכמה מהקבוצות המוכרות באירופה והיה שחקן הרכב בנבחרת דנמרק. אך היום, אם אתם פוגשים את גראבסן במקרה, לא כדאי לדבר איתו על כדורגל. הוא היום במקום אחר לגמרי, סלב אמיתי בענף אחר - הפוקר.
הקשר הבינלאומי שיחק באי הבריטי במדי אברטון וסלטיק, בהמבורג הגרמנית וכמובן בארץ הולדתו, במדיה של ויילה בולקלוב. אך יותר מכל, זוכרים לקשר את התקופה בליגה הספרדית, כשלבש את מדיה הלבנים של ריאל מדריד, בעידן הגלאקטיקוס לצד זינדין זידאן, דיוויד בקהאם, ראול ועוד רבים וטובים באותו פרויקט שאפתני. כמו כן, ייצג גראבסן את הנבחרת הלאומית ולקח חלק במונדיאל 2002 וביורו 200 ו-2004.
5 צפייה בגלריה
תומאס גראבסן
תומאס גראבסן
יש לו סיבות טובות לחייך. גראבסן
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
תומאס גראבסן במדי דנמרק
תומאס גראבסן במדי דנמרק
גראבסן במדי דנמרק. שחקן קשוח ואגרסיבי
(צילום: GettyImages)
כשהחליט לתלות את נעליו, בעודו בן 32 בלבד, רבים תהו מדוע לעשות את זה כל כך מוקדם, אבל רק לו היה ברור מה המטרה והיעד אליו הוא מכוון. הדני היה בעל חיבה רבה לשולחן הירוק, ותעיד על כך העובדה כי עבר להתגורר בלאס וגאס פוקר, רולטה ובלאק ג'ק הם המשחקים האהובים עליו. בעוד שכדורגלן מסיים את קריירת המשחק שלו, פתוחים בפניו מספר אפיקים מסורתיים. הוא עשוי לפתוח קריירת אימון או פרשנות, אולי אפילו לפתוח עסק. אך לא כך היו הדברים עבור גראבסן שבחר ברצון להיות מולטי מיליונר דרך שולחן הפוקר.
גראבסן לא התרשם במיוחד מהסגל המפואר שנבנה בתקופתו במדי הבלאנקוס ואמר באותם ימים, כי אין זו חוכמה לבחון את הסגל הנוצץ שנבנה באותם ימים רק בניצחונות, אלא גם ברגעים קשים יותר, שם לא בכסף מדבר אלא ההשקעה על המגרש – דבר שבו התאפיין הקשר הקירח. הוא אמנם נחשב לאחת מההחתמות הפחות מוצלחות בסיכומו של דבר מבחינת ריאל מדריד, אך תקופתו הגיעה לקיצה עם מינויו של פאביו קאפלו למאמן, בקיץ 2006. "קאפלו הגיע ואמר לי בצורה מאוד מתנשאת - מבלי שראה אותי משחק - שהוא לא רוצה אותי. הוא לא בחור נחמד. הוא אפילו לא נתן לי הזדמנות ופשוט היה יהיר ואנוכי, עד כדי כך שלא זכר את שמי ושל עוד שחקנים בסגל. אפילו את שמו של איקר קסיאס הוא לא זכר וכינה אותו בשם 'בובו', שהיה שם החיבה של שוער אחר שעזב את המועדון", אמר בזמנו גראבסן.
5 צפייה בגלריה
שכונת סאמרלין בלאס וגאס
שכונת סאמרלין בלאס וגאס
הבית של גראבסן לא רחוק. שכונת סאמרלין בלאס וגאס
(צילום: Shutterstock)
5 צפייה בגלריה
תומאס גראבסן במדי אברטון
תומאס גראבסן במדי אברטון
כיכב גם באברטון וסלטיק. גראבסן
(צילום: GettyImages)
5 צפייה בגלריה
תומאס גראבסן ורונאלדו באימון ריאל מדריד
תומאס גראבסן ורונאלדו באימון ריאל מדריד
ואי אפשר בלי איזו תמונה מהימים בגלאקטיקוס של ריאל
(צילום: EPA)
למעשה, הפעולה האחרונה של גראבסן כשחקן מדריד הייתה לתקל בעוצמה אופיינית את רוביניו ובעקבות כך להסתכסך עימו, באחד מאימוני הקבוצה. "עשיתי עליו כמה תיקולים חזקים אבל לא השארתי אותו עם שום חבורות או פציעה. זה הגיע לו כי הוא פגע בי פיזית בזמן האימונים ולכן החלטתי 'ללכת עליו'. עדיף היה אם לא הייתי מגיב ככה, אבל הטלוויזיה הספרדית, שיש לה סרט של השתלשלות האירועים, החליטה לא להראות אותם". הקשר הדני החליט לעזוב את מדריד ולעבור למדיה של סלטיק, משם חזר לתקופת השאלה קצרה באברטון, לפני שהודיע על פרישה מוקדמת.
גראבסן החליט להנמיך פרופיל וכתוצאה מכך ערך מעט מאוד הופעות או ראיונות בתקשורת מאז. מלבד סרטון שפרסם מדי פעם בפיד הטוויטר שלו, בחר שלא לדבר יותר מדי. הדיווחים משתנים, אבל רובם קובעים שהוא צבר זכיות של יותר מ-100 מיליון דולר ממשחקי טקסס הולדם (וזאת למרות שגם הפסיד סכומי כסף לא מבוטלים). הוא נשוי לדוגמנית הצ'כית-אמריקאית, קמילה פרסי, איתה הוא מתגורר בפרבר האידילי של שכונת סאמרלין בלאס וגאס, עם שכנים כמו אנדרה אגסי, שטפי גראף וניקולס קייג', ונוסע במכונית מרצדס SLR מקלארן בהתאמה אישית, שעלותה עולה על חצי מיליון דולר.
גראבסן היה שחקן שמעולם לא עשה שום דבר לפי הספר ברמה הגבוהה ביותר של הכדורגל, שממשיך לבלבל את כולם גם שנים אחרי הפרישה ממשחק פעיל וככל הנראה אחד שתמיד ייצור באז סביבו, ממש כמו שהוא עושה כעת.