חלון העברות מטורף היה לנו הקיץ, עם לא מעט עסקאות גדולות, קטנות וגם כאלה שבכלל לא חשבנו שיכולות לצאת לפועל. כל אלו שינו לחלוטין את מפת הכדורגל האירופי לעונה הקרובה. ממש לפני יום כיפור תחזור אלינו ליגת האלופות לעונה נוספת. קצת לפני שכל החגיגה מתחילה מחדש, אלה שלוש הקבוצות שלדעתי יוכלו להפתיע העונה ולהיות במידה מסוימת הכבשה השחורה של הטורניר הגדול.
זלצבורג: אלופת אוסטריה ב-8 השנים האחרונות תמיד עושה בעיות לקבוצות הגדולות ביבשת, אבח עדיין לא הצליחה לעשות את הצעד הנוסף קדימה ולהעפיל לשלב הנוק-אאוט בצ'מפיונס. העונה, בזכות הבית הנוח שקיבלו האוסטרים (הקל ביותר על הנייר), יחד עם וולפסבורג, ליל וסביליה, עושה רושם כי זו ההזדמנות הגדולה שלהם לעלות לפחות לשמינית הגמר.

2 צפייה בגלריה
בנימין ששקו
בנימין ששקו
בנימין ששקו
(צילום: getty images)

הקבוצה הפכה לשם נרדף לפס ייצור לכישרונות, כאשר לאחר ארלינג הולאנד שנמכר לדורטמונד ודומיניק סובוסלאי שעבר ללייפציג, האקזיט הקיץ היה החלוץ הזמבי פטסון דאקה - 30 מיליון פאונד ללסטר. המחליפים שלו כבר מתדפקים על דלתות ליגת האלופות, כאשר את מקומו תפס הסלובני בן ה-18 בנימין ששקו, שכבר מחוזר ע"י רבע מהקבוצות ביבשת.
ספורטינג ליסבון: בדומה לרד בול זלצבורג, גם ספורטינג נחשבת ליצרנית כוכבים, אבל בשונה מהאוסטרים ספורטינג זכתה בעונה החולפת באליפות פורטוגל לאחר 18 שנים. התואר עשה עמה חסד בהגרלת שלב הבתים של ליגת האלופות, כאשר שובצו מהדרג הראשון לבית שכולל גם את דורטמונד, בשיקטאש ואיאקס, והיא בהחלט מסוגלת להגיע רחוק מבית זה. מלבד המגן השמאלי נונו מנדש שעזב לפ.ס.ז', שמרה ספורטינג על רוב הסגל ואף התחזקה בפבלו סראביה שהגיע מפ.ס.ז' ובמגן הימני ריקרדו אסגיו שהגיע מבראגה.
שחטאר דונייצק: סגנית אלופת אוקראינה היא חברה קבועה בליגת האלופות, אבל היא תמיד מגיעה לבאר ולא מצליחה לשתות ממנה. בשנה שעברה היא הייתה קרובה לעלייה לשמינית הגמר מבית שכלל את ריאל מדריד, מנשנגלדבאך ואינטר, אך בסופו של דבר סיימו האוקראינים במקום השלישי בלבד וירדו לליגה האירופית. העונה הם עלו ממש בקושי לשלב הבתים כשעברו רק בהארכה את מונאקו - וקיבלו שוב את ריאל ואינטר, לצד יריבה הרבה יותר נוחה בדמות שריף טיראספול.

2 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
מנור סולומון
(צילום: gettyimages)

שחטאר התחזקה בקיץ בשחקנים צעירים שיהיו משמעותיים בעתיד של המועדון, וכמובן שהכוכב הישראלי מנור סולומון, שהיה מבוקש בלא מעט קבוצות, נשאר בסופו של דבר. שחטאר כבר הוכיחה כי היא מסוגלת להתמודד עם אריות היבשת, והיא בהחלט יכולה להיות אופטימית ולראות את עצמה מפתיעה את אירופה ותופסת את אחד משני המקומות הראשונים בבית.
לדעתי, זה דירוג הכוח של הקבוצות המובילות נכון לשבוע שלפני המחזור הראשון:
10. אתלטיקו מדריד 9. ליברפול 8. יובנטוס 7. ברצלונה 6. ריאל מדריד 5. צ'לסי 4. מנצ'סטר יונייטד 3. מנצ'סטר סיטי 2. באיירן מינכן 1. פ.ס.ז'
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.