היום האחרון של תחרות הג'ודו היוקרתית גראנד סלאם פריז סיפק למשלחת הישראלית את המדלייה היחידה שלה במהדורה הנוכחית, כשרז הרשקו זכתה היום (ראשון) במדליית הארד בקטגוריית המשקל מעל 78 ק"ג.
הרשרקו ניצחה בקרב על הארד את מאו אראי היפנית לאחר שהאחרונה ספגה שלושה עונשים לחובתה. לפני כן, היא נוצחה בחצי הגמר על ידי קיירה אוזדמניר הטורקייה. הישראלית פתחה את הופעותיה בתחרות בשמינית הגמר, עם קרב מהיר שנערך בסך הכל 35 שניות. היא השיגה ווזארי על יריבה קוריאנית ומשם ניצלה אופציה לריתוק ואיפון ששלח אותה לרבע הגמר. לאחר מכן גברה על ג'ודוקא איטלקייה בדרך לפיינל-פור - גם כן בריתוק - שם, כאמור, הפסידה לאוזדמניר.
2 צפייה בגלריה
הרשקו
הרשקו
תחרות נהדרת. הרשקו
(צילום: KARIM JAAFAR / AFP)
לאחר הזכייה אמרה הרשקו: "היה יום קשה ואני מאוד שמחה שהצלחתי לעמוד על הפודיום בגרנד סלאם בפריז. כמובן שאני גם מאוכזבת מכך שלא הצלחתי להגיע למקום גבוה יותר, מהצד השני המטרה העיקרית שלי היא לעמוד על הפודיום בפריז בעוד מספר חודשים ואני יודעת שכל מה שקורה עכשיו הוא תחנה בדרך לשם.אני אעשה את כל המאמצים כדי לעמוד בציפיות הגבוהות שלי".
הרשקו הודתה למאמניה, וגם הקדישה את הזכייה ליונתן גוטין ז"ל, שנפלה בעזה: "אני רוצה להודות לכל הצוות שדואג לי ודוחף אותי כל הזמן, למאמן האישי שלי שני הרשקו למאמנים עידו בר וצ׳ארלס צ׳באנה,לפיזיותרפיסט ברנרדו ברקן ולאיגוד הג׳ודו והעומד בראשו משה פונטי. רוצה להקדיש את המדליה הזאת לזכרו של יונתן גוטין והמשפחה המדהימה שלו, תמיד איתי בלב".
מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו: "סיימנו 3 ימי תחרות קשים מאוד עם מדלית ארד יוקרתית של רז הרשקו, מקום 5 של ענבר לניר ומקום 7 של גפן פרימו. זה הגרנד סלאם הראשון לעונה, וכמו בכל תחרות אנחנו נשאף לשפר ולתקן. המטרה של נבחרת הנשים היא להגיע בצורה הכי טובה למשחקים האולימפיים בפריז וזה בדיוק הזמן שלי, של הצוות ושל הספורטאיות ללמוד ולהתכונן בצורה הטובה ביותר לתחרות החשובה ביותר. אני מאמין מאוד בצוות שלי ובספורטאיות ויודע שהם מחויבים להצלחה".
גם ענבר לניר (עד 78 ק"ג) העפילה לקרב על מדליית הארד, אך היא הפסידה באיפון לחוסייה סטינהאוס ההולנדית וסיימה במקום החמישי. קודם לכן, ניצחה אלופת העולם המכהנת בבית הניחומים באיפון את אלינה בוהאם הגרמנייה. היא פתחה גם כן את התחרות ישירות בשמינית הגמר פגשה מתחרה מקוריאה וכבר ב-52 השניות הראשונות של הקרב החלה בריתוק, אולם יריבתה יצאה ממנו. לניר לא ויתרה על ניצחון דרך ניקוד ו-2:30 דקות לסיום הקרב הצליחה לרתק פעם נוספת ולנצח באיפון. לאחר מכן נוצחה בווזארי על-ידי ג'ודוקא מרוסיה ונשרה לבית הניחומים.
לי קוכמן (90 ק"ג), שעדיין מנסה להגיע למשחקים האולימפיים בפריז, סיים את דרכו בשמינית הגמר. את יום התחרויות פתח בניצחון באיפון על יריב רומני, לאחר מכן הפסיד לג'ודוקא ברזילאי.
2 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
הודח כבר בקרב הראשון. פלצ'יק
(צילום: EPA)
הפתעה נרשמה במשקל עד 100 ק"ג, שם פיטר פלצ'יק, שהיה פייבוריט לעלות על הפודיום, סיים את דרכו כבר בקרב הראשון שלו. פלצ'יק התחרה מול ג'ודוקא אוקריאני, והפסיד לו באיפון, 23 שניות לסיום הקרב.
פורסם לראשונה: 12:36, 04.02.24