נבחרת הנשים סיימה את יומה השני של תחרות הגראנד סלאם באנטליה, טורקיה עם שתי מדליות נוספות שהתווספו למדליה שבה זכתה אתמול שירה ראשוני (עד 48 ק"ג). ענבל שמש זכתה במדליית הכסף ומאיה גושן זכתה בארד.
ענבל שמש, שהתחרתה בקטגוריית המשקל עד 63 ק"ג, החלה את יום הקרבות עם ניצחון בשני וואזרי בסיבוב השני על הייביבי היפיונלו הטורקייה המקומית. לאחר מכן השיגה איפון מול לאורה וואזקוז הספרדיה, וברבע הגמר ניצחה באיפון נוסף בגולדן סקור את לובזאנה פיוביסאנה האוסטרית. בחצי הגמר השיגה את הניצחון הרביעי שלה בתחרות עם וואזרי על קתרינה האקר האוסטרלית. רצף הניצחונות של הישראלית נעצר רק בקרב הגמר, בו פגשה להתמודדות את קייטלין קואדרוס הברזילאית, מדליסטית הכסף מגראנד פרי זאגרב 2020, שהשיגה את האיפון.
1 צפייה בגלריה
ענבל שמש
ענבל שמש
ענבל שמש
(חגי מיכאלי)
מאיה גושן, שהתחרתה בקטגוריית המשקל עד 70 ק"ג, החלה את יום הקרבות בניצחון בעונשים בסיבוב הראשון על אלכסנדרה סמרדיזציק הבוסנית, לאחר מכן ניצחהבעונשים את לארקי אולסן הדנית ובשמינית הגמר השיגה ניצחון נוסף בגולדן סקור (גם כן בעונשים), על אלביסמר רודריגז מוונצואלה. ברבע הגמר השיגה ניצחון רביעי רצוף על מייקאלה פולארס האוסטרית, אך נעצרה בחצי הגמר בו הפסידה לסאקי ניאזו היפנית, מדליסטית הארד מתחרות המאסטרס 2022 ואלופת גראנד סלאם טוקיו גם כן ב-2022.
‎בעקבות ההפסד עברה להתמודדות בקרב על מדליית הארד שם השיגה ניצחון גדול בעונשים על הצרפתייה מרגו פינו, אלופת גראנד סלאם תל אביב השנה ב-2023 ואלופת אירופה ב-2019. הישג נהדר לספורטאיות נבחרת הנשים ולצוות המקצועי בראשות שני הרשקו.
מוקי הודח ב
‎שגיא מוקי, שהגיע עם לא מעט תקוות לטורניר לאחר מדליית הזהב אל מול הקהל הביתי בגראנד סלאם ת"א, הפסיד בקרב הראשון שלו לחוסה מריה מנדיאולה איסקיאטה הספרדי בן ה-26 המדורג 41 בעולם, שזכה עד כה במדליה אחת בלבד בכל הקריירה בטורנירי הגראנד סלאם.
שנה ושלושה חודשים לפני המשחקים האולימפיים, מוקי מדורג רק במקום ה-18 בדירוג האולימפי, כשבחודש הבא הוא יתייצב לאליפות העולם בדוחא, תחרות שעשויה עוד לדרדר אותו לאיזור הסכנה בנוגע להשגת רף הכניסה למשחקים האולימפיים בפריז.