מדליית הזהב האולימפית שבה זכה בסיאול 1988 לאסלו צ'ונגרדי, סייף הונגרי לשעבר, נגנבה כאשר ביתו נפרץ מוקדם יותר החודש. בניסיון להשיבה, צ'ונגרדי אמר כי הוא מוכן לנהל משא ומתן והציע להוריש אותה לגנב בצוואתו אם יחזיר את המדליה.
"במשך שבועיים, אני לא מצליח להירגע ולהיות מאושר, כי הכל מזכיר לי את מדליית הזהב האולימפית שנגנבה", אמר צ'ונגרדי לאתר האינטרנט ההונגרי Sportal. "הייתי נותן הכל לעבריין, אבל אני רוצה שיחזיר את החפץ חסר הערך, שעבורו הוא חסר כל משמעות. שיזרוק את המדליה בתיבת הדואר ואם הוא רוצה, לא אשאיר אותה למוזיאון בצוואה שלי, אלא אוריש אותה לו".
1 צפייה בגלריה
מדליית זהב אולימפית מהמשחקים בפריז 2024
מדליית זהב אולימפית מהמשחקים בפריז 2024
מדליית זהב אולימפית מהמשחקים בפריז 2024
(צילום: Alex Pantling/Getty Images))
צ'ונגרדי בן 65 זכה במדליה זו בתחרות הקבוצתית בסייף במשחקים האולימפיים בסיאול בשנת 1988 יחד עם ג'רג'י נבלד, בנצה סבו, אימרה בוידושו ואימרה גדוברי.
הוא ישן כאשר ביתו נפרץ ב-10 בספטמבר. כשהתעורר, צ'ונגרדי הבין מה קורה וצעק על הגנב, שעזב במהירות את הבית. צ'ונגרדי אמר שאפילו הוריו לא ידעו היכן הוא אחסן את המדליה, כך שהגנב כנראה נתקל בה במקרה.
"הוא יכול היה לקחת דברים חשובים אחרים, אבל משום מה (המדליה) הייתה כל מה שעניין אותו", אמר צ'ונגרדי. "הגנב נגע בהרבה דברים, נשארו הרבה טביעות אצבעות, אבל אין דבר שיכול לזהות אותו. אני לא יודע מה לעשות כדי להעביר לו את המסר: אני לא רוצה לפגוע בו. אפשר לנהל איתי משא ומתן".