אחרי שני ניצחונות צפויים פחות או יותר ביורוליג, מול אולימפיאקוס ואלבה ברלין בהיכל, פתאום השתנתה האווירה סביב מכבי ת"א וההרגשה שם היא שאוטוטו היא נוגעת במקום השמיני שמוביל למשחקי ההצלבה. אבל צריך לומר את האמת ולהציב מראה מול אוהדי הקבוצה: מכבי לא מספיק מוכשרת ולא מספיק מאומנת בשביל להדיח קבוצות כמו אנאדולו אפס או פנרבחצ'ה, או אפילו באיירן מינכן אותה תפגוש בשבוע הבא. הבלחה פה ושם לא מסמלת את בוא האביב, והאין-שיטה בה הקבוצה משחקת מזעזעת בכל פרמטר.
לשים את הכדור בידי סקוטי ווילבקין כל פעם שהקבוצה נקלעת לדקות לא טובות זה מהלך שרק מחריף את המצב ולא תורם לשטף הקבוצתי. זה יכול להצליח פעם-פעמיים מתוך חמש, אבל זאת לא דרך. קבוצות עם תקציב נמוך משמעותית משל מכבי, לדוגמה זניט או קאזאן שפעם היו נמושות היורוליג, משחקות עם שיטה ודרך וכל שחקן יודע את מקומו.

1 צפייה בגלריה
ווילבקין מאוכזב
ווילבקין מאוכזב
ווילבקין מאוכזב
(צילום: עוז מועלם)

כבר שלוש עונות שיאניס ספרופולוס לא מצליח להתרומם ולמקם את מכבי בחלק העליון של היורוליג. הוא וההנהלה זורים חול בעיני האוהדים, למרות שאלו כמו חיילים ממושמעים ממלאים את יד אליהו מדי שנה. כבר נהיה פאתטי להשתמש בתירוץ הקורונה, כי כל הליגה סובלת מזה. זה לא נראה טוב, ואם מכבי תצליח להגיע לפלייאוף זה יהיה יותר מרשים מנס ז'לגיריס. מכבי חייבת רכז בכיר בקבוצה. הם שמו את היד על נייט וולטרס ורק השם יודע איך הם ויתרו עליו. היו להנהלה הרבה הזדמנויות לעשות זאת, אבל התלות בווילבקין דחתה את התוכניות.
לפחות על דבר אחד מגיע לקבוצה שאפו ענק: אני לא יודע מי אחראי לאיך שאנטה ז'יז'יץ' נראה העונה, אבל צריך לומר כל הכבוד לכל המעורבים. מפלופ מארץ הפלופים הוא הפך לאחד הסנטרים הכי יעילים באירופה בהתקפה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.