כמה יפה הוא משחק הכדורגל וכמה הוא הפכפך. עד הדקה -77 מכבי חיפה הייתה בפיגור 2:0 מול מכבי ת"א ובפער של חמש נקודות מהמוליכה הפועל באר שבע, והיה נראה שמאבק האליפות מסתבך עבור חניכיו של ברק בכר. המאמן ידע שאין כאן ברירה אחרת - בדרך למקום הראשון הוא חייב להוריד את הקוף מהגב ולנצח יריבה שהירוקים גברו עליה רק פעם אחת בליגה ב-33 המפגשים הקודמים. לבסוף הוא הימר על התקפה בכל מחיר, וזה השתלם לו עם החילוף המנצח של דוניו שהביא לו ניצחון 2:3. בכר ידע לזהות את הבעיה במרכז ההגנה של מכבי ת"א והשאיר לעצמו מספיק זמן למהפך. בכך, מכבי חיפה נתנה חותמת לכך ששום מחסום מנטלי לא יפריע לה העונה.
לאחר מכן, עם 0:4 על מכבי פ"ת, חיפה העבירה את הלחץ לרוני לוי ולהפועל באר שבע עוד בטרם עלו לדשא מול מכבי ת"א. למשחק הזה הגיע לוי עם תוכנית משחק מאוד ברורה - להתגונן ולנסות לעקוץ בהתקפות מתפרצות, ובכך, ראינו בתוך חמישה ימים שתי קבוצות ששיחקו מול אותה יריבה בדרך אחרת לגמרי. האחת הגיעה עם בעיה מנטלית רצינית ועם פיגור מהפסגה, וידעה לצלוח את המשוכה הגבוהה שעמדה מולה. לעומת זאת, באר שבע נראתה כמו קבוצת אמצע טבלה שהגיעה לסחוט תיקו, קבוצת רוני לוי טיפוסית שהמשחק הנסוג וההגנתי הוא המאפיין הבולט שלה, ובסופו של דבר הפסידה בצדק למכבי ת"א שהייתה עדיפה עליה בכל פרמטר, למרות שהיא נמצאת בעונה רעה ועם הסגל החלש ביותר שהיה לה בעשור האחרון.

1 צפייה בגלריה
דור מיכה
דור מיכה
דור מיכה
(צילום: הרצל יוסף)

באר שבע נמצאת במאבק האליפות הודות לעונת שיא של רמזי ספורי ולכושר ההבקעה הנהדר של ניקיטה רוקאביצה, וחלק הגנתי שיודע לדכא את רוב יריבות הליגה. אבל הגיע הזמן לשבור את המיתוס לפיו מדובר בקבוצת הגנה טובה ממכבי חיפה. לבאר שבע יש שלושה בלמים ברמה מצוינת לליגה שלנו - ויטור, טיבי ואל-חמיד, לצד המגינים דדיה ולופס. לעומת זאת, מכבי חיפה עם בלם אחד שהוא מעל הליגה, בוגדן פלאניץ', כשלצידו משחק עד כה דווקא שון גולדברג שהוא בכלל מגן שמאלי. המגנים בם בעיקר סאן מנחם ורז מאיר.
באר שבע ספגה 11 שערים, בעוד מכבי חיפה ספגה 13. מכבי חיפה שמרה על רשת נקייה בשמונה משחקים, בעוד באר שבע שמרה על שער נקי בשבעה משחקים. כשבוחנים את שיטת המשחק של באר שבע מול חיפה, הירוקים משחקים הרבה יותר פתוח והתקפי, לעומת באר שבע שמשחקת בשיטת שלושת הבלמים בסגנון הרבה יותר מבוקר והגנתי, על הנייר, הפער בספיגת השערים היה צריך להיות הרבה יותר גדול, אך כשהפער הוא כזה אין פה הבדל מהותי במשחק ההגנה של הקבוצות.
בחוליית הקישור זוכה הפועל באר שבע לעונה נפלאה של מריאנו בריירו, המתקל הטוב בליגה, אבל דור מיכה ופטרוצ'י לא מצליחים לייצר משהו שקרוב לעוצמות שיש למכבי חיפה בקישור. עלי מוחמד, אבו פאני ושרי מרכיבים את חוליית הקישור הקטלנית של מכבי חיפה, וכעת עם חזרתו של נטע לביא, כאב הראש של בכר יגדל (גם חוסה רודריגס מהווה חלק חשוב). ובהתקפה הפערים מתעצמים עוד יותר: מכבי חיפה הבקיעה עד כה 46 שערים (!) ב17 מחזורים, ממוצע של 2.7 שערים למשחק. השלישייה חזיזה-אצילי-דוד הבקיעה 28 שערים בליגה, כשכל באר שבע יחד הבקיעה 29 שערים.
ולאחר סיכום הפערים בין השחקנים, בגזרת המאמנים אפשר לומר שבכר הוא המאמן הטוב בליגה כיום בהפרש גדול. רואים את ההבדל בין מאמן יצירתי עם קו מחשבה פתוח ועם אומץ, לעומת לוי המקובע וההגנתי שבוחר להגיע למשחק חשוב מול מכבי ת"א ולהציג 90 דקות של בונקר מפואר וכלום אחד גדול. אי אפשר לרמות לאורך זמן. מכבי חיפה משחקת כדורגל התקפי ושמח, בעוד באר שבע משחקת אפרורי והגנתי.
המשחק בטרנר יהיה בין שתי גישות - בין מכבי חיפה האטרקטיבית שמצליחה לרמוס את כל מי שמגיע מולה, לבין הפועל באר שבע שתבוא להתגונן ולנסות לעקוץ. אני חושב שלכולם ברור כבר מעכשיו שזהות הקבוצה שבמקום הראשון לא תשתנה גם בתום העונה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.