כשבועיים לפני תחילת עונת הבונדסליגה, באיירן מינכן עומדת בפני אחת העונות המאתגרות ביותר בתולדותיה. בשנה שעברה הבווארים איבדו את האליפות אחרי עשור של דומיננטיות מוחלטת. כרגע שחקן המפתח הוא המאמן החדש (וחסר הניסיון יחסית), וינסנט קומפאני.
קומפאני בן ה-38 התחיל בקריירת האימון שלו ב-2019 כמאמן-שחקן באנדרלכט, ואח"כ כמאמן בלבד (כולל עונה אחת בה שיחק אצלו הישראלי ליאור רפאלוב). בהמשך עבר לברנלי, אותה הוליך לפרמייר ליג. הוא גם ירד איתה חזרה. האם רקורד שכזה מצדיק מינוי למאמן אחת הקבוצות הדומיננטיות בגרמניה ואף באירופה? ספק רב.

1 צפייה בגלריה
קומפאני
קומפאני
קומפאני
(רויטרס)

מרבית מאמניה של הקבוצה בעבר הקרוב והרחוק היו מנוסים ביותר לפני שזכו לקבל את המשרה הנכספת. לאחר סיום העסקתו של תומאס טוכל בסיום העונה שעברה, רבים וטובים דחו את ההצעה לאמן שם - כך שמסתמן שקומפאני היה למעשה ברירת מחדל. מעבר לזאת, לקומפאני היה מעמד של סטאר בהיותו בלם נבחרת בלגיה והקבוצות בהן שיחק, בעיקר במנצ'סטר סיטי. כמאמן יוטלו עליו אחריויות נוספות.
לא מספיק שיצטיין וישקיע, הוא תלוי בעוזריו ובשחקנים שלו כדי להגיע לתוצאות (ואם לא יכול להיות מפוטר מהיום למחר). תוסיפו לכך את ריבוי הכוכבים של באיירן (דוגמה: תומאס מולר, הארי קיין, סרג' גנאברי וג'מאל מוסיאלה), שחקנים שקשה לדעת מה יהיה טיב היחסים בינו לבינם, את הלחץ שנבע מאובדן האליפות לטובת באייר לברקוזן ואת לוח המשחקים הצפוי בליגת האלופות, ותקבלו סיר לחץ משמעותי. מצד שני, ייתכן מאוד שהציפיות הנמוכות ישחקו דווקא לטובתו וכולם יופתעו לטובה.
רק בסוף העונה אפשר יהיה לדעת האם באיירן הימרה בחוכמה על הגווארדיולה הבא של עולם הכדורגל, או שהבקיעה גול עצמי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.