אחרי 12 שנים ללא פלייאוף, פנתניאיקוס זכתה השנה ביורוליג. זו לא הייתה סתם זכייה, אלא השביעית שלה שהקפיצה אותה למקום השלישי בטבלת הזוכות אחרי ריאל מדריד וצסק"א מוסקבה – ועל חשבון מכבי ת"א, שחלקה איתה את המקום השלישי. בהחלט מכובד.
תגידו מה שתגידו על דמיטריס ינאקופולוס ועל ארגין עתמאן, אבל הנשיא והמאמן יודעים מה הם עושים והם מסתערים שוב על אירופה. לפי כל אתרי ההימורים, הם במקום הראשון ברשימת המועמדים לזכייה נוספת ביורוליג שתיפתח בחודש הבא. עתמאן יהיה, במקרה שכזה, המאמן הראשון בתולדות היורוליג שזוכה פעמיים בשתי אליפויות רצופות (הרצף הראשון בתחילת העשור עם אנאדולו אפס), וישלים בכך 4 זכיות, ביחד עם עוד ארבעה מאמנים מלבדו (בהם אלכסנדר גומלסקי האגדי ואטורה מסינה שעדיין פעיל), במקום השני אחרי גדול מאמני היורוליג ז'ליקו אוברדוביץ', שבאמתחתו תשע זכיות.

1 צפייה בגלריה
פנאתינייקוס
פנאתינייקוס
פנאתינייקוס זוכה ביורוליג
(צילום: REUTERS/Fabrizio Bensch)

הגעתו של לורנזו בראון ממכבי ת"א עיבתה את הקו האחורי של פאו, המשובח בלאו הכי עם קנדריק נאן וקוסטאס סלוקאס. עתמאן פגע בול כשצירף שניים מבני ארצו, הטורקים ג'די עוסמאן ועומר יורצבאן שנפלטו מה-NBA . שניהם מוסיפים עומק לקו הקדמי, שכולל את מריוס גריגוניס, חואנצ'ו הרננגומס (לא בטוח שיישאר), דינוס מיטרוגלו ומתיאס לסור. ממש סופר טים אירופית, אין בכלל על מה לדבר.
כמובן שיוכלו להיות הפתעות, פציעות ושאר דברים בלתי צפויים. גם הסטטיסטיקה פועלת לרעת פאו - מאז שינוי שיטת היורוליג מבתים לשיטת ליגה, אף קבוצה שסיימה ראשונה בתום העונה הסדירה לא זכתה באליפות. מצד שני, לכל דבר יש פעם ראשונה ואולי פאו היא זאת שתשבור את הנאחס ותשאיר את הגביע באתונה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.