אם יש משהו משותף לוושינגטון וויזארדס ולוס אנג'לס לייקרס העונה, זה ששתיהן מראות חוסר יציבות משווע. הקבוצה מבירת ארה"ב פתחה את העונה בצורה חלשה, התעשתה עם מספר ניצחונות רצופים, אך כעת שוב נמצאת בתקופה בה היא רק מפסידה. הלייקרס לעומת זאת, פתחו את העונה עם תבוסות למכביר, ורק לאחרונה הצליחו מעט לייצב את הספינה.
ראסל ווסטברוק, שהיה אחד מכוכבי הוויזארדס כשדני אבדיה הגיע לראשונה לקבוצה אחרי שנבחר בדראפט, משחק כיום בלוס אנג'לס לייקרס ונמצא בעונתו השנייה בעיר המלאכים. לפני קצת פחות משבועיים השניים נפגשו לראשונה העונה כשהלייקרס גברו 119:130 בחוץ על הוויזארדס, ובליל ראשון הקרוב שוב יתמודדו שתי הקבוצות ב-crypto.com ארנה בלוס אנג'לס למפגש אחרון בין השתיים בעונה הסדירה.
2 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה עם שחקן לוס אנג'לס לייקרס ראסל ווסטברוק
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה עם שחקן לוס אנג'לס לייקרס ראסל ווסטברוק
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה עם שחקן לוס אנג'לס לייקרס ראסל ווסטברוק
(AP)
באתר The Athletic ערכו כתבה בה התייחסו לקשר "המיוחד" בין ווסטברוק לאבדיה, שנצפו משוחחים ארוכות בתום המפגש האחרון בין השתיים בקפיטל וואן ארנה בתחילת החודש. בכתבה דובר על העזרה של ווסטברוק לאבדיה בעונת הרוקי של האחרון. "הוא ממש טיפל בי ועזר לי", אמר דני אבדיה. "היה לו מאוד איכפת מההצלחה שלי. היה לו חשוב שאהיה קשוח מבחינה מנטלית. כשאנחנו מתראים כיום, הוא תמיד נותן לי עצה איך לשפר את המשחק שלי ומדבר איתי על החסרונות שלי - אני אוהב את זה. תמיד הייתה לו השפעה עליי".
בכתבה ציינו את פער 13 השנים בין ראסל ווסטברוק, שזכה במהלך הקריירה שלו בתואר ה-MVP של העונה הסדירה, לבין אבדיה בן ה-21. במקביל לכך, התייחסו גם לאלמנטים הדומים באישיות ובמשחק של השניים, ביניהם התחרותיות.
2 צפייה בגלריה
ווסטברוק ואבדיה
ווסטברוק ואבדיה
"שאני רואה שחקנים כאלה עם פוטנציאל, אני מנסה לעזור להם". ווסטברוק ואבדיה במדי הוויזארדס
(צילום: AP)
"הוא בחור מיוחד", אמר ווסטברוק על אבדיה. "מן הסתם הוא שיחק כדורסל מקצועני לפני שהוא חתם בוויזארדס, ואפשר היה לראות שיש לו הרבה פוטנציאל. מאז שאני בליגה, תמיד כשאני רואה שחקנים כאלה עם פוטנציאל, אני מנסה לעזור להם בדרך הכי טובה שאני יכול. הוא ילד טוב".
כמו קבוצתו, דני אבדיה החל את העונה בצורה לא טובה, בעיקר מבחינה התקפית, ועל אף שיפור מסוים בחלק מהמשחקים - עדיין מתקשה למצוא את המסלול הנכון. הפורוורד הישראלי קולע בממוצע 7.8 נקודות למשחק בנוסף ל-5.3 ריבאונדים ו-2.7 אסיסטים, כשהאחוזים שלו מעבר לקשת העונה עומדים על 27.9.