רעידת אדמה במכבי נתניה: הבעלים בשש השנים האחרונות, אייל סגל, יעזוב בסיום העונה – כך נודע ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet. סגל אמור להיפגש בקרוב עם ראשת העיר, מרים פיירברג, כדי להודיע לה על החלטתו. הליך הפרידה יבוצע באחד משני מסלולים. האפשרות הראשונה: העברת הבעלות ללא תמורה, אך עם הצבת תנאי לרוכש – תיקצוב הקמת "בית מכבי נתניה", הוצאה הנאמדת בשבעה עד עשרה מיליון שקל. מדובר בפרויקט ביוזמת העירייה, שתקצה לטובתו שטח של שני דונמים. על פי התוכנית, מדובר במתקן בסטנדרטים אירופיים, הכוללים בין היתר לינה, חדרי אירוח ושני מגרשים למחלקת הנוער. המטרה של סגל היא להשאיר מורשת במועדון שהוא אוהד מאז שהיה ילד.
המסלול השני: במידה שלא יימצא רוכש שיסכים לתנאים הללו, סגל יעביר ייפוי כוח בלתי חוזר לגורם שלישי שינהל את המועדון עד למציאת בעלים. במקרה כזה, לפי חוזה שכבר הכינו עורכי דינו, סגל לא יוכל להיות מעורב בהחלטות ניהוליות או מקצועיות. כדי להקל על התהליך, בשלב ביניים הוא ישאיר את הערבויות שלו בהתאחדות – כדי לחסוך הוצאה גדולה לבעל זכויות הניהול הבא. רק בשנה לאחר מכן הוא ימשוך אותן. בכל מקרה, סגל ימשיך לתקצב את מחלקת הנוער, כפי שעשה לפני שהפך לבעלי המועדון והציל אותו מפירוק.
6 צפייה בגלריה
ימשיך לתקצב את מחלקת הנוער, כפי שעשה לפני שהפך לבעלי המועדון והציל אותו מפירוק. סגל
ימשיך לתקצב את מחלקת הנוער, כפי שעשה לפני שהפך לבעלי המועדון והציל אותו מפירוק. סגל
ימשיך לתקצב את מחלקת הנוער, כפי שעשה לפני שהפך לבעלי המועדון והציל אותו מפירוק. סגל
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר

בלי אדמה חרוכה

לפני שנתיים, בפברואר 2020, סגל הודיע כי יעזוב את המועדון, אך הקורונה שפרצה לחיינו מיד לאחר מכן טרפה את הקלפים – וסגל נשאר. הפעם ההחלטה סופית.
סגל אמנם החליט להיפרד ממכבי נתניה, אבל מדובר במצב שונה לחלוטין מזה של משה חוגג, למשל. בעלי בית"ר ירושלים מינה נאמן, עו"ד יצחק יונגר, ומסרב לייפות את כוחו של גורם אחר, גם כשהמשמעות היא סכנה קיומית למועדון. חוגג גם ממשיך להיות מעורב בניהול השוטף, בניגוד לכוונות של סגל, שכבר הכין את ייפוי הכוח וינסה למצוא דמות רצינית שתנהל את המועדון. במצב הזה הוא יישאר אמנם רשום כבעלים, אבל לא ימנה נאמן – אלא יעביר את המושכות לאדם חיצוני. המטרה העיקרית של הבעלים היא למצוא רוכש בעל אמצעים שימשיך את דרכו. אם זה לא יקרה ונתניה תעבור לפעילות במתכונת של מחזיק זכויות ניהול, היא תתקיים באמצעות הכנסות עצמאיות.
6 צפייה בגלריה
מכבי נתניה מאוכזבת
מכבי נתניה מאוכזבת
המועדון ימשיך להתקיים מהכנסות עצמאיות
(צילום: עוז מועלם)
נתניה היא אחת החממות המוצלחות בכדורגל הישראלי עבור כישרונות צעירים, עם מחלקת נוער מפוארת שפועלת בפורמט דומה לזה של מ.ס אשדוד ומכבי פ"ת. התקציב ללא תמיכתו של סגל צפוי לעמוד על כ־20 מיליון שקל, בסדר גודל של בני־סכנין, למשל, אבל במקרה של נתניה הוא יוקצה כולו לטובת קבוצת הבוגרים, בזמן שסגל יתחייב, כאמור, להמשיך לתמוך בנוער.
התקציב העונה נחשב גבוה יחסית, 26 מיליון שקל, בעיקר בזכות מכירת יונס מלדה לגנט הבלגית, שהכניסה שישה מיליון שקל לקופת המועדון. עיריית נתניה מוסיפה תקציב שנתי של שלושה מיליון שקל ברוטו, אך לאחר ניכוי דמי השימוש במתקנים העירוניים נותר חצי מהסכום.
6 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי נתניה
אוהדי מכבי נתניה
אוהדי מכבי נתניה. סגל לא ישאיר אדומה חרוכה
(צילום: עוז מועלם)

בונים על הנוער

ללא קשר לעזיבתו הצפויה של סגל, נתניה מתכננת מהפכה משמעותית בסגל בעונה הבאה. מי שאמור להוביל אותה הוא אלמוג כהן, שפרש ממשחק פעיל אחרי קריירה מרשימה שכללה תשע עונות בגרמניה. כהן בן ה־33 חזר לפני שנתיים וחצי למועדון נעוריו, אך הפציעות הכריעו אותו. בימים האחרונים הוא הפך רשמית למנהל המקצועי, המשך למגמה של שחקני עבר בכדורגל הישראלי שמקבלים את התפקיד הזה – גל אלברמן במכבי חיפה, ברק יצחקי במכבי ת"א, אליניב ברדה בהפועל באר־שבע ויוסי בניון לתקופה קצרה בבית"ר ירושלים.
כהן היה זה שבחר כמאמן בבני לם, שצפוי להמשיך לעמוד על הקווים גם בעונה הבאה. המנהל המקצועי החדש אחראי גם על אחת ההחתמות המעניינות של חלון ההעברות האחרון, הגנאי פטריק טוומאסי, שהגיע מהאנובר מהליגה השנייה בגרמניה. הקיצוני, שכבש בעבר נגד מכבי ת"א במדי אסטנה הקזחית, הרוויח בקבוצתו האחרונה 800 אלף יורו בעונה, אך לא הסתדר עם המאמן – וכהן עט על המציאה. הוא שוחח עם המנהל המקצועי של האנובר, מרקוס מאן, שאותו הוא מכיר מהתקופה בגרמניה – וכך נרקמה העסקה.
6 צפייה בגלריה
אלמוג כהן
אלמוג כהן
אלמוג כהן. יהיה האיש החזק
(צילום: עוז מועלם)
המטרה העיקרית של כהן היא להצעיר את הסגל. שלושה שחקנים ותיקים יעזבו – הקפטן ושוער הקבוצה בחמש השנים האחרונות דני עמוס, הבלם שיר צדק והקשר חן עזרא. הפרישה של כהן, יחד עם ההחלטה לא לחדש את חוזהו של עזרא (בעלי השכר הגבוה בקבוצה), יאפשרו מרווח תמרון בתקציב.
נתניה תתבסס על הצעירים, שמחזיקים בחוזים ארוכי הטווח, וסביבם תיבנה הקבוצה. אחד היעדים הוא להשביח שחקנים ולמכור אותם בשלב מאוחר יותר, כמו במקרה של מלדה. מי שיישארו הם רז שלמה, שבנתניה מתכוונים לממש את האופציה עליו מול הפועל ת"א, וכנראה גם פארפה גויאגון. ליובל אשכנזי שהגיע ממכבי חיפה ולעדן קארצב ממכבי ת"א יהיו תפקידי מפתח, כמו גם לעומרי גאנדלמן, אמיר ברקוביץ' וכארם ג'אבר.
6 צפייה בגלריה
קארצב מול שרי
קארצב מול שרי
קארצב. יקבל תפקיד מפתח
(צילום: עוז מועלם)
בקבוצה מודעים לעובדה שנפלו עם הזרים הנוכחיים, והכוונה היא לשים יותר דגש על נושא הסקאוטינג. היחידים שיקבלו הזדמנות לתקן את הרושם עד סיום העונה הם החלוץ הסרבי איגור זלאטנוביץ' והקשר הקמרוני בוריס אינו.
המטרה של סגל היא שהרוכש יממן את הקמת "בית מכבי נתניה", הוצאה הנאמדת בשבעה עד עשרה מיליון שקל. מדובר בפרויקט ביוזמת העירייה, שתקצה לטובתו שטח של שני דונמים. סגל עצמו ימשיך לתקצב את מחלקת הנוער.