אליפות אירופה בשחייה תיפתח ברומא בעוד כשבוע בדיוק, כאשר המשלחת הישראלית תמנה כ-17 שחיינים ושחייניות, 10 בשחייה האמנותית, 5 במים פתוחים. היום (חמישי) נערך האימון הפתוח טרם היציאה לאליפות היבשתית.
העיניים שמחוץ למשקפת יהיו נשואות אל אנסטסיה גורבנקו, אלופת אירופה במשחה 200 מעורב אישי מהאליפות שנערכה במאי אשתקד. "המטרה שלי היא לשאוף הכי גבוה שאני יכולה, ולראות מה אני יכולה לעשות עם זה. המטרה שלי השנה הוא לשבור את השיא שלי, זה משהו שעוד לא הצלחתי לעשות במשחים שלי. אני מאוד מתרגשת ומקווה שאצליח לעשות את זה", אמרה השחיינית שתחגוג ביום ראשון יום הולדת 19. "אני מרגישה מאוד טוב במים ומחוצה להם. מצפה לתחרות ורוצה לראות לאן אוכל להגיע".
3 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
(צילום: יאיר שגיא)
השנה העמוסה, שכללה אליפות עולם בבריכות קצרות וארוכות וכן אליפות אירופה בבריכות קצרות, תסתיים כאמור באליפות אירופה, וגם השחיינית המגוונת מרגישה כבר את העייפות ממנה. "זאת עונה מאוד ארוכה. לא ללוח זמנים כזה בשחייה אפשר לומר. אני מסתכלת על הצד החיובי, וזה משמח אותי שאפשר להתחרות כל כך הרבה פעמים השנה. לא משהו שהיה בתקופת הקורונה, מן הסתם".
בחודש יוני סיימה גורבנקו במקום החמישי באליפות העולם ובכך שברה את הישג השיא של שחיין ישראלי. "זה היה מאוד נחמד לעשות את ההישג הזה, אבל אני כן ציפיתי מעצמי ליותר. אני הולכת לנסות להוכיח את זה עכשיו באליפות," אמרה בביטחון.
גם מאמן הנבחרת אהוד סגל התייחס לעונה המבלבלת שעברה ועוברת על השחיינים שלו, מבחינת לוח הזמנים העמוס. "הבלבול הוא מעבר לשנת הקורונה, לוח התחרויות השנתי שלנו התהפך לגמרי. אנחנו מנסים להכין את השחיינים בכך שאנחנו מדבררים אותם מההתחלה שיתכוננו כמה שאפשר. מן הסתם, לכולנו זאת פעם ראשונה. אנחנו מתמודדים בצורה הכי טובה, גם כשיש קושי מחפשים את הפיתרון הכי טוב שאפשר," סיפר סגל. היה לנו גם קיץ עמוס מבחינת מכביה, אליפות ישראל, הייתה אליפות אירופה בכדורמים בבריכה במכון וינגייט והיינו צריכים להתאמן אחרת. התשישות גם ממציאת פתרונות אחרים".
3 צפייה בגלריה
אהוד סגל
אהוד סגל
אהוד סגל
(צילום: יאיר שגיא)
סגל מסתכל על חצי הכיס המלאה כשאמר: "אני חושב שסך הכל אנחנו מגיעים במצב טוב עם הרבה ניסיון. יש צדדים חיוביים לשנה הזו. התמודדנו מול השחיינים הכי טובים בעולם, היינו לנו הישגים טובים בתחרות הזו. אנחנו בונים על זה ומאמינים שברגע האמת נבוא לידי ביטוי בצורה טובה. המטרה היא להתקדם כמה שיותר בשלבים ולהתמודד על מדליות. אנחנו רוצים שגורבנקו תשמור על התואר שלה כאלופת אירופה. ראינו באליפות העולם שכולם השתפרו ועשו הישגים, ואנחנו רוצים את זה גם עכשי
האליפות ברומא תיערך תחת כיפת שמיים, משהו שלא קיים בישראל. סגל הרחיב כיצד מתכוננים לשחייה בבריכה פתוחה: "יש שם חבלים במקום פסים. התחרינו שם באליפות אירופה לנוער בשנה שעברה, ואני מקווה שהם יישארו. אם לא, נצטרך להתמודד כמו יותר השחיינים. אין משהו אחר שאפשר לעשות".
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בשחייה
נבחרת ישראל בשחייה
נבחרת ישראל בשחייה
(צילום: יאיר שגיא)
שחיין העבר ויו"ר איגוד השחייה מיקי חליקה אמר לקראת התחרות: "אנחנו שולחים את אחת המשלחות הגדולות, למרות שנחסר את גל גרומי ותומר פרנקל. עדיין יש פה נבחרת איכותית, מאוד טובה וחזקה. המטרות הן לחזור עם מדליות, מספר רב של גמרים ולנסות לעשות דברים שלא עשינו בעבר. אולי לנצל את העובדה שרוסיה לא נמצאת".
על כך שישראל לא זכתה במדליה באליפות אירופה בשנה שהיא לא אולימפית מאז 2010 השיב חליקה: "התחרות הזו היא מאוד מקשה עלינו מכיוון שביוני היינו באליפות עולם בבודפשט. שמנו דגש על אליפות אירופה ומי שנמצא כאן מגיע בכושר שיא ובמיטבו ואני מניח שנראה את התוצאות האלה באות לידי ביטוי. באליפות העולם היו לנו כמה פעמים מקום 9 ומקום 10. אני מניח שהפעם נראה את הדברים האלה מעט אחרת. זו לא תהיה משימה פשוטה, אבל החבר'ה יודעים בדיוק עם מה כל אחד צריך להתמודד בין אם מדליות ובין אם גמרים".
על הציפיות מגורבנקו אמר: "היא מגיעה בכושר טוב מאוד. לא רוצה להגיד שאנחנו מצפים שהיא תחזור עם מדליית זהב, כמו שקרה בשנה שעברה. זה בהחלט משהו שאנחנו מסתכלים עליו ובתמונת הקלפים. הפעם אנסטסיה תהיה יותר ממוקדת במשחים שלה משום שאלה ההחלטות שקיבלו אהוד ודיוויד מארש (היועץ המקצועי של איגוד השחייה) בצוות המקצועי. אני משתדל לא להתערב, וחושב שהם נהגו נכון. נחכה עוד שבוע ונראה מה אנחנו שווים".
עוד הרחיב על התחרות עצמה: "יש כאן שיקולים מקצועיים גם להסתכל על העונה הקרובה. בסופו של דבר אליפות אירופה היא תחנה בדרך לאליפות העולם ביפן ב-2023, חצי שנה לאחר מכן תחרות חשובה בדוחא ששם קובעים את הקריטריון לפריז 2024 ואז המשחקים האולימפיים עצמם".