ג'ונתן מוטלי העדיף את הפועל ת''א על מכבי ת''א. זו עובדה. עודד קטש רצה מאוד לראות את מוטלי במדי אלופת המדינה. מכבי ת''א הציעה לו 850 אלף דולר לעונה ואופציה לאחת נוספת. אלא שכאן נכנס לתמונה עופר ינאי ושבר את השוק: הוא הציע לסנטר, ששיחק בעונה החולפת בפנרבחצ'ה ובעל עבר ב-NBA, סכום דמיוני של 3.1 מיליון דולר לשנתיים. סכום שמעולם לא שולם כאן לשחקן. סכום ששכנע את מוטלי לרדת ליורוקאפ.
עופר ינאי נחוש להגיע ליורוליג. הוא הבין שהדרך לעשות זאת היא דרך זכייה ביורוקאפ ולשם הוא מכוון. ההחתמה הזאת מראה בדיוק את זה. ההחתמה הזאת גם משדרת ליריבה העירונית שהשתנו חוקי המשחק. עם הכניסה שלו ושל מתן אדלסון לכדורסל הישראלי, מכבי ת''א, לפחות פוטנציאלית, היא כבר לא המועדון העשיר בישראל.
1 צפייה בגלריה
ג'ונתן מוטלי
ג'ונתן מוטלי
ג'ונתן מוטלי
(צילום: הפועל ת"א)
לאלה מאיתנו שגדלו בשנות התשעים היתה אקסיומה שאם מכבי ת''א רוצה שחקן ישראלי - הוא ישחק אצלה. האקסיומה הזאת נשברה בעשור האחרון ושחקנים ישראלים רבים העדיפו לשחק במקום אחר, אם הם חשבו שהוא יהיה נכון להם יותר מקצועית.
מקרה מוטלי שבר מוסכמה אחרת, שהייתה הרבה שנים לגבי השחקנים הזרים, שההשתתפות ביורוליג תהיה קוסמת מספיק ושחקן שירצה לשחק בישראל יעדיף תמיד את מכבי ת''א, אם היא תרצה בו (ליואי רנדולף, למשל, חיזק את הטענה הזאת).
עופר ינאי מראה פה שחוקי המשחק השתנו. שכרגע, לפחות, יש בעלים שיכול לשלם הרבה יותר ממכבי ת''א ולקחת שחקנים שהם רוצים. זה גם הראה שלמרות המלחמה אפשר להביא שחקני יורוליג מוכחים וטובים לישראל.
אם נדבר מקצועית נטו, לא בטוח שנחתמה של סנטר בסכום כזה היא נכונה. בכדורסל המודרני הכסף הגדול הולך לגארדים. הגבוהים מקבלים שאריות. עדיין לא ברור מה גובה התקציב שייעד ינאי לשכר שחקנים, אבל בינתיים הוא החתים רכז ב-400 אלף דולר (רגלנד) וסנטר בסכום של כמעט פי ארבעה, שביחס הגיוני לקבוצה שרוצה להגיע להישגים צריך להיות הפוך, או לפחות 1 ל־2 לטובת הרכז. מכבי ת''א החליטה מראש שהיא לא תשים על שחקן פנים סכום של מעל מיליון דולר. אלה סכומים שמיועדים אצל הצהובים לגארדים.
מקצועית, יכול מאוד להיות שאבי אבן ושות' צודקים. תדמיתית, ההגמוניה הצהובה קיבלה היום מכה לא פשוטה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.