נובאק ג'וקוביץ' מדבר על טורניר תל אביב
לאחר נחיתתו אמש (שני) בנתב"ג, הגיע כבר היום נובאק ג'וקוביץ' למתחם אקספו, שם מתקיים טורניר ת"א. הטניסאי שזכה במהלך הקריירה שלו בלא פחות מ-21 תארי גראנד סלאם, יתחיל היום בהכנות לקראת השתתפותו בטורניר, שם יתחרה גם ביחידים וגם בזוגות, שם ישתף פעולה עם יוני ארליך.
לאחר שהגיע למתחם החל ג'וקוביץ' להתאמן עם הקרואטי מארין צ'יליץ', שצפוי לפגוש בסיבוב השני של טורניר ת"א את דומיניק תים למפגש מסקרן. לאחר מכן קיים הסרבי מסיבת עיתונאים.
5 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ' בת"א
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ' בת"א
נובאק ג'וקוביץ' בת"א
(צילום: AP)
ג'וקוביץ' מתאמן בחוף הים
תחילה פתח ג'וקוביץ' ואמר: "אני שמח מאוד לחזור לישראל, הייתי פה עם נבחרת סרביה בגביע הדייויס כשהייתי צעיר. בפעם האחרונה שהייתי פה הרגשתי שמקבלים אותי מאוד יפה". על פדרר: "הפרידה ממנו בגביע לייבר לא הייתה יכולה להיות יפה יותר. זה היה רגע מרגש מאוד לראות אותו עם המשפחה שלו וילדיו. הפרידה ממנו גרמה לי לתהות איך זה ייראה כשיגיע תורי".
על המשך הקריירה שלו נשאל: "אני בטניס המקצועני כבר הרבה שנים. זכיתי להיות ברמה הכי גבוהה במשך הרבה שנים. בתקופה האחרונה יש קצת קושי לשמור על המצב הפיזי והמנטלי באותה הרמה. השנה החמצתי שני טורנירי גראנד סלאם לצערי. עם זאת אני מרגיש בר מזל ונראה איך זה מרגיש על המגרש. הפציעות מאחוריי, אני מקווה שהכל יילך חלק בטורניר".
5 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ' בת"א
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ' בת"א
"הפתיעות מאחוריי". ג'וקוביץ' במסיבת העיתונאים
(צילום: AP)
על היריבות עם רפאל נדאל: "כולם יריבים שלי. מי שניצב מולי, אני רוצה לנצח אותו. אבל בכל הנוגע ליריב הגדול שלי, בהחלט מדובר בנדאל. שנינו זכינו בהכי הרבה תארי גראנד סלאם. העולם אוהב יריבויות כאלה. יש כמה כוחות עולים, טניסאים אחרים יסחבו על גבם את הענף, וזה משהו טבעי. מצד שני, אני ונדאל לא נוותר בכזו קלות".
על סוד ההצלחה שלו: "אין סוד אחד שפותר את כל הבעיות. זה שילוב של כמה דברים שמעצבים את האופי שלך. הסביבה בה גדלת, איך אתה מתאמן, סגנון החיים. זו נוסחה שיוצרת הצלחה, וזה עובד עבורי. מצד שני אני רוצה כל הזמן למצוא דרכים לחדש, כי אני לא רוצה להגיע למצב של ניוון. יש צעירים שמגיעים עם הרבה מוטיבציה כדי להשתלט על המשחק כך שצריך להמציא את עצמך מחדש כל הזמן".
5 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' במתחם אקספו
ג'וקוביץ' במתחם אקספו
ג'וקוביץ' במתחם אקספו
(צילום: חגי מיכאלי, ONE)
טורניר ת"א יצא לדרך כבר אתמול, אך נחיתתו של הסופרסטאר הסרבי תפסה את כל תשומת הלב. ג'וקוביץ' הגיע דרך הטרמינל הפרטי, 'פתאל טרמינל', שם ביקש חדר כדי לנוח לפני שהמשיך בדרכו.
5 צפייה בגלריה
הגיע. ג'וקוביץ'
הגיע. ג'וקוביץ'
הגיע. ג'וקוביץ'
(צילום: לילך וויס-רוזנברג, ONE)
בחדר התפנה הסרבי, אחד הטניסאים הגדולים בהיסטוריה ומי שהניף 21 תארי גראנד סלאם, לחתום בספר האורחים וכתב: "אני שמח ונרגש לחזור שוב לישראל. מצפה לחוויה נהדרת". ג'וקוביץ' העלה את מה שכתב גם לטוויטר וזכה למבול של תגובות ממגיבים פרו-פלסטינים, שלא כל כך אהבו את הנוכחות של 'נולה' בישראל.
ג'וקוביץ' יתחיל את הטורניר ישירות מהסיבוב השני, ויתמודד מול המנצח בין טיאגו מונטיירו הברזילאי (62) לבין פאבלו אנדוחר-אלבה (115).

עוד בטורניר ת"א

מי שנחשב לבן טיפוחיו של ג'וקוביץ', חמאד מנדז'וביץ' (255 בעולם), סיים את דרכו בטורניר כבר בסיבוב הראשון. הסרבי בן ה-19 הפסיד לליאם ברודי הבריטי (174) 7:5, 6:3. בוטיק ואן דה זאנדסחולפ (35) לא התקשה מול ז'ואאו סוסה הפורטוגלי (61) ודילג מעליו עם 2:6, 3:6.
אסלן קראצב, הישראלי-רוסי המדורג 38 בעולם שהופיע לטוניר ללא כל זיהוי מדינתי, הודח כבר בסיבוב הראשון כשנחל הפסד מפתיע לתומאס מרטין אצ'ברי הארגנטינאי (89) 6:2, 6:7, 6:4. ארתור רינדרקנך הצרפתי (58 בעולם) עלה לשלב הבא אחרי ניצחון על מריוס קופיל הרומני (350 בעולם) 7:6, 4:6, 3:6.
5 צפייה בגלריה
 אלסן קראצב טניסאי רוסי
 אלסן קראצב טניסאי רוסי
לא ציפה להפסיד כבר בסיבוב הראשון. קראצב
(צילום: עוז מועלם )
אמיל רוסובורי הפיני (54 בעולם) ניצח בקלילות את ג'פרי וולף האמריקאי (75 בעולם) 3:6 2:6. בן ארצו של וולף, סבסטיאן קורדה (44 בעולם) גבר על צ'ים אילקל הטורקי (232 בעולם) 4:6 4:6.
ואסק פוספיסיל הקנדי (149 בעולם) הפתיע בענק כשניצח את טאלון גריקספור ההולנדי (52 בעולם) 6:4 7:6 7:5.
פורסם לראשונה: 11:12, 27.09.22