בשבועות האחרונים בעקבות המונדיאל אני והחברים דנים בשאלה - מי משפיע יותר על אנשים ברחבי העולם, ברמה האישית: אילון מאסק או לאו מסי? כאשר השמות מסמלים מצד אחד יזמים טייקונים ששינו את חיינו היום יומיים ומהצד השני ספורטאי על שיותר נגעו לנו ברגש. זה גרם לי לחשוב - מה זה ספורט בשבילי?
ואני חושב שקיבלתי את כל התשובות ממש במהלך 120 דקות ו־8 כדורי עונשין בגמר המונדיאל שייזכר כגדול בהיסטוריה. גמר המונדיאל הזה סימל את כל מה שספורט בשבילי, ובשביל עוד מיליארדי אנשים ברחבי העולם, אושר, תשוקה, לחץ, אמונה, תקווה, עצבים, אהבה.
1 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
לאו מסי
(צילום: רויטרס)
הסיפור הטוב והשלם ביותר שנכתב, בניצוחם של בחורים צעירים ומי שבשנים האחרונות שימש כאליל שלהם, והיום כקפטן שלהם. סיפור שמראה לכולם שאפשר, לילד הקטן שגדל בשכונת עוני קשה, לחנון של השכבה, להורים שלוקחים את הילדים שלהם לשחק במגרשים, למבוגרים שחיכו לניצחון הזה כל חייהם. מכל העולם, כולם שווים.
אנחנו חיים בעולם משוגע. לימודים, עבודה, חברים משפחה, לחץ להצליח ולהתקדם. הכל רץ, אבל פתאום הכל עוצר. הכל עוצר ברגע הזה, כל אותם אנשים ממקודם עוצרים וצופים ביחד. חווים את סערת הרגשות הזאת עם האנשים שהם אוהבים. רואים את הגדול בכל הזמנים, לאו מסי, מסיר כל צל של ספק שהיה מאחוריו, וסוחף איתו את כל העולם. גם מי שלא צפה במשחק כדורגל מימיו, כל מיליארד האנשים שישבו סביב הטלוויזיה כדי לראות אותו.
רומנטיקה מושלמת, הקריירה הגדולה בהיסטוריה ורק בטורניר האחרון, בגיל 35, הוא הצליח לעשות את זה. וכמה שזה היה קשה. וכמה שזה היה מתוק.
ואולי זה מטומטם לדבר ככה על חבורה של אנשים שרצים ובועטים בכדור, זורקים אותו לסל או חובטים בו?
לא! זה הטבע שלנו, זה הדבר הכי טבעי שיכול להיות, וכל בן אדם על הכדור הזה יכול לעשות את זה. זה למה אנחנו אוהבים את זה כל-כך. אני יושב עכשיו בחדר שלי ולא מפסיק לחשוב על מה שראיתי עכשיו, וכמה שזה השפיע על אנשים מסביב לעולם, וזה מדהים אותי, באמת. בני האדם מונעים מרגש קודם כל. ומעטים הדברים שנוגעים ברגש של כל-כך הרבה אנשים בעולם. בקיצור, מסי משפיל את מאסק.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.