נדב לוי מאיל"ן רמת גן נוצח היום (שני) בשלב שמינית גמר אליפות העולם בבוצ'יה המתקיימת בברזיל וסיים את דרכו. לוי המדורג 14 בעולם ומתחרה בקטגוריה 2BC , פגש את הידטקה שוגימורה מיפן, זוכה מדלית הזהב בטוקיו, ונוצח בתוצאה 7:0. בכך סיים לוי, ממקימי הענף בארץ, שהשתתף במשחקים הפראלימפים בריו ב201-6 ובטוקיו ב-2020 את דרכו באליפות.גרשון חיימוב מאילן חיפה, המדורג 21 בעולם ומתחרה בקטגוריה 4BC, לא העפיל משלב הבתים.
הבוצ'יה הוא ענף ספורט המשוחק בכיסא גלגלים, ומיועד לאנשים עם מוגבלות קשה. חוקי המשחק דומים בחלקם לחוקי הפטנק, כאשר מטרת השחקן היא לקרב את הכדורים אל כדור המטרה הלבן, אותו ממקם השחקן, על פי שיקול דעתו, בכל נקודה במגרש. כדורי הבוצ'יה הם כדורי עור קטנים ורכים יחסית, המאפשרים אחיזה נוחה ושליטה טובה בזריקה. המדד העיקרי בהצלחת השחקן הוא ריכוז, דיוק ומיומנות.
2 צפייה בגלריה
שחקן הבוצ'ה נדב לוי
שחקן הבוצ'ה נדב לוי
שחקן הבוצ'ה נדב לוי
(צילום: andenardeRio2022 )
ניצחון לנבחרת הנשים בכדורשער
נבחרת הנשים בכדורשער ניצחה הערב במשחק החמישי בשלב הבתים באליפות העולם את נבחרת ברזיל, בתוצאה: 4:8. במחצית הייתה התוצאה 3:4 לישראל. ליהיא בן דוד ממשיכה להצטיין ובמשחק היום הבקיעה 6 מתוך שמונה השערים.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בכדורשער נשים
נבחרת ישראל בכדורשער נשים
נבחרת ישראל בכדורשער נשים
(צילום: לילך וייס)
אמש בתום משחק מורט עצבים גברה הנבחרת על יפן בהפרש של 2 נקודות, וקודם לכן ניצחה את ארה"ב, בריטניה ומצרים. המשחק הבא יתקיים מחר מול אוסטרליה ובהמשך מול המארחת פורטוגל.
הנבחרת המורכבת משחקניות עם לקויות ראיה מבית הלוחם תל אביב והשלוחות של בית חינוך עיוורים בירושלים, כוללת את הקפטנית גל חמרני, ואת אילהם מחמיד רוזין, ליהיא בן דוד, רוני אוחיון, אורי מזרחי ונועה מלכה, ושני כלבי הנחייה דילן של גל, ורודי של רוני.