עונת הגראן-טורים תסתיים עם הוואלטה הספרדי שייפתח ביום שישי (ההזנקה השנה בקטע נגד השעון באוטרכט שבהולנד), וקבוצת ישראל פרמייר טק הודיעה הערב (ב') על ההרכב שלה – שכולל שני רוכבים ישראלים, עומר גולדשטיין ואיתמר איינהורן. יחד איתם בשמינייה נכלל גם כריס פרום האגדי, והרוכב המוביל של הקבוצה, מייק וודס הקנדי.
אחרי שהשיגה שני ניצחונות בקטעים בטור דה פראנס, בו רוכבי הקבוצה הצליחו מעל לציפיות, בקבוצה מקווים להמשיך באותו מומנטום, ואולי אף לעשות היסטוריה ולראות רוכב ישראלי מסיים על הפודיום באחד הקטעים.
איינהורן בן ה-24, אלוף ישראל, נחשב לספרינטר הטוב ביותר שגדל בארץ, ובשנה שעברה סיים פעמיים בעשירייה הראשונה בוואלטה. שלשום הוא סיים במקום ה-13 באליפות אירופה, ואמר לקראת המרוץ: "אני מגיע בכושר טוב ובמוטיבציה גבוהה, מרגיש מוכן להשיג תוצאה היסטורית. למרות שאין בהרכב שלנו 'רכבת' של רוכבים שיוכלו להוביל אותי לספרינט, אני עדיין מאמין שכמה מהם יוכלו להעניק לי את העזרה הדרושה כדי לייצר ספרינט איכותי ואולי אוכל להשיג ניצחון או לפחות פודיום".
2 צפייה בגלריה
איתמר איינהורן
איתמר איינהורן
"מרגיש מוכן להשיג תוצאה היסטורית". איינהורן
(צילום: Bettini Photo)
גולדשטיין בן ה-25, שהתחרה לפני שנתיים בוואלטה ובשנה שעברה בטור דה פראנס, חווה שיברון לב רגע לפני הטור בסוף יוני, כאשר הוצא ברגע האחרון מהסגל בגלל שנחשף לאיש צוות מאומת לקורונה בטיסה מישראל, ובקבוצה חששו כי יחלה וידביק את חבריו. בקבוצה הבטיחו לו אז כי יתחרה בוואלטה, וכעת הוא רוצה להראות שוב מה שווה. "אני מגיע עם המון רעב", אמר גולדשטיין. "רציתי להשיג משהו בלתי נשכח בטור אבל נאלצתי כידוע להחליף את הדיסק. אהיה מאושר אם זה יקרה בוואלטה".
כזכור, יחד עם גולדשטיין גם דריל אימפי הדרום אפריקאי הוחלף יומיים לפני הטור, והפעם חוזר לעניינים. עם זאת, מי שמועמד להתמקם גבוה בדירוג הכללי הוא וודס, שב-2017 ניצח בשני קטעים בוואלטה וסיים במקום השביעי הכללי. בטור הוא חווה נפילה קשה, ולקראת הסיום נדבק בקורונה, אך החלים מאז ואמר: "התאוששתי ממה שקרה. אני מוכן ואני אופטימי". גם פרום, שהציג יכולת מעודדת בטור, מקווה להמשיך בקאמבק שלו.
שלושת הרוכבים האחרים בקבוצה יהיו קרל פרדריק האגן הנורבגי, אלסנדרו דה מארקי האיטלקי ופטריק בווין מניו זילנד.
2 צפייה בגלריה
איתמר איינהורן, עומר גולדשטיין, גיא ניב
איתמר איינהורן, עומר גולדשטיין, גיא ניב
יתחרו בוואלטה. איינהורן וגולדשטיין
(צילום: אפי שריר)