על פי מחקר שנערך ב-2012, קבוצות NBA בהן מאמנים פוטרו במהלך העונה הראו שיפור מזערי שלא הביא את אותן להישגים טובים יותר באופן משמעותי. כל מי שצפה בברוקלין הבין ושמע שהראש הראשון שיתגלגל אחרי אחד מההפסדים הקרובים יהיה של המאמן. זה טבע הספורט בהיעדר רצון או יכולת לבצע פעולה דומה בקרב השחקנים. בפועל, הפיטורים שמערערים את המערכת לרגע לא יהיו אלו שישנו את התפקוד הכללי על המגרש. כך עלה ממחקר שפורסם בשנת 2012 באתר SBNATION, לפיו פיטורים של מאמן באמצע העונה העלו את אחוזי ההצלחה מ-38.6% ל-39%. מדובר בעלייה לא משמעותית שמצביעה על בעיות נוספות מעבר לתפקוד המאמן.
יש גם חריגים. במהלך עונת ה-MLB החולפת פוטר המאמן המוערך של הפילדלפיה פיליס ג'ו ג'יררדי, שהוביל את הניו יורק יאנקיז לאליפות בשנת 2009 ואת הקבוצה למאזן חיובי בכל 9 שנות הניהול. הוא פוטר לאחר פתיחה נוראית שלא בהכרח הייתה באשמתו, לאחר שהסופרסטאר ברייס הארפר נפצע.
1 צפייה בגלריה
קווין דוראנט וסטיב נאש
קווין דוראנט וסטיב נאש
קווין דוראנט וסטיב נאש
(צילום: AP)
בדרך לא דרך הקבוצה הצליחה להשתחל לפלייאוף תחת הדרכתו של מאמן ותיק אך חסר ניסיון. בימים אלו היא מתמודדת על האליפות עם הובלה על יוסטון אסטרוס בוורלד סיריס (גמר הליגה).
כדורסל ובייסבול הם משחקים קבוצתיים, אך לאור הדגש בכדורסל על השחקן הבודד אל מול סיכויי הפריצה של שחקני משנה לפרוץ ביום נתון בבייסבול, ישנה קורלציה בין סיכויי קבוצות בייסבול לבצע מהפך באמצע העונה ולהסתדר גם עם פיטורי מאמנים (מ-43.4% ל-45.5%).
ברוקלין נטס הם ניסוי לא מוצלח במיוחד נכון לרגע זה. הקבוצה שנבנתה בשנת 2019 הייתה מועמדת אוטומטית לאליפות אך לא הצליחה לעמוד בציפיות. פציעות פגעו בסיכויי הצלחתה מלכתחילה ויצרו נתון מטריד: קווין דוראנט, קיירי אירווינג וג'יימס הארדן (שברח מהקבוצה לאחר תקופה קצרה) שיחקו יחד ב-16 מתוך 113 משחקים. כלומר, מעולם לא נבנתה ביניהם צורת משחק שמיקסמה את היכולות של כל אחד מהם בו זמנית. אי אפשר להאשים מאמן כשאלו נתוני הפתיחה שלו, במיוחד לאור המשתנה הקבוע שהוא אירווינג וההתעקשות שלו לייצר גלים בנושאים שאין להם קשר לספורט, שעליו חשוב לציין שהוא מקבל פרנסה למחייתו.
על פי הדיווחים, הנטס מעוניינים לצרף לשורותיהם את המאמן המושעה של הבוסטון סלטיקס אימה יודוקה. הקבוצה לא צפויה להתנגד ובכך לסיים את ההתעסקות בו לטובת הצלחת הקבוצה. מעשיו, שרוב פרטיהם טרם נחשפו, לא מניעים את ברוקלין מהמהלך ותהיה לו משימה לא פשוטה בווידוא יישור קו עם דוראנט, שדרש לעבור קבוצה בקיץ וחזר בו, ואירווינג.
מאמן ה-NBA נמצא במקום גבוה יחסית בהיררכיה הניהולית ובכל זאת, ברוב המקרים, הוא יהיה זה שיישא בהשלכות של תפקוד גרוע של קבוצתו. זו לא נוסחה הוגנת או בריאה, ובהיעדר כוח ממשי אל מול כוכבי הקבוצה על המגרש קבוצות ינסו לפטר אותו במקום לבצע שינוי יסודי ומנטלי בקרב השחקנים. אל תצפו לשיפור משמעותי בברוקלין, סטיב נאש אמנם לא היה מנוסה אך לא נראה שהוא היה הבעיה הגדולה ביותר של הקבוצה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.