משחקי רבע הגמר ברולאן גארוס יצאו היום (שלישי) לדרך, כשהסיפור הגדול של היום הוא בכלל פרישתו של נובאק ג'וקוביץ' מהטורניר בגלל פציעה. אבל גם בלי ג'וקוביץ', יש מספיק סיפורים בטורניר בפריז - כמו עלייתו של יאניק סינר לחצי הגמר, ששווה לו עלייה למקום הראשון בעולם. הוא יהיה האיטלקי הראשון בהיסטוריה שעושה זאת. לסינר אין זמן לחגוג את ההישג, כי בחצי הגמר מחכה לו קרלוס אלקראס.
סינר העפיל בפעם הראשונה בקריירה שלו לחצי גמר רולאן גארוס. האיטלקי (2 בעולם, עד היום) דילג בקלילות מעל גריגור דימיטרוב הבולגרי (10 בעולם) עם 2:6, 4:6, 6:7 במשחק שארך שעתיים וחצי. הניצחון, יחד עם פרישתו של ג'וקוביץ', הבטיח לו את פסגת הדירוג העולמי. 2024 היא עד כה שנה מדהימה עבור סינר בן ה-22, שפתח אותה עם זכייה בגראנד סלאם הראשון בקריירה שלו - אליפות אוסטרליה, וזכה גם במאסטרס מיאמי.
6 צפייה בגלריה
יאניק סינר
יאניק סינר
עלה למקום הראשון בעולם. יאניק סינר
(צילום: EPA/YOAN VALAT)
6 צפייה בגלריה
סינר
סינר
סינר
(צילום: Alain JOCARD / AFP)
"מה אני יכול להגיד? להיות במקום הראשון בעולם זה החלום של כל אחד", אמר האיטלקי בסיום המשחק, "הצטערתי לשמוע על פרישתו של נובאק ג'וקוביץ', אני מאחל לו החלמה מהירה".
יריבו של סינר יהיה כאמור, קרלוס אלקראס. בקרב בין שניים שאמורים להשתלט על הטניס העולמי בשנים הקרובות. אלקראס (3 בעולם) לא התקשה מול סטפנוס ציציפאס (9 בעולם) ובשלוש מערכות סגר עניין - 3:6, 6:7, 4:6.
"זה יהיה אתגר לא פשוט", אמר אלקראס אחרי הניצחון שלו, "סינר הוא הטוב בעולם כרגע, והוא בשיאו. בזכות שחקנים כמוהו אני קם בבוקר ונותן את הכל באימונים. זה בטח משחק שכולם ירצו לראות". המאזן ביניהם עומד על 4:4, ואלקראס ניצח במפגש האחרון ביניהם שהיה בחצי גמר אינדיאן וולס. בחצי הגמר השני יתמודד קספר רוד הנורבגי (שעלה עקב פציעתו של ג'וקוביץ') מול המנצח בין אלכסנדר זברב לאלכס דה מינאר.
6 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס
קרלוס אלקראס
מפגש מרתק בחצי הגמר. קרלוס אלקראס
(צילום: Alain JOCARD / AFP)

נשים: קרב ענק בחצי הגמר

קוקו גוף בת ה-20 היא העולה הראשונה לחצי הגמר, אחרי ניצחון מרשים 6:4, 2:6, 3:6 על הטוניסאית אונס ג'אבור (8 בעולם). אחרי שהתקשתה מעט במערכה הראשונה, שתי שבירות בשנייה ועוד אחת בשלישית הספיקו למדורגת 3 בעולם כדי לחולל את הקאמבק. על הדרך השיגה האמריקאית הצעירה ניצחון מספר 19 על החימר בבירת צרפת. רק טניסאית אחת לאורך ההיסטוריה רשמה ציון דרך כזה בגיל כל-כך צעיר - כריס אוורט האגדית.
6 צפייה בגלריה
קוקו גוף
קוקו גוף
ניצחון מרשים. גוף
(צילום: REUTERS/Yves Herman)
6 צפייה בגלריה
ג'אבור
ג'אבור
ג'אבור מתוסכלת
(צילום: REUTERS/Yves Herman)
בחצי הגמר מחכה לגוף היריבה הכי קשה שיש - המדורגת 1 בעולם והאלופה מהשנתיים האחרונות, מלכת החימר איגה שוויונטק. הפולניה דרסה את אלופת ווימבלדון בשנה שעברה, הצ'כית מרקטה וונדרושובה (6 בעולם), 0:6, 2:6 בטיול קליל שנמשך שעה וארבע דקות בלבד, והיא ממשיכה להראות מדוע היא הפייבוריטית הברורה לזכות בטורניר בפעם הרביעית בקריירה. שוויונטק וגוף נפגשו ברולאן גארוס גם בשנתיים הקודמות: ב-2022 זה קרה בגמר, ובשנה שעברה ברבע הגמר - בשני המקרים הפולניה ניצחה בקלות בשתי מערכות.
6 צפייה בגלריה
שוויונטק
שוויונטק
מי תעצור אותה? שוויונטק
(צילום: EPA/CAROLINE BLUMBERG)
פורסם לראשונה: 14:07, 04.06.24