יו"ר הוועד האולימפי בישראל: הספורטאים שלנו לא מסכנים
(צילום: סטס קופולו)
משלחת ישראל חתמה את אולימפיאדת טוקיו עם חיוך גדול. השלל של הספורטאים הישראלים כולל מיפן ארבע מדליות, מהן שתיים מזהב – הישגים חסרי תקדים למדינה במשחקים האולימפיים.
טוקיו 2020 ב-ynet – למתחם המיוחד
יו"ר הוועד האולימפי, יגאל כרמי, התארח לריאיון באולפן ynet היישר מטוקיו. "היעד שלנו היו 3-2 מדליות, סיימנו עם 4, שזה בפירוש הפתעה נעימה", אמר כרמי, "אני מסכים ששתי מדליות מזהב זה היה מעבר לציפיות. אם אני אקח את לינוי אשרם לדוגמה, בניתוח אמרנו שהטוב ביותר יהיה כסף, כי אם היא תסתנן בין שתי האחיות אברינה הרוסיות זה יהיה נהדר. בסוף היא פשוט הכתה את שתיהן, שזה דבר שקורה בפעם הראשונה".
3 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
לינוי אשרם. "ניצחה כי היא הייתה טובה יותר"
(צילום: רויטרס)
האולימפיאדה החלה בצורה הטובה ביותר שאפשר היה לדמיין, עם מדליית ארד של אבישג סמברג בטקוואנדו ביום הפתיחה, ובהמשך באו מדליית הארד של נבחרת הג'ודו בתחרות הקבוצתית, מדליית הזהב של המתעמל ארטיום דולגופיאט בתרגיל הקרקע ומדליית הזהב של המתעמלת האמנותית לינוי אשרם בקרב רב.
כרמי התייחס בין השאר לתלונות מצד הוועד האולימפי הרוסי נגד השיפוט בתחרות ההתעמלות האמנותית, שבה אשרם הקדימה את דינה אברינה הרוסייה. "הרוסים היו מאוד לא מרוצים ממה שקרה. מדובר בענף שהדומיננטיות שלהם בו הייתה מוחלטת במשך עשרות שנים, ובשנים האחרונות שלטו זוג האחיות, שהן פשוט ספורטאיות מדהימות, מהבחינה הזאת עבורם זו הייתה אכזבה ענקית והם אינם יודעים להפסיד יפה. אגב, היום, בתחרות הקבוצתית, הם גם הפסידו. ברוסיה מבינים שכנראה ההכנות היו פחות טובות ממה שהיה צריך להיות. אז דבר ראשון מתרגזים ומאשימים. אני מניח שהם יעשו בדק בית".
3 צפייה בגלריה
דינה אברינה
דינה אברינה
"אני מניח שהרוסים יעשו בדק בית". דינה אברינה דומעת
(צילום: AFP)
"בענף הזה השיפוט הוא מאוד סובייקטיבי", הוא ציין, "במשך שנים רבות האשימו דווקא את הרוסים שהם נהנים מהשיפוט. אז כשהם בוכים על שיפוט זה פשוט מצחיק. אני אומר לכם, עזבו את זה, היא ניצחה אותם כי היא הייתה יותר טובה מהן, נקודה. ואני אדם מאוד אובייקטיבי כמו שאתם רואים".
כרמי נשאל האם ייתכן שההצלחות נובעות גם ממזל, ולא בהכרח משקפות צמיחה מקצועית של הענפים. "אתה יודע, גם נפוליאון אמר שהוא בוחר גנרלים אם יש להם מזל טוב. האמת היא שהייתה פה ברצינות הכנה שונה הפעם, בריו היו לנו שתי מדליות ששתיהן היו מהג'ודו, והפעם יש ארבע מענפים חדשים. מבחינת העומק ורוחב הענפים, השתתפנו ב-17 ענפים, והיו תשעים משתתפים לעומת 47. התשעים עמדו ביעד... הבאנו נבחרת שיודעת מה היא רוצה, עם מטרות, והסתיים טוב יותר ממה שקיווינו, שזו הפתעה נעימה".
3 צפייה בגלריה
יגאל כרמי עם ארטיום דולגופיאט. "האולימפיאדה הזו היא הפתעה נעימה"
יגאל כרמי עם ארטיום דולגופיאט. "האולימפיאדה הזו היא הפתעה נעימה"
יגאל כרמי עם ארטיום דולגופיאט. "האולימפיאדה הזו היא הפתעה נעימה"
(צילום: אורן אהרוני)
כרמי נשאל גם על המחסור בתקצוב לספורטאים האולימפיים הישראלים, והגיב: "אני מבקש לתקן את הרושם שמושרש בציבור – הספורטאים שלנו אינם מסכנים, הם מתוגמלים יפה. אני מדבר על הספורטאים האולימפיים ברמה הגבוהה ביותר, אותם מאה. באופן עקרוני לגבי הספורטאים שלנו, הימים שהם היו מזי רעב עברו מזמן. הספורט האולימפי בישראל מקבל תמיכות יפות מאוד מהמדינה".
"אין ויכוח שזה לא מספיק, אל תחשבו לרגע אחד שאני חושב שזה מספיק, אני רק מנסה לתת את האיזון", הוסיף יו"ר הוועד האולימפי. "האיזון הוא שהיום ספורטאי מקבל מעטפת רפואית כספית כך שהוא במאה אחוז עוסק במקצוע. נכון שזה פחות ממספיק, היינו רוצים הרבה יותר, אבל אם אתם שואלים אותי איפה חסר באמת כסף, זה דווקא בתשתית הנמוכה מאוד בארץ. במתקנים, בילדים".