כחלק ממסע הרכש האדיר של נוטינגהאם פורסט בפרמייר־ליג היא החתימה בשבוע שעבר את השחקן המוכשר של ווטפורד, עמנואל דניס, חלוץ ניגרי בן 24, המשחק לעיתים גם בעמדות הכנף. הכישרון שלו מאופיין בטכניקה אישית: הוא מהיר, יש לו דריבל מעולה ויודע לעבור שחקנים בקלילות, מה שמרגיש לפעמים שהכדור דבוק לו לרגל.
הוא גם יודע למשוך אליו שחקנים לאגף ובכך מתפנה לו שטח. בעונה החולפת כבש דניס 10 שערים ובישל עוד שישה. למרות היכולת הטובה, בסיום העונה ווטפורד ירדה לצ'מפיונשיפ. החלוץ החל לשחק כדורגל בקבוצת הנוער הניגרית אקדמיה די אבוג'ה. בשנת 2016, לאחר שלא מעט קבוצות רדפו אחריו, עבר לזוריה לוהנסק האוקראינית, שם החל באופן רשמי את קריירת הבוגרים שלו.
1 צפייה בגלריה
שחקני קלאב ברוז' חוגגים
שחקני קלאב ברוז' חוגגים
דניס במדי ברוז'
(צילום: רויטרס)
האוהדים כל כך התרשמו ממנו, עד שבסופו של דבר קראו לו "ניימאר הניגרי". הוא שיחק שם עונה אחת ועבר לקלאב ברוז' תמורת 1.2 מיליון יורו. בששת משחקיו הראשונים בליגה הבלגית הוא כבש 5 שערים וזכה עם הקבוצה באליפות (זו הייתה עונתו האחרונה של ליאור רפאלוב במועדון לפני שעזב לאנטוורפן).
שיא הקריירה של דניס הגיע בעונת 2019/20 כאשר כבש צמד נגד ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות, אבל למרות זאת קלאב ברוז' לא הצליחה לנצח והמשחק הסתיים ב־2:2. הקבוצה סיימה את הבית שלה במקום השלישי והמשיכה לשלב 32 הגדולות של הליגה האירופית, שם הודחה ע"י מנצ'סטר יונייטד, שניצחה 1:6 בסיכום שני המשחקים (כשאת השער של ברוז' כבש, איך לא, עמנואל דניס).
לאחר שלוש עונות וחצי בבלגיה, בהן כבש 29 שערים ובישל 13 שערים בכל המסגרות, הוא עבר בהשאלה לקלן הגרמנית עד סיום העונה. בתקופה הזו הוא שיחק מעט ולא מצא את הרשת. ואז, בקיץ 2021, ארבע שנים בדיוק לאחר שחתם בקלאב ברוז' הוא הגיע לפרמייר־ליג כשחתם במדי ווטפורד, ששילמה עליו 4 מיליון יורו. דניס הוא מסוג השחקנים שמיד כשאתה רואה אותם על המגרש, אי אפשר להתעלם מהם. העונה הוא יכול להגיע רחוק באנגליה ושווה לשים עליו עין.
וכעת הנה כמה עובדות שאולי לא ידעתם על עמנואל דניס:
1. בראיון לערוץ היוטיוב של קלאב ברוז' הוא סיפר שכשהיה ילד הוא חלם להיות כומר, או לעסוק ברפואה.
2. שערו הראשון של דניס נגד ריאל מדריד, אחרי שמונה דקות ו-9 שניות, היה השער המהיר ביותר של קלאב ברוז' בליגת האלופות.
3. לעמנואל דניס יש 7 הופעות בלבד במדי נבחרת ניגריה, בהן כבש שער אחד בלבד.
4. ואם כבר מזכירים את הצמד נגד ריאל מדריד, קבלו את הנתון הבא: שבעה שחקנים שונים כבשו בסנטיאגו ברנבאו נגד ריאל מדריד צמדים ומעלה בליגת האלופות במתכונת החדשה שלה משנת 1992, ודניס הוא אחד מהם. בין השחקנים ברשימה תוכלו למצוא את ליאו מסי (2011) ואלסנדרו דל פיירו (2008).
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.