קבוצת האופניים "ישראל פרמייר טק" פירסמה את ההרכב שלה לטור דה פראנס החמישי בתולדותיה. דרק ג'י, הכוכב הקנדי החדש בעולם האופניים, יוביל את הקבוצה בטור יחד עם הבריטי המצליח סטיבי וויליאמס. הקבוצה זכתה בשלושה ניצחונות בטור דה פראנס בשנתיים האחרונות והמטרה שלה היא לצבור עוד ניצחנות בתחרות היוקרתית, שתתחיל בשבת הקרובה
בעלי הקבוצה סילבן אדמס אמר: "בזמן שאנו נתונים במערכה קשה - יש חשיבות גדולה להשתתפות שלנו במירוץ הגדול בעולם כאשר 'ישראל' מתנוססת על המדים שלנו".
2 צפייה בגלריה
סטיבי וויליאמס
סטיבי וויליאמס
סטיבי וויליאמס
(צילום: ספרינט סייקלינג)
דרק ג'י, הרוכב הקנדי בן ה-26 הפך בשנה האחרונה לאחד השמות החמים על במת האופניים המקצוענית. בעונה שעברה הפך לסנסציה של הג'ירו דה איטליה עם סדרת בדיחות מדהימה שהסתיימה שש פעמים על הפודיום. לפני שבוע עלה הקנדי מדרגה נוספת עם הופעה פנטסטית בטור דופינה הצרפתי בו זכה בניצחון הבכורה המקצועני שלו וסיים במקום השלישי הכללי מול טובי המטפסים בעולם. "זו הגשמת חלום ילדות. להשתתף במרוץ הגדול בעולם. עכשיו לחלום הבא: להשיג ניצחון", אמר הרוכב הקנדי.
הכוכב השני של הקבוצה לטור הוא סטיבי וויליאמס הוולשי שעד כה מנפק עונה פנטסטית. הוא השיג לקבוצה את ניצחונה הגדול ביותר בטור האוסטרלי בתחילת העונה והשיג נצחון ענק בפלאש וואלוני הבלגי. "עד כה הייתה לי עונה נפלאה. המטרה היא להמשיך אותה במירוץ הכי גדול שיש", אמר.
2 צפייה בגלריה
סילבן אדמס
סילבן אדמס
הקבוצה שלו מוכנה. סילבן אדמס
(צילום: ראובן שוורץ)
האס השלישי הוא הספרינטר הגרמני פסקאל אקרמן שגם הוא עושה כאן הופעת בכורה. אקרמן כבר זכה בנצחונות בג'ירו דה איטליה ובוולטה הספרדי ועכשיו מטרתו תהיה להשלים את סדרת הגראנד טורים עם נצחון בטור דה פראנס. הקבוצה מגיעה לטור דה פראנס כאשר היא רושמת את העונה הטובה ביותר בעשר שנות קיומה עם 16 ניצחונות עד כה.
הדירקטור ספורט הישראלי דרור פקץ' נמנה על הצוות המקצועי שינהל את הקבוצה במירוץ. זו תהיה הפעם הראשונה שדירקטור ישראלי ימלא תפקיד כזה במרוץ החשוב בעולם. פקץ' אמר: "אנחנו מגיעים לטור במומנטום מאד חיובי. אנחנו לא פייבוריטים אבל העמדנו הרכב מאד התקפי ולפחות ארבעה רוכבים שמסוגלים להשיג ניצחונות. אני מקווה ומאמין שנמצא את ההזדמנויות שלנו".
"על רקע המערכה הקשה בה אנו נתונים, להשתתפות שלנו במירוץ הגדול בעולם - ישנה חשיבות מיוחדת. רוכבינו ישאו את השם ישראל על מדיהם על פני אלפי קילומטרים ואל מול 15 מיליון צופים לאורך המסלול שיחצה את איטליה וצרפת. נעשה זאת כאשר לא פחות משני מיליארד צופי טלוויזיה - יצפו בנו. נמשיך להראות לעולם את הפנים היפות של ישראל ונעשה זאת בגאווה עצומה" אמר סילבן אדמס.
עידו שביט, מנכ"ל הקבוצה אמר ל-ynet: "אנחנו מאוד מתרגשים לקראת הטור, גם אם היה לנו 16 ניצחונות מקטעים השנה וג'ירו פחות טוב, לטור מגיעות 22 הקבוצות הטובות בעולם עם הסגלים הכי טובים שהם יכולים להעמיד והמטרה של כולם זה לנצח מקטעים. אנחנו מגיעים עם סגל חזק והכי טוב שהיה לנו למירוץ, נקווה שנצליח בימים קשים אלו לראות רוכב עם החולצה הישראלית על הפודיום. זו תהיה הדרך הטובה ביותר להשתיק את כל השונאים שלנו בעולם, דרך ספורט וניצחונות".