במקרה או שלא, פרשת השבוע היא פָּרָשַׁת וַיֵּלֶךְ (משה). ביום מותו, אומר משה לבני ישראל - אני הגעתי לגיל מאה ועשרים והגיע זמני להיפטר מן העולם. לא אני הוא זה שאעבור איתכם את הירדן אל ארץ ישראל, אולם עליכם להתחזק ולהתעודד כי ה' עמכם, והוא ינחיל אתכם את הארץ.
פרשה זו בעצם מהותה ועיקרה היא העברת ההנהגה. כמה סימבולי כי ביום הזה בו משה חוגג מודיע על עזיבתה של בית"ר ירושלים, אחרי שהשקיע בה לדבריו כ-120 מיליון ש"ח (עוד עניין סמלי, כי שגם משה הגיע לגיל 120, אני מאחל לחוגג שיחיה עד 120, לעוד שנים רבות ומאושרות). הוא קרא לאוהדים להמשיך ולתמוך בקבוצה, להצעיד אותה הלאה אחריו, ואפילו נתן טיפים ולקחים לזה שיגיע אחריו, בדיוק כמו משה לעם ישראל.

1 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(צילום: עוז מועלם)

אני חייב לציין כי אני ממש לא שמח מהעזיבה, אבל באותה נשימה אדגיש כי אני גם לא עצוב, אפילו לא במעט. בית"ר ירושלים הייתה לפני משה חוגג ותהיה בעזרת ה' עוד הרבה אחריו. אבל בזמן הקרוב, כלל אוהדי בית"ר, כולנו כאחד, צריכים לעשות חשבון נפש. לא רק בגלל העובדה שחוגג עזב את המועדון, ובטח לא בגלל מקרה כזה או אחר ובו לקהל הייתה או לא הייתה אשמה. אני דווקא סבור כי לחוגג נמאס מההשקעה הכספית, הזמן והלב שצריך לתת, וייתכן שזה היה גדול עליו. לכך ודאי התווספה העובדה כי ייתכן והוא גם התייאש מהקהל הרחב, ומפלגים בקהל אשר מיררו את חייו לדבריו.
כולנו צריכים להבין למה ואיך כל הבעלים האחרונים גמרו פה בצורה לא מכובדת, ולמה זה קורה שוב ושוב לאותה קבוצה. על האוהדים להתחיל לחשוב על מודל בו לקהל תהיה אחריות, ואולי אפילו אחוזים לא מבוטלים מהבעלות. הרי חלק מהביקורות טוענות כי חלק מהקהל מקלקל באופן תמידי לקבוצה, אז אולי כאשר הוא יהיה חלק מהבעלות הדברים יתמתנו וישתנו.
אני בטוח כי לקבוצה יש את היכולת למגנט אליה בעלים חדש (לא אלי טביב), אבל יש המון לקחים אותם אנחנו נצטרך להפיק עד שזה יקרה. אסור לנו כקהל לחזור על טעויות העבר - לא להמליך מלכים ומשיחים בהתחלה, ומצד שני לנהוג איתם בצורה הרבה יותר מכבדת על מנת שאלה לא יברחו שוב.
אני מאחל לכל עם ישראל גמר חתימה טובה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.