כמו לא מעט חובבי כדורגל, גם אני עוקב אחרי הליגיונר החדש שלנו על הקווים, ברק בכר. לא אחטא לאמת אם אומר שההצלחה שלו בכל הנוגע לאימון היא מטאורית, החל מהאליפות בקריית שמונה כעוזר מאמן, דרך שלוש אליפויות ברציפות בבאר שבע וכלה בשלוש אליפויות עם מכבי חיפה.
כל זאת, וניתן לומר בלי צורך להתנבא יתר על המידה, שבכר עדיין לא הגיע למחצית מקריירת האימון שלו – ומי יודע לאן עוד יגיע. אני מודה, המעבר לליגה הסרבית לא גרם לי לצפות במשחקים שם, אך כמו רוב חובבי הכדורגל בישראל גם אני קורא כתבות העוקבות אחריו.
1 צפייה בגלריה
בכר
בכר
בכר
(צילום: Dragan Tešić/Nikola Mitić/Crvena zvezda)
ההתחלה הייתה יפה, כמו התאהבות ראשונה, הניצחונות זרמו כמים, הידיעות על "סרביה מאוהבת" במרכאות או בלי, הסבו לי גאווה קטנה, הכותרות המשתפכות על הקוסם שהגיע לבלגרד וצבע אותה אדום הרגישו כמו חלום שבסופו חייבת לבוא צביטה של חזרה למציאות.
ואכן כזו הגיעה. לאחר כמה גזרים, הגיע המקל - הפסד ראשון של הכוכב האדום בליגה הסרבית מזה שנתיים כמעט, לאחר 64 משחקים רצופים. מסתבר שבשביל הסרבים (או מספר עיתונאים מקומיים), ההפסד הבודד הזה היה אחד יותר מדי. לכותרות שבאו בעקבות ההפסד לא יכולתי לצפות, הסרבים שינו עורם באחת והסכינים נשלפו:
ביקורת על ההגנה של הכוכב ועל שחרור שחקנים שעד לפני יומיים אף אחד לא חש בחסרונם (כשמנצחים, החסרים והחסרונות פחות מורגשים).
סרביה ידוע כאומה של ספורט, בוודאי בעלת הישגים גבוהים משל מדינתנו הצנועה (והצנומה), על כן מה רבה הייתה אכזבתי לגלות כי סבלנותם של הסרבים אינה ארוכה מאורך הקוצים בשיערו המשוך בג'ל של בכר.
נראה כי העיתונות הסרבית לוקה במאניה דיפרסיה, אחרת אין דרך להסביר כיצד לאחר שהיללו ופיארו את המאמן הישראלי במשך מספר שבועות, מעמידים אותו מול "כיתת יורים" לאחר מעידה אחת.
מישהו צריך להזכיר לסרבים שהם עדיין לא הביאו את פפ גווארדיולה, ובפעם האחרונה והיחידה שהכוכב זכתה באליפות אירופה נפלו כאן סקאדים מעיראק.
כהערת אגב אוסיף, כי הנתון של כשנתיים ללא הפסד של הכוכב בליגה הסרבית, מעיד הרבה ולא לטובה על הליגה המקומית. מסתבר שזו ליגה משמימה, בה התחרות כמעט שלא קיימת. מזכירה את הליגה בסקוטלנד, בה יש לכל היותר שתי מועמדות לאליפות, ומשחק ביניהן בדרך כלל מכריע עונה שלמה.
קשה לנבא איך יסתיים הרומן של המאמן הישראלי עם הקבוצה של הסרבים חמי המזג. נראה שהפסד נוסף בשבועיים הקרובים - והכיסא יתחיל להתנדנד חזק. בינתיים נרשמה לו הערת אזהרה.
אם אוהדי הכוכב יפנו נגד המאמן, תחל הספירה לאחור, כיוון שלה פמיליה נראים כמו חסידי אומות העולם לעומתם.
ואולי אחרי הכל העיתונאים בסרביה רק עושים את עבודתם - ממלאים את הכותרות בעיתון.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.