כשבוחנים את הקבוצות ב-NBA השנה, לא הרבה השתנה בדינמיקה של בעלות הסיכויים הגבוהים ביותר לקחת אליפות על פי טבלאות ההימורים. מילווקי ופילדלפיה כמעט ולא שינו דבר, הלייקרס עוד צריכים ללמוד איך לשלב את ראסל ווסטברוק בהרכב ולנצח גם בלי לברון ג'יימס (וזה לא קורה בינתיים), הקליפרס נחלשו מאוד לאחר שקוואי לנארד נפצע וברוקלין איבדה את קיירי ארווינג שפשוט מסרב להתחסן נגד קורונה ולכן לא יכול לשחק. אבל בימים הקרובים עומד לחזור למשחק מישהו שעשוי להיות שובר שוויון, ולשים מעל כולן קבוצה אחת באופן מובהק.
אחרי שתי פציעות ארוכות שהשביתו אותו למשך יותר משנתיים, קליי תומפסון, אחד הקלעים הטובים בהיסטוריה, צפוי לחזור להרכב הנוצץ של גולדן סטייט, שגם בלעדיו פתחה מצוין את העונה. יחד עם סטף קרי הוא משלים את הקו האחורי הטוב בהיסטוריה, עם מספרים שהם מחוץ לאטמוספירה. נזכיר לרגע לכל המצקצקים ולאלה שכבר הספיקו לשכוח מי זה קליי תומפסון, ולמה הוא מסוגל. הוא מחזיק בשיא הנקודות לרבע אחד ב-NBA עם 37. הוא קלע במשחק אחד 60 נקודות כאשר הוא מכדרר 11 פעמים בלבד, ושבר את שיא השלשות של קרי, שעמד על 13 למשחק, עם 14 צליפות מחוץ לקשת.

1 צפייה בגלריה
קליי תומפסון
קליי תומפסון
קליי תומפסון
(צילום: רויטרס)

תומפסון הוא הרבה יותר ממפלצת התקפית. לפני שנפצע הוא נחשב לשומר הטוב ביותר בגולדן סטייט, גארד גבוה עם רגליים מאוד מהירות. בשנה החולפת דורגה גולדן סטייט כקבוצה ההגנתית החמישית בטיבה בליגה, כאשר דריימונד גרין – הצלע השלישית בליבת ההרכב המוביל של הקבוצה - נבחר שני בחמישיית ההגנה של העונה. כעת כשקליי חוזר וגרין לצידו, הגנת הקבוצה צפויה להעלות מדרגה נוספת.
אבל הבעיה העיקרית של היריבות תהיה כמובן ההתקפה של הווריורס. בעונה שעברה ניפק קרי בגיל 33 מספרים לא הגיוניים בכל מה שקשור לממוצע נקודות, ובשליש האחרון של העונה עבר 11 משחקים ברציפות עם יותר מ-30 נקודות, סיים מספר משחקים עם יותר מ-40 נקודות, במשחק אחד קלע 53 ובמשחק אחר 62 (שיא קריירה). העונה הוא כבר הספיק להיכנס להיסטוריה פעמיים. הוא הפך לקלע השלשות הגדול בהיסטוריה של ה-NBA כשעקף את ריי אלן, והשיג משחק חמישי בקריירה של 50 נקודות ומעלה, שני רק לשחקן שתמיד יהיה ראשון – מייקל ג'ורדן.
עליית המדרגה שלו בהתקפה אילצה קבוצות לשים עליו לפעמים גם 3 שומרים בכל פעם שהתקרב לקשת השלוש, ועדיין היו לא מעט משחקים בהם המטיר על ההגנה 30 נקודות. עכשיו, מה יעשו אותן הגנות כשבהרכב נמצא גם קליי? מדובר בשני שחקנים באותה החמישייה עם אחוז קליעה ממוצע של מעל 40% מחוץ לקשת בקריירה. אין קבוצה שמחזיקה בנשק כזה וגם לא הייתה מעולם. איך ישמרו על שניהם? איך ישמרו במקביל על שלושת שחקני ההרכב הנוספים, שגם הם יודעים לקלוע מבחוץ?
גם אם קליי לא יחזור ב-100%, לגולדן סטייט, שגם בלעדיו מחזיקה במאזן הטוב בליגה, יש פוטנציאל למוטט כל לילה בדקות ספורות כל הגנה ב-NBA ולא להסתכל אחורה עד לאליפות. היא גם חיזקה את הצוות המסייע שלה והחזירה את אנדרה איגודאלה, שהיה בורג מרכזי באליפויות הקודמות, והכימיה שלה יוצאת דופן, בעיקר בזכות העובדה שהשחקנים המרכזיים משחקים כבר לא מעט שנים יחד. הדבר היחיד שאולי יכול לעצור את גולדן סטייט הן פציעות, שאינן דבר נדיר ותקפו חזק את הקבוצה בשנים האחרונות.
קליי תמיד היה טיפה ברקע כשזה נוגע ל"ספלאש בראדרס", כי כולם הסתכלו על מה יעשה קרי כל לילה, איזה שיא הוא ישבור או איזו קליעה מטורפת מהיציע הוא ישחיל. ולכן קליי תמיד היה מעט אנדרייטד. אבל עכשיו זה הזמן שלו, והוא יכול לזנק לפרקט כמו ג'וקר אמיתי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.