טרגדיה בספורט העולמי: רצת המרתון רבקה צ'פטגיי מתה היום (חמישי) מפצעיה, זאת לאחר שבן זוגה הצית אותה ביום ראשון השבוע. האתלטית מאוגנדה, שסבלה מכוויות קשות ב-80 אחוז מגופה, נטלה חלק במשחקים האולימפיים בפריז וסיימה במקום ה-44.
הרשויות בצפון-מערב קניה, שם צ'פטגיי חיה והתאמנה, טענו כי היא "הפכה למטרה לאחר שחזרה הביתה מהכנסייה". בדוח בדיקה שהוגש בעקבות האירוע, נטען כי הרקע לתקיפה הוא סכסוך בין בני הזוג על אדמה. מהמשטרה נמסר כי המקרה בחקירה.
1 צפייה בגלריה
רבקה צ'פטגיי
רבקה צ'פטגיי
סוף טראגי. צ'פטגיי
(צילום: AP Photo)
"אנו עצובים מאוד להכריז על פטירתה של הספורטאית שלנו, רבקה צ'פטגיי מוקדם הבוקר, אשר הפכה באופן טראגי קורבן לאלימות במשפחה. אנו מגנים מעשים כאלה וקוראים לצדק. שתנוח נשמתה בשלום", נכתב מטעם פדרציית האתלטיקה של אוגנדה.
המשפחה עדיין לא הוציאה הודעה בנושא, אך מנהל בית החולים בו אושפזה אישר כי 'פטגיי מתה לאחר כשל מערכתי. גם בן הזוג אושפז בבית החולים,אך עם כוויות פחות קשות. בשיחה עם עיתונאים ובעקבות התקיפה, אמר אביה של הספורטאית, ג'וזף צ'פטגיי, כי הוא התפלל "לצדק לבתי, מעולם לא ראיתי מעשה כה לא אנושי בחייו".
מותה מגיע שנתיים לאחר רציחתן של הספורטאיות המזרח-אפריקניות, אגנס טירופ ודמאריס מוטואה, שגם במקרה שלהן בני זוגן זוהו כמי שחשודים במעשה. בעלה של טירופ עומד כעת בפני אישומי רצח, אותם הוא מכחיש, בעוד המצוד אחר החבר של מוטואה נמשך.