בשורה דרמטית של שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "מכון וינגייט דרום יוקם בשדרות". עם כניסתו לתפקיד נחשף ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet, כי השר זוהר החליט להקים מכון וינגייט נוסף בבאר-שבע שיכלול מתחמי אימונים חדשניים במגוון תחומי הספורט, בית ספר להכשרת מאמנים ועוד. בשנה האחרונה הרעיון התקדם ואז הגיעו התקציבים כחלק מפרויקט רחב להבאת צעירים לנגב.
בעקבות המלחמה חלה התפתחות חדשה אותה אנחנו חושפים כעת - השר זוהר החליט לשנות את התוכנית המקורית ולהעביר את מתחם הספורט החדיש והענק לשדרות, כדי שישמש את כל אזור הדרום והעוטף.
2 צפייה בגלריה
מכון וינגייט
מכון וינגייט
הבריכה בווינגייט. מכון נוסף יקום בשדרות
(צילום: אורן אהרוני)
השר זוהר כבר קיבל את הסכמתו ותמיכתו של ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ' למהלך והציע את הרעיון למינהלת תקומה, שהוקמה בעקבות מתקפת הפתע הרצחנית במטרה לשקם ולפתח את יישובי העוטף, שקיבלה את ההצעה בהתרגשות גדולה ופועלת לקידומה.
עוד נודע כי כבר נערכו שיחות בנושא עם ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ובשבוע הבא צפויה להתקיים פגישה עם ראשי רשויות העוטף במטרה לגבש את פרטי התוכנית.
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
כבר קיבל את הסכמתו ותמיכתו של ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ' למהלך. זוהר
(צילום: יואב דודקוביץ')
אין ספק שהקמת מכון וינגייט בשדרות תביא מבקרים רבים, ספורטאים מכל העולם ומשלחות ותספק מאות מקומות עבודה לתושבי הדרום. התוכנית צפויה להתקדם במהירות במינהלת תקומה בעזרת החלטת ממשלה, שתביא את התקציבים הדרושים להקמת מתחם בסדר גודל כזה.
שר הספורט אמר: "אני רואה חשיבות עליונה בפיתוח העוטף ועצם העברת המתחם לשם יכולה לשנות לטובה את פני האזור, ולהוות מוקד עלייה לרגל לספורט הישראלי שיפתח מוקד נוסף של עשייה בתחום גם בפריפריה. אני מודה לראש עיריית באר-שבע, רוביק דנילוביץ', שהבין את גודל האירוע וחשיבות המכון והסכים לוותר עליו למרות שהיה בשלבים מתקדמים, למען תושבי העוטף".