בגיל 6 ישבתי עם אבי לצפות במשחק כדורגל. לא הבנתי מה הולך ומי נגד מי, מדים חומים נגד מדים ירוקים. אמרתי לאבא, "בוא נתערב שהירוקים מנצחים. על מה אתה רוצה להתערב?" ביצת קינדר. החומים ניצחו 0:3, כשבקבוצתם כיכב שחקן חייכן עם קוקו ארוך. שמו היה רונאלדיניו. הירוקים נשארו אנונימיים. הפסדתי את הקינדר, אבל התאהבתי בברצלונה. התאהבתי ברונאלדיניו.
בעונת 2005/06 רונאלדיניו זכה בליגת האלופות עם בארסה, ואחרי שנתיים הוא עזב את הקבוצה ועבר למילאן. חור בלב נפער, שלא ידעתי אם מישהו יוכל למלא אותו שוב, אבל עוד לפני שהוא עזב נמצא האדם הזה. קראו לו ליונל מסי, כדורגלן ארגנטינאי נמוך קומה שהגיע בתור ילד למועדון כדי להגשים את החלום. התאהבתי בו, אהבה ממבט ראשון. מסי סחף אותי, בתנועה, בכדרור, איך שהוא עבר שחקן ועוד שחקן, העביר בין הרגליים, מסר כדור עומק, מסר כדור רוחב, לחץ ובעיקר כבש. ואיזה חלום הוא הגשים... בסטטיסטיקות היבשות הוא הכי טוב בפער גדול מאחרים, אבל כל מי שראה אותו משחק יודע שאין צורך בסטטיסטיקות.

1 צפייה בגלריה
בפריז מתמרקים לקראת הגעת מסי
בפריז מתמרקים לקראת הגעת מסי
מסי
(צילום: רויטרס)

שנת 2020 הייתה די קשה לרובנו, ובמיוחד לאוהדי ברצלונה ולאוהדי כדורגל בכלל, שחלמו לראות את מסי פורש במדי ברצלונה, חלמו על רומנטיקה, על סיפור מהאגדות, על נסיך ארגנטינאי שהתאהב בקטלאנית. וחלומם התנפץ. בארסה הייתה מסי ומסי היה בארסה. אף אחד לא האמין שיום אחד מסי ישחק בקבוצה אחרת.
והנה זה עומד לקרות. קשה לחור בלב להתמלא, כי מסי בגדולתו חיזק בי את רגש האהבה למשחק, אהבת המשחק היפה. זכינו לראות את מסי מצייר כמו ואן גוך, מנגן כמו בטהובן, פותר משוואה כמו ניוטון. גאון בדורו.
פרידה היא כמו מוות. חלק ממך נשבר, חלק גדול ממה שהיית כבר לא יחזור לקדמותו. זו פרידה ממי שהגיע מרוסאריו כדי להגשים חלום של כל ילד בעולם, והגשים כל חלום אפשרי ב-20 שנותיו בבארסה. וכמו שלכל סיר יש מכסה, מסי היה המכסה של בארסה, מכסה שהתאים באופן מושלם עם אינספור ניצחונות ותארים.
מסי, הסמל של מועדון ברצלונה, של העיר, נפרד ממי שבנתה אותו והיא ממי שבנה אותה. לראות את מסי בקבוצה חדשה ולא במדיה של ברצלונה יצבוט בלב, יכאב, יהיה מוזר, ירגיש שזה לא המכסה הנכון לסיר. הוא יעלה למגרש כמו בפעם הראשונה ואז נתחיל לשחרר, כמו בכל פרידה.
ונגיד תודה. תודה לאגדה חיה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.