בשלוש השנים האחרונות אוהדי הכדורגל העולמי רואים את ברצלונה הגדולה קורסת אל מול עיניהם, אך אפשר לשים לב לכמה שחקנים צעירים שיכולים להיות התקווה האחרונה של הקטאלונים להינצל מאסון ספורטיבי.
כל אדם שאוהב כדורגל בוודאי מכיר את סיפור הנפילה של בארסה מהשנים האחרונות ויודע פחות או יותר מה מתרחש. עכשיו, האוהדים האלה הולכים להכיר את השחקנים שאמורים להציל את המועדון. בואו נכיר אותם. את הראשון אני די בטוח שכל אוהד כדורגל אמור להכיר, אנסומנה פאטי ויירה, הידוע יותר בתור אנסו פאטי.
2 צפייה בגלריה
אנסו פאטי בפעולה
אנסו פאטי בפעולה
אנסו פאטי בפעולה
(צילום: EPA)
הילד בן ה־19 הגיע לקבוצת הבוגרים לפני שנתיים, כאשר לפני שנה עבר פציעה קשה והעונה חוזר בהדרגה. התקווה הגדולה של ברצלונה סומן כדבר הבא ואף קיבל העונה את המספר 10 היוקרתי. פאטי תמיד יודע מה לעשות עם הכדור, דריבליסט עם פוטנציאל ברמה גבוהה ובעיטות די מרשימות יחסית לילד בן 19. מצליח להתחמק משמירה גבוהה, שחקן שמחפש את הדרך היצירתית יותר להבקיע שער. הוא מהיר ויודע לשלב בין הדריבל והמהירות כדי לייצר לעצמו מצבי הבקעה טובים.
השחקן השני שיכול להציל את ברצלונה הוא פבלו גאבי, הידוע יותר בתור גאבי. לא מדובר בשחקן שרואים בכל יום. אמנם הוא עלה רק העונה לקבוצה הבוגרת, אך בינתיים עושה כל מה שמצופה ממנו והרבה פעמים גם מעבר לכך. יש לו הרבה מוטיבציה ולא סתם הוא השחקן הצעיר ביותר בנבחרת ספרד. יש לו מסירות מדויקות שאין כמותן וגם דריבליסט מצוין, בעל פוטנציאל לנהל התקפה כמו שצריך והוא תמיד ימצא את הדרך לשער. יודע לבשל נהדר שערים בזכות ראיית משחק מעולה. בנוסף, בהגנה גאבי יודע לתקל את שחקני היריבה בצורה נקייה, מה שעוזר ליציאה מהירה יותר להתקפה.
השחקן השלישי הוא ניקולס גונסאלס, הידוע יותר בשמו הפרטי ניקו. כמו גאבי גם ניקו עלה לקבוצת הבוגרים רק העונה וכבר מראה יכולות עם פוטנציאל מרשים. ניקו הוא שחקן שיש לו את ה־DNA של ברצלונה, כשבדומה לגאבי ניחן בראיית משחק יוצאת דופן, יכולות טכניות ואינטליגנציה גבוהה. יודע לסיים מצבים ויכול לשחק גם כקשר הגנתי. ניקו הוא שחקן בעל פוטנציאל גבוה להיות קשר מהטובים בעולם.
2 צפייה בגלריה
גאבי
גאבי
גאבי
(צילום: AFP)
השחקן הרביעי הוא דווקא בלם, ואני בטוח שאוהדי הכדורגל מכירים גם אותו די טוב. אני מדבר על רונאלד אראוחו, שהגיע לברצלונה ב־2018 מקבוצה באורוגוואי ובסוף השנה שלאחר מכן ערך הופעת הבכורה בליגה, כשעלה בדקה ה־73 והחליף את ז'אן קלייר טודיבו בניצחון 0:4 על סביליה. הכינוי של אראוחו הוא ״הבופאלו״. בלם שקשה לעבור אותו, שיודע לגלוש בצורה חכמה לכדור ויודע מתי לגלוש אל הכדור כדי לבלום התקפה מסוכנת. עוזר לבארסה לפתח התקפות מהירות מאחור.
השחקן החמישי והאחרון הוא לא אחר מאשר פדרי גונסאלס לופס, הידוע בשמו הפרטי פדרי. שחקן בן 19 שהגיע לברצלונה מלאס פאלמאס בשנת 2020, אך בכל זאת זורם אצלו ה־DNA של ברצלונה. הוא כבר הספיק לזכות בנער הזהב ובפרס הקופה לשחקן הצעיר הטוב ביותר בעולם במסגרת כדור הזהב. הקשר הצעיר התחיל לשחק בברצלונה כבר מתחילת עונת 2020/21 והתחיל להפוך לשם דבר בכדורגל העולמי כאשר הוא מציג דריבל מרשים מאוד, יכולת ראיית משחק מהטובות בעולם יחסית לגילו הצעיר. גם יודע לצאת ממצבים מסובכים ומתמחה בבישולים יוצאי דופן, כולל העקב.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.