צפו: יום בחיי האחים שגיב
שחר ורן שגיב רשמו לפנות בוקר (בין ראשון לשני) היסטוריה קטנה בטוקיו, כשהיו לצמד האחים הישראלי הראשון שמשתתף במשחקים האולימפיים מאז רן וניר שנטל, שייטי ה-470, שייצגו אותנו באטלנטה 1996. הם עשו זאת באחד הענפים הקשים במשחקים - הטריאתלון.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
השגיבים זינקו לקילומטר וחצי של שחייה, המשיכו ל-40 קילומטר של רכיבה וקינחו בריצה של 10 קילומטר. שחר סיים במקום ה-20 המכובד (הישג שיא בכחול-לבן) בזמן של 1:47:10 שעות. רן הגיע מעט אחריו - בזמן של 1:49:04 שעות ודורג במקום ה-35. את מדליית הזהב חגג הנורבגי כריסטיאן בלומנפלט (1:45:04). אלכס אי הבריטי הגיע שני, 11 שניות מהמנצח. שלישי דורג היידן וויילד הניו זילנדי, כשהגיע תשע שניות אחריו.
6 צפייה בגלריה
שחר ורן שגיב
שחר ורן שגיב
סיימו בין 35 הראשונים בטוקיו. שחר ורן שגיב
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
שחר ורן שגיב
שחר ורן שגיב
סיימו את אחת התחרויות הקשות במשחקים האולימפיים
(צילום: עוז מועלם)
השגיבים פתחו את הבוקר בבירת יפן בפארק אודביה היפה שבמרכז טוקיו, בסמוך לרפסודה הענקית עליה נמצאים חמש הטבעות האולימפיות, בסיום החלק הראשון, היה זה שחר שיצא ראשון מהמים מבין האחים (אחרי 18:51 דקות) כשהוא מדורג במקום ה-34. רן היה מעט מאחוריו, כשצלח את המאבקים במים והגיע לנקודת ההחלפה וההתארגנות לקטע הבא כשהוא במקום ה-46.
שחר הלך וסגר את הפער מהחבורה המובילה באופניים ואפילו בתום נקודת ה-25 ק"מ הוא כבר הצליח להגיע עד למקום השני, אבל בהמשך נסוג לאחור וסיים קטע זה כשהוא במקום ה-20 כשלוח השעונים הראה כבר על 1:15:33 שעות בתוך התחרות. אחיו הגיע לסיום הקטע כשהוא מדורג 41. המיקום של שחר לאחר קטע הריצה לא השתנה, רן טיפס, כאמור, שש מקומות.
6 צפייה בגלריה
שחר שגיב
שחר שגיב
שחר שגיב במהלך קטע האופניים
(צילום: gettyimages)
6 צפייה בגלריה
טריאתלון
טריאתלון
תחרות מפרכת
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
טריאתלון
טריאתלון
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
כריסטיאן לומנפלט
כריסטיאן לומנפלט
בלומנפלט הנורבגי חוגג את הניצחון
(צילום: AP)

הכל נשאר במשפחה

את הסיפור על השגיבים צריך להתחיל עוד הרבה לפני שנולדו. האב שם טוב (שמי) סבג למד רפואה בארצות הברית אחרי השירות הצבאי, ובמקביל הצטיין במרתון. בלוס אנג'לס 1984 הוא ייצג את ישראל במשחקים האולימפיים וסיים במקום ה-60 בריצה המפרכת מכולן. ד"ר שמי שגיב הפך בינתיים לכירופרקט, ואילו שני ילדיו נשאבו לריצה - אבל העדיפו לא להתמקד רק בה.
שחר שגיב, כיום בן 26, היה הראשון מבין האחים שפרץ בזירה העולמית. הוא סיים במקום ה-14 באליפות העולם ב-2018, ואשתקד דורג 16 באותה תחרות. את המקום באולימפיאדת טוקיו 2020 הבטיח כבר ב-2019. האח הצעיר רן, בן 24, השיג את הקריטריון למשחקים ממש ברגע האחרון, אבל גם שמו כבר מוכר בענף. ב-2019 זכה במדליית ארד באליפות העולם עד גיל 23, שלוש שנים אחרי ששחר זכה באותה מדליה ובאותה קטגוריית גיל - אבל באליפות אירופה.
עד היום (או יותר נכון עד לפנות בוקר) רק טריאתלט ישראלי אחד השתתף במשחקים אולימפיים. זה היה רון דרמון, שהרשים עם מקום 26 בריו 2016, ופרש מהספורט לאחר שרוכב אופניים חשמליים פגע בו שנה לאחר מכן.