2021 הייתה השנה בה ניסינו לחזור לשפיות. למדנו לחיות לצד הקורונה והיא הפסיקה להעסיק אותנו כל כך הרבה. אפילו חובבי הספורט חזרו להתעסק באובססיביות במה שמעניין אותם הכי הרבה: הישגים, מדליות, לייקים וסרטונים ויראליים של אוהדים.
סוגרים שנה - 2021 בספורט
אולימפיאדה, יורו, קופה אמריקה, אפילו קריקט. סדר היום באינטרנט של 2021 היה ספורטיבי. עזבו אותנו מפוליטיקה, מגפות, ואפילו מסדרות. הספורט חזר להיות מרכז העניינים, התבלין המיוחד (אוהדים) חזר בחצי השני של 2021. חזרנו להרגיש נורמלים.
3 צפייה בגלריה
(איור: ליאו אלטמן)
האינסטגרם נמצא בשלטון יחיד של כריסטיאנו רונאלדו. ההודעה המשותפת עם ג'ורג'יניה רודריגז על כך שהם מצפים לתאומים היא הפוסט עם הכי הרבה לייקים ב-2021 – 32 מיליון ו-191 אלף. הפורטוגלי המשיך גם להחזיק בשיא העוקבים – שעלה השנה ל-377 מיליון.
גם יריבו לאו מסי סגר שנת אינטרנט מצוינת. שלושה פוסטים שלו הם בטופ 10 של אינסטגרם. 21.2 מיליון לייקים על עזיבת ברצלונה, שבטח המתיקו את הגלולה. 22 מיליון על תמונה עם גביע הקופה אמריקה, אותו טורניר "לא מעניין", ו-22 מיליון ו־100 אלף על החתימה בפריז סן ז'רמן. כדור הזהב? למסי גם מגיע "כדור הלייקים" – הוא יכול היה להיות אחלה משפיען רשת, אבל בחר לשחק כדורגל.
נעבור לטוויטר, שם אוהבים יותר לטנף. לכן לא פלא שלברון ג'יימס זכה בתואר "הכי מדובר בטוויטר". הוא הכוכב שצייצו בעדו או בגנותו הכי הרבה פעמים השנה, ושהוכיח שהמשפט האלמותי מ"הסמויה" – "המלך נשאר המלך" – נכון. פשוט אי אפשר להתעלם מקינג ג'יימס.
אם יש מישהי אחת שיכולה לזכות באהבת הקהל גם בטוויטר המרושע הרי זאת סימון ביילס. 48 שעות אחרי הפרישה שלה מגמר הקרב-רב, בזמן שבו ספגה ביקורת מאנשים שבשבילם "התעמלות" זה שיעור בבית ספר יסודי, היא צייצה שבזכות התגובות החיוביות היא מרגישה הרבה יותר טוב עם עצמה. ציוץ ששווה 1.3 מיליון לייקים, שהושגו ברשת החברתית הכי אכזרית. הישג ששווה מדליית זהב.
3 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
רונאלדו. שולט באינטרנט
(צילום: EPA)

הג'ורג' ואסילי של שווייץ

האוהדים חזרו, ואיתם הסרטונים הוויראליים. ארלינג הולאנד חגג מול אוהדת וולפסבורג וקיבל אצבע משולשת, הטרלה שתרדוף אותו עד לסוף הקריירה. לוקה לוטנבך השווייצרי הפך לאוהד המפורסם בעולם אחרי שנצפה בוכה כששווייץ פיגרה מול צרפת ביורו ואחרי כמה דקות צורח משמחה ללא חולצה. הוא אפילו קיבל כרטיס טיסה לרבע הגמר, ועכשיו לשווייץ יש ג'ורג' ואסילי משלה.
"הקיס־קאם" חזרה בגדול ל־NBA, וקיבלנו רגע נפלא כאשר אוהדת אורלנדו מג'יק טיילור ביילי החליטה לספר לבעלה שישב לידה שהיא בהיריון לקול תשואות הקהל. אחרי 2020 הנוראית, האוהדים שבו למרכז הבמה.
הספורט שלט ביד רמה גם בחיפושי גוגל. כמה אפשר לחפש "חיסון לקורונה", או "איך מכינים פסטה של דניאל עמית"? תנו לנו שערים או איזה מדליה אולימפית לנשמה. האישיות שגוגלה הכי הרבה פעמים השנה בישראל היא לינוי אשרם, המאמי הלאומית החדשה שהביאה לנו זהב בהתעמלות אמנותית. ארטיום דולגופיאט קיבל גם הוא מקום של כבוד בעשירייה הראשונה. גם הראיון עם אבא שלו, שלא היה מרוצה כל כך מהתרגיל שהביא זהב היסטורי בהתעמלות, היה מגה־ויראלי.
שמונת הערכים הכי מחופשים בעולם הם ספורטיביים. את המקום הראשון והשני כבשה נבחרת הודו בקריקט, וזאת לא טעות. את הטירוף ההודי לקריקט אפשר רק להשוות לאובססיה של ישראלים לארוחות בוקר בשבת.
לצערם של יותר ממיליארד ההודים שחיים בעולם, הנבחרת שלהם הודחה בשלב הבתים ולא העפילה לחצי הגמר של אליפות העולם בקריקט. לא משנה כמה פעמים הם יחפשו את התוצאה בגוגל, היא לא תשתנה. עוד עדות לשליטה ההודית באינטרנט אפשר למצוא גם באינסטגרם. קפטן הנבחרת ויראט קוהלי נמצא במקום ה-17 ברשימת החשבונות הכי נעקבים עם 172 מיליון עוקבים, שישה מיליון יותר מניימאר. הוא אוחז במקום השלישי ברשימת הספורטאים הנעקבים ביותר יחד עם מסי ורונאלדו.
האוהדת ששברה את הרשת
במקום הרביעי בחיפושים (אחרי הליגה ההודית בקריקט) נמצאת ליגת ה-NBA, לא רק אתם קמים בבוקר ורוצים לדעת מה עשו סטף קרי ויאניס אנדטוקומבו.
מנצ'סטר יונייטד הייתה קבוצת הספורט הכי מדוברת בטוויטר השנה, הטוויטר נשלט לחלוטין ע"י הפרמייר ליג כאשר חמש מתוך עשר הקבוצות הכי מדוברות הן מאנגליה. הקבוצה הכי מחופשת בגוגל הייתה ריאל מדריד, שלמרות עונה די בינונית שומרת על מעמדה כאימפריה, צ'לסי במקום השני ופריז סן ז'רמן שלישית. השנה הסוערת של ברצלונה הסתיימה בצורה עגומה, אבל היא יכולה להתנחם במקום הרביעי והמכובד.
3 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
סטף קרי. קצת אחרי הליגה ההודית בקריקט
(צילום: AFP)

אריקסן עקף את הנשיא ביידן

העולם גם רצה לדעת מה שלומו של כריסטיאן אריקסן. הקשר הדני אולי יפרוש מכדורגל אבל לא לפני שייקח תואר מכובד – מקום שלישי ברשימת "האנשים המחופשים ביותר ב-2021", לפני ג'ו ביידן, ואפילו לפני פיט דייוידסון, כוכב "סאטרדיי נייט לייב" והחבר החדש של קים קרדשיאן.
מיד אחריו נמצא טייגר וודס, כנראה בגלל תאונת הדרכים בה היה מעורב. גם ביילס ממוקמת לפני נשיא ארה"ב, שהסתפק במקום השישי, אחרי שב-2020 היה ראשון.
ביידן יכול להיות מבסוט מכך שלפחות אמה רדוקאנו, בריטית בת 19 שהייתה סופר־אלמונית עד שזכתה באליפות ארה"ב, לא עקפה אותו וסיימה רק במקום השביעי. עוד שנת ספורט כזאת עלולה לדחוק את נשיא המעצמה מספר אחת בעולם מחוץ לעשירייה הראשונה, וזה כבר יהיה סימן שחזרנו לגמרי לשפיות.