ההחלטה שעומדת להתקבל בהתאחדות לכדורגל, שמתירה לשישה זרים להיות על המגרש יחד, גורמת לכעס רב אצל השחקנים הישראלים. קראתי ציטוט שהם לא רוצים שהכדורגל יהפוך לכדורסל - טענה שנראית לי כחרב פיפיות, כי אם תשאלו את האוהדים, אולי הם כן היו רוצים שהכדורגל יהיה ברמה של הכדורסל? אולי לאוהדי מכבי תל אביב אין שום בעיה שיהיו שני ישראלים בקבוצה והם יזכו בליגת האלופות או אפילו בקונפרנס ליג? גם אוהדי הנבחרת בוודאי ישמחו לראות את הנבחרת מגיעה מדי פעם לאליפות אירופה. הלוואי והכדורגל יהפוך לכדורסל.
לצערנו, ההבדלים הם הרבה יותר מכמות הזרים, וצירוף של עוד זר במהלך המשחק לא יספיק כדי להשוות את הרמה לאירופה. בתקופה הארוכה שבה חייתי באנגליה, בכל פעם שהנבחרת האנגלית הייתה מפשלת ועפה בשלב מוקדם (משהו מקביל לנבחרת ישראל עושה תיקו מול גיאורגיה במשחק קריטי או מפסידה לקפריסין בחוץ), תמיד היו מי שהעלו את הטענה כי הליגה מלאה בזרים וזה חוסם את דרכם של שחקנים אנגלים, מה שלטענתם פוגע בנבחרת.

1 צפייה בגלריה
מילסון
מילסון
מילסון. רק הוסיף לליגה
(צילום: עוז מועלם )

אבל האמת היא שההפך הוא הנכון: ככל שהרמה בליגה גבוהה יותר, ככל שיותר קשה לשחקנים לפרוץ, כך הם עובדים קשה יותר ונהיים טובים יותר, ובסוף הנבחרת האנגלית מוצאת את עצמה מגיעה לשני גמרים אירופאים רצוף אפילו עם מאמן בלתי מנוסה על הקווים, עם כישרונות אדירים של צעירים מהטובים ביבשת.
נכון שצירוף זרים נוספים טכנית מקשה על ישראלים, אבל זה מעלה את הרף, וזה הדבר הבסיסי שדרוש לשיפור הענף בישראל. אז במקום להתלונן על הקושי, זה הזמן לשחקן הישראלי לשנות מנטליות מפרוטקציוניזם לפרפקציוניזם, להתחיל להטביע בשחקני הנוער והילדים שהם צריכים להתחרות עם הטובים ביותר כדי לשחק, ובעוד 10-5 שנים נקצור את הפירות. אם "נגונן" על השחקנים הישראלים, נראה הקפאה של רמת המשחק.
איינשטיין אמר ששיגעון זה לעשות את אותו הדבר ולנסות לקבל תוצאות שונות. בואו לא נשתגע וננסה משהו חדש.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.